JohnnyCage
Akadozik a Nokia CDMA próbálkozása
Bár a finn mobilgyártó óriás növelni szeretné észak-amerikai és ázsiai mobiltelefon eladásait, a társaság számos fontos piacon veszített pozíciójából.
A finn Nokia jelenleg magabiztosan vezeti a teljes mobiltelefon piac 75 százalékát képező GSM szegmenst, és 43 százalékos részesedésével a teljes mobilpiacot uralja. A társaság ugyanakkor az idei év első negyedében jóval kevesebb CDMA hálózatra épülő mobiltelefont értékesített, mint egy évvel korábban.
A CDMA (Code-Division Multiple Access - kódosztásos többszörös hozzáférésű) technológiát alkalmazó mobilhálózatok elsősorban Észak-Amerikában, Japánban és Dél-Koreában elterjedtek. A társaság az év első három hónapjában a CDMA mobilok alig 7,6 százalékát szállította, amely jelentős visszaesés az egy évvel korábban elért 11,3 százalékhoz képest. Miközben olyan gyártók, mint a Samsung, a Motorola, vagy az LG már évek óta gyártanak CDMA mobilokat, a Nokia csak a közelmúltban lépett be a szegmensbe, és még mindig nem tart azon a szinten, ahol az ázsiai gyártók, mondta Chris Ambrosio, a Strategy Analytics piackutató cég igazgatója.
A Nokia helyzete Ambrosio szerint az év második felében stabilizálódhat a CDMA piacon, amikor a társaság új, kifinomultabb CDMA megoldásokat dob piacra, amelyek már felveszik a versenyt a rivális megoldásokkal. Mint Keith Nowak, a Nokia szóvivője elmondta, a CDMA piacon a szolgáltatók alacsony száma miatt nem meglepőek a jelentősebb ingadozások. "Ha néhány nagy szolgáltató támogatását kell elnyerni, nagyobb különbségek adódhatnak, mintha sok kis szolgáltató támogatásáért versenyeznek a gyártók" - mondta Nowak.
A világ legnagyobb CDMA mobiltelefon gyártója a dél-koreai Samsung Electronics, amely a piac 29 százalékát tudhatja magáénak. A második helyen a szintén dél-koreai LG Electronics áll 20 százalékkal. A Motorola 19, a Kyocera pedig 11 százalékos részesedéssel rendelkezik a szegmensben. A Nokia jelenleg az ötödik helyen áll.
A finn Nokia jelenleg magabiztosan vezeti a teljes mobiltelefon piac 75 százalékát képező GSM szegmenst, és 43 százalékos részesedésével a teljes mobilpiacot uralja. A társaság ugyanakkor az idei év első negyedében jóval kevesebb CDMA hálózatra épülő mobiltelefont értékesített, mint egy évvel korábban.
A CDMA (Code-Division Multiple Access - kódosztásos többszörös hozzáférésű) technológiát alkalmazó mobilhálózatok elsősorban Észak-Amerikában, Japánban és Dél-Koreában elterjedtek. A társaság az év első három hónapjában a CDMA mobilok alig 7,6 százalékát szállította, amely jelentős visszaesés az egy évvel korábban elért 11,3 százalékhoz képest. Miközben olyan gyártók, mint a Samsung, a Motorola, vagy az LG már évek óta gyártanak CDMA mobilokat, a Nokia csak a közelmúltban lépett be a szegmensbe, és még mindig nem tart azon a szinten, ahol az ázsiai gyártók, mondta Chris Ambrosio, a Strategy Analytics piackutató cég igazgatója.
A Nokia helyzete Ambrosio szerint az év második felében stabilizálódhat a CDMA piacon, amikor a társaság új, kifinomultabb CDMA megoldásokat dob piacra, amelyek már felveszik a versenyt a rivális megoldásokkal. Mint Keith Nowak, a Nokia szóvivője elmondta, a CDMA piacon a szolgáltatók alacsony száma miatt nem meglepőek a jelentősebb ingadozások. "Ha néhány nagy szolgáltató támogatását kell elnyerni, nagyobb különbségek adódhatnak, mintha sok kis szolgáltató támogatásáért versenyeznek a gyártók" - mondta Nowak.
A világ legnagyobb CDMA mobiltelefon gyártója a dél-koreai Samsung Electronics, amely a piac 29 százalékát tudhatja magáénak. A második helyen a szintén dél-koreai LG Electronics áll 20 százalékkal. A Motorola 19, a Kyocera pedig 11 százalékos részesedéssel rendelkezik a szegmensben. A Nokia jelenleg az ötödik helyen áll.