JohnnyCage
A Nokia legnagyobb ereje márkanevében rejlik
Az európai piacon értékesített mobiltelefonok felét a finn Nokia gyártja, a társaság 6310i készüléke pedig az üzleti felhasználók alapkellékévé vált.
Hans Snook, a holland Carphone Warehouse elnöke azonban úgy véli, ha a boltokban letakarnák a márkajelzéseket a készülékekről, a legtöbb vásárló valamelyik rivális cég mobilkészülékét választaná. "Úgy gondolom, egy Motorola, Siemens, vagy Panasonic készülék jobban fogyna, mivel ezen cégek igen jó funkciókkal ellátott mobiltelefonokat gyártanak" - mondta Snook.
A Nokia riválisai általában alacsonyabb áron kínálják digitális kamerával rendelkező, színes kijelzőt tartalmazó, és egyéb izgalmas funkciókkal felvértezett készülékeiket, mint a finn óriás. A Nokia erőteljes márkaneve, illetve a társaság új, igen színvonalas készülékei azonban nem könnyítik meg a riválisok dolgát, állítják az elemzők.
Nokia 6600 és 3100
"Az, hogy a legjobb mobiltelefonnal rendelkezel, még nem elég ahhoz, hogy piaci részesedést szerezz a Nokia rovására" - mondta Ben Wood, a Gartner Dataquest piackutató cég egyik elemzője. Wood, aki a mobilszolgáltatók számára ad tanácsokat az ígéretes mobiltelefonokkal kapcsolatban úgy véli, a Motorola a közelmúltban megoldotta készülékeinek legnagyobb problémáját, a nehéz kezelhetőséget, a Siemens új mobiljai pedig már nem annyira egyhangúak. Az elemző szerint egy Sony Ericsson T610 a maga integrált kamerájával, színes kijelzőjével, és játékaival többet nyújt egy üzleti felhasználó számára, mint a Nokia 6310i, és alig kerül többe.
Bár a Nokia 7650 megjelenését követően a japán riválisok, mint a Sharp és a Matsushita Electric Industrial (Panasonic) rendre igen jólsikerült kamera-mobilokat adtak ki, a társaságoknak nem sikerült jelentős szeletet szerezniük a Nokia tortájából, monta John Strand mobil telekommunikációs tanácsadó. Strand szerint a mobiltelefon értékesítéssel foglalkozó szaküzletekben az eladók csak egy - két készüléket mutatnak meg a leendő vásárlónak, amelyek közül az első szinte minden esetben egy Nokia modell.
Snook emellett úgy véli, a Nokia azzal is óriási sikert aratott, hogy elsőként tűzte ki céljául a mobiltelefonok menürendszerének leegyszerűsítését. "Az összes gyártó közül ők végezték a legjobb munkát a mobilok menüjének átláthatóbbá, egyszerűbbé tételében, márpedig a menü általában évekig nem változik meg számottevően" - mondta.
Bár az utóbbi időben sokat behoztak lemaradásukból a riválisok, egy egész generáció nőtt fel a Nokia menün.
Hans Snook, a holland Carphone Warehouse elnöke azonban úgy véli, ha a boltokban letakarnák a márkajelzéseket a készülékekről, a legtöbb vásárló valamelyik rivális cég mobilkészülékét választaná. "Úgy gondolom, egy Motorola, Siemens, vagy Panasonic készülék jobban fogyna, mivel ezen cégek igen jó funkciókkal ellátott mobiltelefonokat gyártanak" - mondta Snook.
A Nokia riválisai általában alacsonyabb áron kínálják digitális kamerával rendelkező, színes kijelzőt tartalmazó, és egyéb izgalmas funkciókkal felvértezett készülékeiket, mint a finn óriás. A Nokia erőteljes márkaneve, illetve a társaság új, igen színvonalas készülékei azonban nem könnyítik meg a riválisok dolgát, állítják az elemzők.
Nokia 6600 és 3100
"Az, hogy a legjobb mobiltelefonnal rendelkezel, még nem elég ahhoz, hogy piaci részesedést szerezz a Nokia rovására" - mondta Ben Wood, a Gartner Dataquest piackutató cég egyik elemzője. Wood, aki a mobilszolgáltatók számára ad tanácsokat az ígéretes mobiltelefonokkal kapcsolatban úgy véli, a Motorola a közelmúltban megoldotta készülékeinek legnagyobb problémáját, a nehéz kezelhetőséget, a Siemens új mobiljai pedig már nem annyira egyhangúak. Az elemző szerint egy Sony Ericsson T610 a maga integrált kamerájával, színes kijelzőjével, és játékaival többet nyújt egy üzleti felhasználó számára, mint a Nokia 6310i, és alig kerül többe.
Bár a Nokia 7650 megjelenését követően a japán riválisok, mint a Sharp és a Matsushita Electric Industrial (Panasonic) rendre igen jólsikerült kamera-mobilokat adtak ki, a társaságoknak nem sikerült jelentős szeletet szerezniük a Nokia tortájából, monta John Strand mobil telekommunikációs tanácsadó. Strand szerint a mobiltelefon értékesítéssel foglalkozó szaküzletekben az eladók csak egy - két készüléket mutatnak meg a leendő vásárlónak, amelyek közül az első szinte minden esetben egy Nokia modell.
Snook emellett úgy véli, a Nokia azzal is óriási sikert aratott, hogy elsőként tűzte ki céljául a mobiltelefonok menürendszerének leegyszerűsítését. "Az összes gyártó közül ők végezték a legjobb munkát a mobilok menüjének átláthatóbbá, egyszerűbbé tételében, márpedig a menü általában évekig nem változik meg számottevően" - mondta.
Bár az utóbbi időben sokat behoztak lemaradásukból a riválisok, egy egész generáció nőtt fel a Nokia menün.