Franczy
A DDR-II memória kevés lesz a PlayStation 3-ba?
A Sony egyik magas beosztású munkatársa a napokban újságírók körében azt nyilatkozta, hogy a közeljövőben debütáló második generációs DDR (Double Data Rate) SDRAM memóriának, név szerint a DDR-II-nek nagy esélye van a cég harmadik generációs játékkonzoljába történő bekerülésre, azonban a szakember szerint elképzelhető, hogy a PlayStation 3 olyan óriási számítási teljesítménnyel fog rendelkezni, hogy még ezen vadonatúj memóriatípus sem rendelkezik majd megfelelő adatátviteli sebességgel.
Kenshi Manabe, a Sony Computer Entertainment Semiconductor alelnöke a jelenleg világszerte óriási sikernek örvendő PlayStation 2 utódja kapcsán elmondta, hogy a cégen belül egyelőre még nem tisztázott kérdés a PlayStation 3-ban alkalmazandó memória típusa. Manabe elmondása szerint a cég újgenerációs konzoljában olyan, minden korábbinál nagyobb sebességű memóriát szeretnének alkalmazni, mely több 10 GHz-es memória sávszélességet biztosít, majd hozzátette, hogy elképzelhető a második generációs DDR memóriák alkalmazása, azonban lényegében elmondható, hogy jelen pillanatban még egyetlen memória roadmapen sincs feltüntetve olyan memória, mely a PlayStation 3 szempontjából maradéktalanul megfelelő teljesítményre lenne képes.
"A Sony következő generációs játékkonzolja olyan komoly teljesítménnyel fog rendelkezni, hogy a rendszer valószínűleg teljesen új típusú memória architektúrára kell majd épüljön. Jelen pillanatban még nem tisztáztuk azt a kérdést, hogy pontosan milyen fajta memóriát alkalmazunk a PlayStation 2 utódjában, mindenesetre az üggyel kapcsolatban előrehaladott tárgyalásokat folytatunk a többek közt félvezetők gyártásával is foglalkozó IBM-mel és Toshibával" - nyilatkozta a napokban Manabe, majd hozzátette, hogy a Sony az AMD által kifejlesztett HyperTransport technológia alkalmazását is fontolóra kívánja venni.
Mint ismeretes, a Sony az IBM-mel, valamint a Toshibával közösen fejleszti újgenerációs játékkonzolját, mely fejlesztési munkálatok elsősorban az IBM austini (Texas) laboratóriumaiban folynak. Az itt dolgozó mérnökök a PlayStation 3 processzorának, valamint annak gyártási technológiájának kifejlesztésén dolgoznak, egy a Sony és Toshiba munkatársaiból álló mérnökgárda pedig elkülönülten a játékkonzol rendkívül magas integráltsági fokú, újgenerációs grafikuschipjén dolgozik.
Kenshi Manabe, a Sony Computer Entertainment Semiconductor alelnöke a jelenleg világszerte óriási sikernek örvendő PlayStation 2 utódja kapcsán elmondta, hogy a cégen belül egyelőre még nem tisztázott kérdés a PlayStation 3-ban alkalmazandó memória típusa. Manabe elmondása szerint a cég újgenerációs konzoljában olyan, minden korábbinál nagyobb sebességű memóriát szeretnének alkalmazni, mely több 10 GHz-es memória sávszélességet biztosít, majd hozzátette, hogy elképzelhető a második generációs DDR memóriák alkalmazása, azonban lényegében elmondható, hogy jelen pillanatban még egyetlen memória roadmapen sincs feltüntetve olyan memória, mely a PlayStation 3 szempontjából maradéktalanul megfelelő teljesítményre lenne képes.
"A Sony következő generációs játékkonzolja olyan komoly teljesítménnyel fog rendelkezni, hogy a rendszer valószínűleg teljesen új típusú memória architektúrára kell majd épüljön. Jelen pillanatban még nem tisztáztuk azt a kérdést, hogy pontosan milyen fajta memóriát alkalmazunk a PlayStation 2 utódjában, mindenesetre az üggyel kapcsolatban előrehaladott tárgyalásokat folytatunk a többek közt félvezetők gyártásával is foglalkozó IBM-mel és Toshibával" - nyilatkozta a napokban Manabe, majd hozzátette, hogy a Sony az AMD által kifejlesztett HyperTransport technológia alkalmazását is fontolóra kívánja venni.
Mint ismeretes, a Sony az IBM-mel, valamint a Toshibával közösen fejleszti újgenerációs játékkonzolját, mely fejlesztési munkálatok elsősorban az IBM austini (Texas) laboratóriumaiban folynak. Az itt dolgozó mérnökök a PlayStation 3 processzorának, valamint annak gyártási technológiájának kifejlesztésén dolgoznak, egy a Sony és Toshiba munkatársaiból álló mérnökgárda pedig elkülönülten a játékkonzol rendkívül magas integráltsági fokú, újgenerációs grafikuschipjén dolgozik.