JohnnyCage
A netezők nem fizetnek a tartalomszolgáltatásokért
Egy napokban kiadott tanulmány szerint a világháló felhasználói egyre gyakrabban vásárolnak az interneten, ugyanakkor továbbra sem hajlandóak fizetni az online tartalomszolgáltatásokért.
A Jupiter Media Metrix internetes piackutató cég tanulmánya szerint a világháló azon felhasználóinak aránya, akik hajlandóak lennének fizetni egyes online tartalomszolgáltatásokért, 42 százalékra csökkent a 2000 áprilisi 45 százalékról. Mindezek szerint a felhasználók továbbra is ingyenesen szeretnének hírekhez, zenékhez, játékokhoz, és videóklipekhez jutni az interneten, miközben az ipar éppen ellenkező irányba próbál tartani.
"A legtöbb felhasználó nem hajlandó fizetni az online tartalmakért" - mondta Andrew Peach, a Jupiter egyik elemzője. "Nehéz olyan felhasználói csoportokat találni, akik másképp állnak a kérdéshez" - tette hozzá Peach.
Az egyes cégek online reklámköltségvetéseinek csökkenésével azonban egyre több szolgáltató tervezi fizetőssé változtani tartalomszolgáltatását. A Yahoo például fizetős steaming videó szolgáltatást indított, az AOL Time Warner-féle CNN.com pedig a hírekhez kapcsolódó videófelvételeiért tervez pénzt kérni.
A tartalomszolgáltatók várhatóan azonban nem fognak tudni komoly előfizetői csoportokat szerezni, mivel az internetezők egyelőre nem hajlandók a fizetni az online szolgáltatásokért. Az általános online tartalmakból (audió, videó, illetve felnőtt témák) származó összbevétel az idei évben várhatóan alig éri majd el az 1 milliárd dollárt, amely az egész ipart tekintve jelentéktelen összeg. A Jupiter Media Metrix szerint ez az érték a jövőben sem fog jelentős ütemben fejlődni, és a piac éves összbevétele 2006-ra is alig 2,3 milliárd dollár lesz.
Viszonyításképp a napilapok eladásai a tavalyi évben elérték a 11 milliárd dollárt, a magazinok eladásaiból származó összbevétel pedig 10 milliárd dollár volt, áll a Jupiter jelentésében.
Az elemzők szerint a broadband (szélessávú/nagysebességű) internetkapcsolatok elterjedése az otthonokban ugrásszerű növekedést hozhat az online tartalmak iránti igényben, bár ezesetben is inkább az olyan jellegű tartalmak iránt lenne komoly kereslet, mint a zene, a játékok, illetve a video-on-demand (videó rendelésre) szolgáltatások.
A Jupiter Media Metrix internetes piackutató cég tanulmánya szerint a világháló azon felhasználóinak aránya, akik hajlandóak lennének fizetni egyes online tartalomszolgáltatásokért, 42 százalékra csökkent a 2000 áprilisi 45 százalékról. Mindezek szerint a felhasználók továbbra is ingyenesen szeretnének hírekhez, zenékhez, játékokhoz, és videóklipekhez jutni az interneten, miközben az ipar éppen ellenkező irányba próbál tartani.
"A legtöbb felhasználó nem hajlandó fizetni az online tartalmakért" - mondta Andrew Peach, a Jupiter egyik elemzője. "Nehéz olyan felhasználói csoportokat találni, akik másképp állnak a kérdéshez" - tette hozzá Peach.
Az egyes cégek online reklámköltségvetéseinek csökkenésével azonban egyre több szolgáltató tervezi fizetőssé változtani tartalomszolgáltatását. A Yahoo például fizetős steaming videó szolgáltatást indított, az AOL Time Warner-féle CNN.com pedig a hírekhez kapcsolódó videófelvételeiért tervez pénzt kérni.
A tartalomszolgáltatók várhatóan azonban nem fognak tudni komoly előfizetői csoportokat szerezni, mivel az internetezők egyelőre nem hajlandók a fizetni az online szolgáltatásokért. Az általános online tartalmakból (audió, videó, illetve felnőtt témák) származó összbevétel az idei évben várhatóan alig éri majd el az 1 milliárd dollárt, amely az egész ipart tekintve jelentéktelen összeg. A Jupiter Media Metrix szerint ez az érték a jövőben sem fog jelentős ütemben fejlődni, és a piac éves összbevétele 2006-ra is alig 2,3 milliárd dollár lesz.
Viszonyításképp a napilapok eladásai a tavalyi évben elérték a 11 milliárd dollárt, a magazinok eladásaiból származó összbevétel pedig 10 milliárd dollár volt, áll a Jupiter jelentésében.
Az elemzők szerint a broadband (szélessávú/nagysebességű) internetkapcsolatok elterjedése az otthonokban ugrásszerű növekedést hozhat az online tartalmak iránti igényben, bár ezesetben is inkább az olyan jellegű tartalmak iránt lenne komoly kereslet, mint a zene, a játékok, illetve a video-on-demand (videó rendelésre) szolgáltatások.