JohnnyCage
Megerősítette vezető helyét a Nokia
A mobiltelefon gyártó finn Nokia tovább erősítette vezető pozícióját a mobiltelefonok globális piacán, és a második negyedévben az összes eladott készülék 37 százalékát készítette.
A finn elektronikai óriás az idei év második negyedében 3,1 százalékkal növelte piaci részesedését a mobiltelefonok szegmensében a tavalyi év azonos időszakához képest, közölte a Strategy Analytics piackutató cég a társaság negyedéves jelentésében.
Az elemzők szerint a Nokia a jelenlegi 37 százalékkal jó úton a társaság által hosszútávú célként kitűzött 40 százalékos piaci részesedés elérése felé. "Nem lennénk meglepve, ha a Nokia valamikor 2004 folyamán elérné a 40 százalékos részesedést" - mondta Neil Mawston, a Strategy Analytics egyik elemzője.
A Samsung új MIT 400-as kamerás telefonja
A Nokia piaci részesedésének növekedése elsősorban az amerikai Motorola rovására ment. A Motorola az időszakban 2,4 százalálékot veszített részesedéséből, amely így már csak 14,2 százalék. A Strategy Analytics szerint a harmadik helyen álló Samsung Electronics, és a negyedik Siemens AG piaci részesedése nem változott számottevően az elmúlt év második negyedéhez képest. A dél-koreai Samsung a mobilpiac 10,8, a német Siemens pedig 7,3 százalékát tudhatja magáénak.
A Sanyo új telefonja extra antennájával digitális TV jelet is fogni képes. Függőlegesen és vízszintesen is nézhető, 128 Mb flash memóriájában 30 percnyi adás tárolható
Az áprilistól júniusig tartó időszakban mintegy 108 millió mobiltelefon talált gazdára világszerte, amely valamivel több, mint az egy évvel korábbi 102 millió darab. A piackutató cég az egész évet illetően 458,4 millió darabos eladásra számít, amely hozzávetőleg 5 százalékos növekedést jelentene 2002-höz képest.
A finn elektronikai óriás az idei év második negyedében 3,1 százalékkal növelte piaci részesedését a mobiltelefonok szegmensében a tavalyi év azonos időszakához képest, közölte a Strategy Analytics piackutató cég a társaság negyedéves jelentésében.
Az elemzők szerint a Nokia a jelenlegi 37 százalékkal jó úton a társaság által hosszútávú célként kitűzött 40 százalékos piaci részesedés elérése felé. "Nem lennénk meglepve, ha a Nokia valamikor 2004 folyamán elérné a 40 százalékos részesedést" - mondta Neil Mawston, a Strategy Analytics egyik elemzője.
A Samsung új MIT 400-as kamerás telefonja
A Nokia piaci részesedésének növekedése elsősorban az amerikai Motorola rovására ment. A Motorola az időszakban 2,4 százalálékot veszített részesedéséből, amely így már csak 14,2 százalék. A Strategy Analytics szerint a harmadik helyen álló Samsung Electronics, és a negyedik Siemens AG piaci részesedése nem változott számottevően az elmúlt év második negyedéhez képest. A dél-koreai Samsung a mobilpiac 10,8, a német Siemens pedig 7,3 százalékát tudhatja magáénak.
A Sanyo új telefonja extra antennájával digitális TV jelet is fogni képes. Függőlegesen és vízszintesen is nézhető, 128 Mb flash memóriájában 30 percnyi adás tárolható
Az áprilistól júniusig tartó időszakban mintegy 108 millió mobiltelefon talált gazdára világszerte, amely valamivel több, mint az egy évvel korábbi 102 millió darab. A piackutató cég az egész évet illetően 458,4 millió darabos eladásra számít, amely hozzávetőleg 5 százalékos növekedést jelentene 2002-höz képest.