Franczy
Miből gyűjt erőt a PlayStation 3?
Amennyiben a szétosztott (distributed) számítástechnika segítségével az emberi élet építőelemeit minden eddiginél hatékonyabb vizsgálatok alá lehet vetni, akkor úgy vélem, hogy ezen informatikai módszer a következő generációs játékkonzolok számítási teljesítményét is jelentős mértékben növelheti - nyilatkozta a napokban zajló Game Developer Conference összejövetel keretein belül Shin'ichi Okamoto, a Sony Computer Entertainment egyik vezető technológusa. Okamoto ezzel arra kívánt utalni, hogy az úgynevezett "distributed computing" a rákkutatáson és a SETI projekten kívül a Sony PlayStation 3 nevezetű következő generációs konzoljának működésében is óriási szerephez fog jutni. A Sony vadonatúj projektjének a lényege, hogy a PlayStation 3 működése közben adódó számítási feladatokat nem csak maga az adott konzol, hanem egy közös hálózatra csatlakozott többezres számítógép-sereg végzi majd el.
Okamoto elmondása szerint a Stanford Egyetem által a fehérje struktúrák megismerése céljából bevetett szétosztott számítástechnikából a japán Sony is rendkívül sokat kapacitálhat, ugyanis véleménye szerint a teljesen új projekt keretein belül egy olyan PlayStation 3 típusjelzésű játékkonzol készül majd el, melynek teljesítménye lényegesen nagyobb lesz elődjénél, az egyébként napjainkig rendkívül sikeres PlayStation 2-nél. Okamoto elmondta, hogy a játékfejlesztők folyamatosan azzal ostromolják a Sony-t, hogy a korábbi konzoloknál ezerszer nagyobb teljesítményű új konzolt készítsen, ez azonban kizárólag a konzol hardverének fejlesztésével záros határidőn belül természetesen nem valósítható meg.
"A Moore törvényében megfogalmazott dolgok számunkra túl lassúak. Mi egyszerűen nem várhatunk 20 évet arra, hogy a jelenlegi konzolunknál ezerszer nagyobb teljesítményű konzolt dobjunk piacra" - nyilatkozta az idei Game Developer Conference-en tartott előadásában Okamoto. A Moore törvény egyébként kimondja, hogy a mikroprocesszorokban található tranzisztorok száma körülbelül minden 18 hónapban megduplázódik, azonban mint az Okamoto szavaiból kiderül, a Sony vezetői nem elégedettek a tranzisztorszám, és ezzel párhuzamosan a számítási teljesítmény ilyen iramú fejlődési sebességével.
Habár a Sony által a PlayStation 3 esetében alkalmazni kívánt distributed computing megoldásokat egyelőre még sűrű homály fedi, annyit azért már most tudni lehet, hogy a Sony az IBM-mel közösen fog dolgozni a projekten, melynek lényege körülbelül annyi, hogy hálózatba kötött számítógépek és játékgépek tömege fog azon dolgozni, hogy a játékosok otthonaikban mindig a legkiválóbb minőségben játszhassanak kedvenc játékaikkal. Okamoto egyébként arra is utalt, hogy várhatóan a PlayStation 6, vagy 7 magasságában debütálnak majd a Sony biotechnológiai megoldásai, de ez még a nagyon távoli jövő zenéje.
Okamoto elmondása szerint a Stanford Egyetem által a fehérje struktúrák megismerése céljából bevetett szétosztott számítástechnikából a japán Sony is rendkívül sokat kapacitálhat, ugyanis véleménye szerint a teljesen új projekt keretein belül egy olyan PlayStation 3 típusjelzésű játékkonzol készül majd el, melynek teljesítménye lényegesen nagyobb lesz elődjénél, az egyébként napjainkig rendkívül sikeres PlayStation 2-nél. Okamoto elmondta, hogy a játékfejlesztők folyamatosan azzal ostromolják a Sony-t, hogy a korábbi konzoloknál ezerszer nagyobb teljesítményű új konzolt készítsen, ez azonban kizárólag a konzol hardverének fejlesztésével záros határidőn belül természetesen nem valósítható meg.
"A Moore törvényében megfogalmazott dolgok számunkra túl lassúak. Mi egyszerűen nem várhatunk 20 évet arra, hogy a jelenlegi konzolunknál ezerszer nagyobb teljesítményű konzolt dobjunk piacra" - nyilatkozta az idei Game Developer Conference-en tartott előadásában Okamoto. A Moore törvény egyébként kimondja, hogy a mikroprocesszorokban található tranzisztorok száma körülbelül minden 18 hónapban megduplázódik, azonban mint az Okamoto szavaiból kiderül, a Sony vezetői nem elégedettek a tranzisztorszám, és ezzel párhuzamosan a számítási teljesítmény ilyen iramú fejlődési sebességével.
Habár a Sony által a PlayStation 3 esetében alkalmazni kívánt distributed computing megoldásokat egyelőre még sűrű homály fedi, annyit azért már most tudni lehet, hogy a Sony az IBM-mel közösen fog dolgozni a projekten, melynek lényege körülbelül annyi, hogy hálózatba kötött számítógépek és játékgépek tömege fog azon dolgozni, hogy a játékosok otthonaikban mindig a legkiválóbb minőségben játszhassanak kedvenc játékaikkal. Okamoto egyébként arra is utalt, hogy várhatóan a PlayStation 6, vagy 7 magasságában debütálnak majd a Sony biotechnológiai megoldásai, de ez még a nagyon távoli jövő zenéje.