JohnnyCage
Nem tartott sokáig a Web fellendülése
Az iraki háború jelentős fellenülést hozott a hírekkel foglalkozó weboldalak látogatottságában, de ez a növekedés csak rövid ideig tartott, a forgalom pedig hamar visszaesett a háborút megelőző szintre.
Számos amerikai weboldal, mint például a CNN.com, és MSNBC.com forgalma drasztikusan megnövekedett a háborút megelőző napokban. A harcok befejeződésével a látogatók érdeklődése azonban gyorsan lecsökkent a konfliktust megelőző szintre, áll a Hitwise piackutató cég jelentésében. A Nielsen/NetRatings piackutató cég egy külön jelentésben arra a következtetésre jutott, hogy az olyan külföldi weboldalak, mint az Al-Dzazíra, vagy a BBC.co.uk sokkal nagyobb fellendülést értek el az időszakban, mint amerikai társaik.
"A Web lehetővé tette az amerikaiak számára, hogy kiegészítsék a hazai hírforrások által közölt információkat a nemzetközi perspektívával, amely az 1991-es Öböl-háborúban még nem állt rendelkezésükre" - mondta Greg Bloom, a Nielsen/NetRatings vezető internetes elemzője.
A háborúnak ugyan vége, de még nincs rend
Az Al-Jazeera weboldal amerikai látogatóinak számra például 1 millióra növekedett márciusban, noha a megelőző hónapban csak 79 ezer amerikai látogatta meg a weboldalt. A weboldal Amerikából irányuló forgalma így mintegy 1500 százalékkal emelkedett, közölte a Nielsen/NetRatings. Az adatok a piackutató cég szerint ráadásul egyedi látogatók számára utalnak, és nem tartalmazzák többször a visszatérő felhasználókat. A BBC World weboldal egyedi látogatóinak száma a februári 2 millióról 5,3 millióra emelkedett márciusban, ami 165 százalékos változást jelent.
A két legnépszerűbb amerikai híroldal, a CNN.com, illetve az MSNBC.com csak kisebb növekedést regisztrált. Az MSNBC.com forgalma 24 százalékos növekedéssel mintegy 24,3 millió egyedi látogató volt márciusban, a CNN.com pedig 23 százalékos fellendülést követően mintegy 26,2 millió látogatót fogadott oldalain. A felhasználók rohama március 23-án volt a legerőteljesebb, amikor az Arab TV amerikai holttesteket, valamint hadifoglyokat mutatott be.
A híroldalak forgalma április 15-ére azonban visszatért a megszokott szintre.
"Az amerikaiak egyértelműen a Web felé fordulnak, ha friss híreket kívánnak szerezni krízishelyzetben. A weboldalak elsődleges célja a jövőben az lehet, hogy az eseti látogatókat állandó látogatókká változtassák" - mondta Chris Maher, a Hitwise vezérigazgatója.
Számos amerikai weboldal, mint például a CNN.com, és MSNBC.com forgalma drasztikusan megnövekedett a háborút megelőző napokban. A harcok befejeződésével a látogatók érdeklődése azonban gyorsan lecsökkent a konfliktust megelőző szintre, áll a Hitwise piackutató cég jelentésében. A Nielsen/NetRatings piackutató cég egy külön jelentésben arra a következtetésre jutott, hogy az olyan külföldi weboldalak, mint az Al-Dzazíra, vagy a BBC.co.uk sokkal nagyobb fellendülést értek el az időszakban, mint amerikai társaik.
"A Web lehetővé tette az amerikaiak számára, hogy kiegészítsék a hazai hírforrások által közölt információkat a nemzetközi perspektívával, amely az 1991-es Öböl-háborúban még nem állt rendelkezésükre" - mondta Greg Bloom, a Nielsen/NetRatings vezető internetes elemzője.
A háborúnak ugyan vége, de még nincs rend
Az Al-Jazeera weboldal amerikai látogatóinak számra például 1 millióra növekedett márciusban, noha a megelőző hónapban csak 79 ezer amerikai látogatta meg a weboldalt. A weboldal Amerikából irányuló forgalma így mintegy 1500 százalékkal emelkedett, közölte a Nielsen/NetRatings. Az adatok a piackutató cég szerint ráadásul egyedi látogatók számára utalnak, és nem tartalmazzák többször a visszatérő felhasználókat. A BBC World weboldal egyedi látogatóinak száma a februári 2 millióról 5,3 millióra emelkedett márciusban, ami 165 százalékos változást jelent.
A két legnépszerűbb amerikai híroldal, a CNN.com, illetve az MSNBC.com csak kisebb növekedést regisztrált. Az MSNBC.com forgalma 24 százalékos növekedéssel mintegy 24,3 millió egyedi látogató volt márciusban, a CNN.com pedig 23 százalékos fellendülést követően mintegy 26,2 millió látogatót fogadott oldalain. A felhasználók rohama március 23-án volt a legerőteljesebb, amikor az Arab TV amerikai holttesteket, valamint hadifoglyokat mutatott be.
A híroldalak forgalma április 15-ére azonban visszatért a megszokott szintre.
"Az amerikaiak egyértelműen a Web felé fordulnak, ha friss híreket kívánnak szerezni krízishelyzetben. A weboldalak elsődleges célja a jövőben az lehet, hogy az eseti látogatókat állandó látogatókká változtassák" - mondta Chris Maher, a Hitwise vezérigazgatója.