JohnnyCage
A mobilra írt játékprogramok növelik a játékkedvet
A fejlett mobiltelefonos játékszoftverek a fiatal férfiakon túlra is kibővítik a videójátékok piacát, állítja a finn mobiltelefon óriás Nokia.
Vesa-Pekka Kirsi, a Nokia videójátékkokkal foglalkozó vezetője a londoni Games Developer Conference konferenicán arról beszélt, hogy a mobiltelefon technológia fejlődésével a nagy játékfejlesztők célba vették a cegmenst, és a kisebb szoftverfejlesztők, amelyek ezidáig a szegmenst uralták, nehéz helyzetbe kerülhetnek.
"A túlélés forog kockán a cégek számára. A társaságok azt a receptet keresik, amely ezt biztosítja számukra. Jelenleg sokkalta nehezebb belépni a szegmensre, mint akár 12 hónappal ezelőtt volt. Az óriások, mint a Sony Computer Entertainment, vagy az Ubi Soft Entertainment mind belépnek a mobiltelefonos játékok piacára, ezért a kisebb cégek helyzete nehezebb lesz. A helyes út megtalálása egyúttal a túlélést is jelentheti" - mondta Kirsi.
Nokia 2300 és 1100
"Véleményem szerint a videójáték piac még nem eléggé szegmentált. A kiélezett versenyhelyzet azonban értekes területeket fog kialakítani a közeljövőben. Ezidáig például alig volt olyan játék, amely a hölgyeket célozza" - tette hozzá a vezető, aki szerint az európai mobil felhasználók fele nő.
A héten kiadott Development Platform for Series 40 és 60 platformok lehetővé teszik, hogy a játékfejlesztők olyan játékprogramokat adjanak ki, amelyek minden Series 40 vagy 60 támogatású készüléken működnek. A Nokia ezen megközelítésével sokkal kedvezőbb feltételek alakíthatók ki a mobiltelefonos játékok szegmensének gyors fejlődéséhez. A platform jelentőségét ráadásul tovább növeli, hogy más gyártók, mint például a Samsung és a Siemens is adnak ki Series 40 és 60 támogatású mobilokat.
Nokia 6600 és 3100
Kirsi szerint sokkal egyszerűbb a fejlesztőknek egy szoftvert készíteni, majd azon apróbb módosításokat végezni a különböző készülékekhez, mintha minden telefontípushoz újra kellene írni a játékprogramokat. Bár a mobiltelefonos játékok a készülékek korlátaiból adódóan nem tartalmazhatnak olyan fejlett grafikai- és hangelemeket, mint PC-s és konzolos társaik, a vezető úgy véli, a két területet nem is érdemes egymáshoz viszonyítani.
"A két terület más - más felhasználót céloz, és a mobiltelefonos játékok egyébként sem kifejezetten a PC-s és konzolos játékok riválisai lesznek. A cél új felhasználók meghódítása, így minden szórakoztatási forma potenciális konkurensünk lesz."
Vesa-Pekka Kirsi, a Nokia videójátékkokkal foglalkozó vezetője a londoni Games Developer Conference konferenicán arról beszélt, hogy a mobiltelefon technológia fejlődésével a nagy játékfejlesztők célba vették a cegmenst, és a kisebb szoftverfejlesztők, amelyek ezidáig a szegmenst uralták, nehéz helyzetbe kerülhetnek.
"A túlélés forog kockán a cégek számára. A társaságok azt a receptet keresik, amely ezt biztosítja számukra. Jelenleg sokkalta nehezebb belépni a szegmensre, mint akár 12 hónappal ezelőtt volt. Az óriások, mint a Sony Computer Entertainment, vagy az Ubi Soft Entertainment mind belépnek a mobiltelefonos játékok piacára, ezért a kisebb cégek helyzete nehezebb lesz. A helyes út megtalálása egyúttal a túlélést is jelentheti" - mondta Kirsi.
Nokia 2300 és 1100
"Véleményem szerint a videójáték piac még nem eléggé szegmentált. A kiélezett versenyhelyzet azonban értekes területeket fog kialakítani a közeljövőben. Ezidáig például alig volt olyan játék, amely a hölgyeket célozza" - tette hozzá a vezető, aki szerint az európai mobil felhasználók fele nő.
A héten kiadott Development Platform for Series 40 és 60 platformok lehetővé teszik, hogy a játékfejlesztők olyan játékprogramokat adjanak ki, amelyek minden Series 40 vagy 60 támogatású készüléken működnek. A Nokia ezen megközelítésével sokkal kedvezőbb feltételek alakíthatók ki a mobiltelefonos játékok szegmensének gyors fejlődéséhez. A platform jelentőségét ráadásul tovább növeli, hogy más gyártók, mint például a Samsung és a Siemens is adnak ki Series 40 és 60 támogatású mobilokat.
Nokia 6600 és 3100
Kirsi szerint sokkal egyszerűbb a fejlesztőknek egy szoftvert készíteni, majd azon apróbb módosításokat végezni a különböző készülékekhez, mintha minden telefontípushoz újra kellene írni a játékprogramokat. Bár a mobiltelefonos játékok a készülékek korlátaiból adódóan nem tartalmazhatnak olyan fejlett grafikai- és hangelemeket, mint PC-s és konzolos társaik, a vezető úgy véli, a két területet nem is érdemes egymáshoz viszonyítani.
"A két terület más - más felhasználót céloz, és a mobiltelefonos játékok egyébként sem kifejezetten a PC-s és konzolos játékok riválisai lesznek. A cél új felhasználók meghódítása, így minden szórakoztatási forma potenciális konkurensünk lesz."