Franczy
PlayStation 9: emberi testbe integrált konzol?
A Sony a játékosok körében közismerten óriási sikert aratott mind az első generációs PlayStationnel, mind a második generációs játékgépével, a PlayStation 2-vel. A jó bornak is kell cégér alapon a japán gyártó manapság is folyamatosan reklámozza a PlayStation 2-t, így például az Egyesült Államokban manapság egy olyan Sony reklámkampány folyik, melynek keretein belül a cég reklámszakemberei arra helyezik a hangsúlyt, hogy a PlayStation 2 nem más, mint a konzolok evolúciós fejlődésének egyik állomása, melyet számos további újgenerációs konzol követ majd. Az amerikai, PlayStationt népszerűsítő reklámokban feltűnik egy PlayStation 9 névre keresztelt játékgép is, melyet a Sony víziója szerint megjelenését követően sebészeti eljárások segítségével integrálják majd be a játékosokba. A Sony a PlayStation 9 megjelenési dátumaként 2075-öt jelölte meg, vagyis a cég fejlesztőmérnökeinek bőven van még idejük arra, hogy a kilencedik generációs, emberekbe integrált játékgép technológiai részleteit kidolgozzák, így például azt a speciális képmegjelenítési rendszert, mely közvetlenül az emberi szem retinájára vetítené a játékok képi világát.
"Abból kell kiindulnunk, hogy a PlayStation, illetve a PlayStation 2 nem más, mint egy-egy kiváló ugródeszka az újgenerációs játékkonzolok világába. A PlayStation 9 egyelőre nem más, mint egy távoli vízió, de az elérni kívánt cél teljesen egyértelmű számunkra. Az emberi testbe integrálandó játékkonzol ötlete jelen pillanatban még számtalan technológiai és etikai kérdést vet fel, és egyelőre talán még sokak számára lehetetlenségnek tűnik egy ilyen eszköz elkészítése és piacra dobása" - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Patrick Lagana, a Sony Computer Entertainment hardverek és perifériák fejlesztésével foglalkozó részlegének az egyik termékmenedzsere.
"Az elkövetkezendő években sokkal jelentősebb minőségi ugrás várható a konzolpiacon, mint amilyen előrelépés volt tapasztalható az előző generációváltásnál. Elképzelhető, hogy a következő generációs konzolokon futó játékszoftverek nem lesznek sokkal valósághűbbek a jelenlegi játékoknál, azonban teljesen biztosra vehető, hogy minden korábbinál nagyobb játékélményt nyújtanak majd a játékosok számára" - nyilatkozta a konzolpiac közelebbi jövőjével kapcsolatban Andrew Carter, az Infogrames játékfejlesztő és kiadó cég alelnöke, aki szerint az emberi testbe integrálandó játékgépek fejlesztése kapcsán a hátráltató tényező jelen pillanatban sokkal inkább az orvostudomány, mint a technológiai ipar.
"Abból kell kiindulnunk, hogy a PlayStation, illetve a PlayStation 2 nem más, mint egy-egy kiváló ugródeszka az újgenerációs játékkonzolok világába. A PlayStation 9 egyelőre nem más, mint egy távoli vízió, de az elérni kívánt cél teljesen egyértelmű számunkra. Az emberi testbe integrálandó játékkonzol ötlete jelen pillanatban még számtalan technológiai és etikai kérdést vet fel, és egyelőre talán még sokak számára lehetetlenségnek tűnik egy ilyen eszköz elkészítése és piacra dobása" - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Patrick Lagana, a Sony Computer Entertainment hardverek és perifériák fejlesztésével foglalkozó részlegének az egyik termékmenedzsere.
"Az elkövetkezendő években sokkal jelentősebb minőségi ugrás várható a konzolpiacon, mint amilyen előrelépés volt tapasztalható az előző generációváltásnál. Elképzelhető, hogy a következő generációs konzolokon futó játékszoftverek nem lesznek sokkal valósághűbbek a jelenlegi játékoknál, azonban teljesen biztosra vehető, hogy minden korábbinál nagyobb játékélményt nyújtanak majd a játékosok számára" - nyilatkozta a konzolpiac közelebbi jövőjével kapcsolatban Andrew Carter, az Infogrames játékfejlesztő és kiadó cég alelnöke, aki szerint az emberi testbe integrálandó játékgépek fejlesztése kapcsán a hátráltató tényező jelen pillanatban sokkal inkább az orvostudomány, mint a technológiai ipar.