JohnnyCage

A netezők nem fizetnek a tartalomszolgáltatásokért

Egy napokban kiadott tanulmány szerint a világháló felhasználói egyre gyakrabban vásárolnak az interneten, ugyanakkor továbbra sem hajlandóak fizetni az online tartalomszolgáltatásokért.

A Jupiter Media Metrix internetes piackutató cég tanulmánya szerint a világháló azon felhasználóinak aránya, akik hajlandóak lennének fizetni egyes online tartalomszolgáltatásokért, 42 százalékra csökkent a 2000 áprilisi 45 százalékról. Mindezek szerint a felhasználók továbbra is ingyenesen szeretnének hírekhez, zenékhez, játékokhoz, és videóklipekhez jutni az interneten, miközben az ipar éppen ellenkező irányba próbál tartani.

"A legtöbb felhasználó nem hajlandó fizetni az online tartalmakért" - mondta Andrew Peach, a Jupiter egyik elemzője. "Nehéz olyan felhasználói csoportokat találni, akik másképp állnak a kérdéshez" - tette hozzá Peach.

Az egyes cégek online reklámköltségvetéseinek csökkenésével azonban egyre több szolgáltató tervezi fizetőssé változtani tartalomszolgáltatását. A Yahoo például fizetős steaming videó szolgáltatást indított, az AOL Time Warner-féle CNN.com pedig a hírekhez kapcsolódó videófelvételeiért tervez pénzt kérni.

A tartalomszolgáltatók várhatóan azonban nem fognak tudni komoly előfizetői csoportokat szerezni, mivel az internetezők egyelőre nem hajlandók a fizetni az online szolgáltatásokért. Az általános online tartalmakból (audió, videó, illetve felnőtt témák) származó összbevétel az idei évben várhatóan alig éri majd el az 1 milliárd dollárt, amely az egész ipart tekintve jelentéktelen összeg. A Jupiter Media Metrix szerint ez az érték a jövőben sem fog jelentős ütemben fejlődni, és a piac éves összbevétele 2006-ra is alig 2,3 milliárd dollár lesz.

Viszonyításképp a napilapok eladásai a tavalyi évben elérték a 11 milliárd dollárt, a magazinok eladásaiból származó összbevétel pedig 10 milliárd dollár volt, áll a Jupiter jelentésében.

Az elemzők szerint a broadband (szélessávú/nagysebességű) internetkapcsolatok elterjedése az otthonokban ugrásszerű növekedést hozhat az online tartalmak iránti igényben, bár ezesetben is inkább az olyan jellegű tartalmak iránt lenne komoly kereslet, mint a zene, a játékok, illetve a video-on-demand (videó rendelésre) szolgáltatások.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kolega #10
    Akárki akármit talál ki pénzért a neten mindíg születik egy jobb, ami ugyanazt ingyen kínálja lásd napster. Mire lezárult a per működött az audiogalaxy és még mindíg nem perelik, ha jól tudom!
  • mazs #9
    bazzeg - a jahoo is elkezdte ezt a fizetos jatekot - nincs ftp eleres aprilistol - aprilis vegetol nincs pop mail - vagyis 30 dolcsiert evente - annyiert veszek egy domain nevet es annyi mailcimem lesz es olyan ftp-m amit csak akarok - az a rossz az egeszben most a 4 eve meglevo jahoos cimemtol bucsut kell vennem
    ennyit a fizetos szolgaltatasokrol
  • Gabest #7
    Hát nyilván nem nálunk volt a felmérés :) Pl. én ha akarnék sem tudnék fizetni a gagyi (modern?) elektron kártyámmal, és ezzel a bankszámla tulajok döntő többsége hasonlóképpen van. Persze vannak olyan kártyák is amivel megoldható, de a jónép inkább nem fizeti érte a párezres plusz havidíjat, tekintve hogy évente csak párszor venne valamit úgy is a neten.
  • Laci73 #6
    Fizetünk a Net-ért. Márcsak ezért is "nemtetszik" dolog ha egyes szolgáltatók külön díjat kérnek. Ha Net-es szolgáltatásért fizetsz, kétszer fizetsz.
  • Bucser #2
    Ez kicsit mintha olyan lenne, mintha a hirszolgáltatok cigányasszonnyá váltak volna (adjá pénzt és megmondom a jövőt) csak az a baj, hogy a mát próbálják eladni, holott az holnapra elavult lesz:))))
  • Kosh #1
    pl én sem lennék hajlandó fizetni ezekért.... gondoljatok bele ha mondjuk a supergamez aszondaná: holnaptól csak előfizetők juthatnak hozzá a hírekhez, fórumhoz stb-hez :)