JohnnyCage
Kevésbé kíváncsiak a weboldalak
Egy tanulmány szerint a kereskedelmi weboldalak az utóbbi időben enyhítettek rendszereiken, és nem kötelezik a felhasználót annyi személyes információ megadására, mint korábban.
A napokban kiadott tanulmány emellett arra is rámutat, hogy a weboldalak az utóbbi időben nagyobb szabadságot adnak a felhasználóknak, hogy azok pontosan meghatározhassák, milyen célra használhatóak fel személyes adataik. A bizalmas személyi információk védelme javult a 100 legnépszerűbb weboldal körében, ennek mértéke azonban nem túl jelentős a Federal Trade Commission (FTC - Szövetségi Kereskedelmi Bizottság) legutóbbi vizsgálata óta, amelyre még 2000 májusában került sor.
A legnépszerűbb webolalak, mint a weather.com, és a dogpile.com, az utóbbi időben már nem olyan kíváncsiak, és kevesebb esetben igénylik a felhasználó nevének, telefonszámának, és egyéb személyes adatának megadását, valamint sokkal inkább jellemző, hogy a felhasználó pontosan meghatározhatja azok felhasználási körét, áll a Progress and Freedom Foundation (PFF - Szabadság és Fejlődés Alapítvány) tanulmányában.
Számos weboldal komoly lépéseket tett a felhasználók személyes információinak védelmében, ugyanakkor kevés oldal engedi meg, hogy az internetező beleszóljon adatai cégen belüli felhasználásába, a weboldalak megbízhatóságát fémjelző tanúsítványok elterjedése pedig meglehetősen lassú.
Jeffrey Eisenach, a PFF elnöke úgy véli, a weboldalak a felhasználók fokozódó aggodalmára reagáltak a személyes információk kezelési módjának megváltoztatásával. "Fokozatos fejlődést tapasztaltunk, nem forradami változást" - mondta Eisenach. "Fontos azonban megjegyezni, hogy a weboldalak a felhasználók igényei szerint változtak" - tette hozzá a vezető.
A tanulmány szerint 2000-ben a legnépszerűbb weboldalak háromnegyede lehetővé tette a különféle marketing cégeknek a látogatókat követő cookie-k elhelyezését a weboldalon. Ez az arány azóta 50 százalék alá csökkent.
Richard Smith, egy független szakértő úgy véli, a tanulmány különböző piaci erők hatását mutatja, és a részletes személyes adatokat gyűjtő társaságok jelentős része az elmúlt években csődbe ment. "Általánosan elterjedt volt az az elképzelés, miszerint minél több adatot fürkészünk ki a felhasználókról, annál nagyobb pénzre tudunk majd szert tenni" - mondta Smith. "Nos, azóta bebizonyosodott, hogy ez távol áll a valóságtól."
A napokban kiadott tanulmány emellett arra is rámutat, hogy a weboldalak az utóbbi időben nagyobb szabadságot adnak a felhasználóknak, hogy azok pontosan meghatározhassák, milyen célra használhatóak fel személyes adataik. A bizalmas személyi információk védelme javult a 100 legnépszerűbb weboldal körében, ennek mértéke azonban nem túl jelentős a Federal Trade Commission (FTC - Szövetségi Kereskedelmi Bizottság) legutóbbi vizsgálata óta, amelyre még 2000 májusában került sor.
A legnépszerűbb webolalak, mint a weather.com, és a dogpile.com, az utóbbi időben már nem olyan kíváncsiak, és kevesebb esetben igénylik a felhasználó nevének, telefonszámának, és egyéb személyes adatának megadását, valamint sokkal inkább jellemző, hogy a felhasználó pontosan meghatározhatja azok felhasználási körét, áll a Progress and Freedom Foundation (PFF - Szabadság és Fejlődés Alapítvány) tanulmányában.
Számos weboldal komoly lépéseket tett a felhasználók személyes információinak védelmében, ugyanakkor kevés oldal engedi meg, hogy az internetező beleszóljon adatai cégen belüli felhasználásába, a weboldalak megbízhatóságát fémjelző tanúsítványok elterjedése pedig meglehetősen lassú.
Jeffrey Eisenach, a PFF elnöke úgy véli, a weboldalak a felhasználók fokozódó aggodalmára reagáltak a személyes információk kezelési módjának megváltoztatásával. "Fokozatos fejlődést tapasztaltunk, nem forradami változást" - mondta Eisenach. "Fontos azonban megjegyezni, hogy a weboldalak a felhasználók igényei szerint változtak" - tette hozzá a vezető.
A tanulmány szerint 2000-ben a legnépszerűbb weboldalak háromnegyede lehetővé tette a különféle marketing cégeknek a látogatókat követő cookie-k elhelyezését a weboldalon. Ez az arány azóta 50 százalék alá csökkent.
Richard Smith, egy független szakértő úgy véli, a tanulmány különböző piaci erők hatását mutatja, és a részletes személyes adatokat gyűjtő társaságok jelentős része az elmúlt években csődbe ment. "Általánosan elterjedt volt az az elképzelés, miszerint minél több adatot fürkészünk ki a felhasználókról, annál nagyobb pénzre tudunk majd szert tenni" - mondta Smith. "Nos, azóta bebizonyosodott, hogy ez távol áll a valóságtól."