SG.hu

Havi 5200 forintba fog kerülni a reklámmentes Facebook

A Meta havi 14 dollárért lehetővé fogja tenni az európaiaknak, hogy reklámok nélkül használhassák a Facebookot és az Instagramot. Az ingyenes verzió megmarad, de bele kell egyezni hozzá a célzott reklámokba.

A Meta arra készül, hogy 14 dolláros havi előfizetési díjat számol fel az uniós felhasználóknak az Instagramhoz való hozzáférésért a telefonjukon, hacsak nem engedélyezik a cégnek, hogy személyes adataikat célzott hirdetésekhez használja fel. Az amerikai techóriás 17 dollárt fog felszámítani a Facebook és az Instagram együttes használatáért, ha asztali számítógépen használják. A csomagok bevezetése a következő hetekben várható. A lépés oka az EU szabályozó hatóságainak nyomása, mert azok igyekeznek megfékezni a nagy techcégek adatéhségét. A Meta a második negyedévben 32 milliárd dolláros bevételnek örülhetett, amelyből 31,5 milliárd dollár hirdetésekből származott. Európából - az Egyesült Államok és Kanada után a második legnagyobb piacáról - 7,2 milliárd dollár bevétel származott, tehát a tét meglehetősen komoly.

Több közösségi médiaplatform, amely évekig minden funkcióját ingyenesen elérhetővé tette, az utóbbi időben elkezdett díjat kérni az extrákért, mivel hagyományos reklámmodelljük az adatvédelmi előírások miatt kezd ellehetetlenülni, és a hirdetők egyre inkább megnézik mire költenek. A Snapchat és az X (korábban Twitter) opcionális előfizetéseket árul, amelyek a fizető felhasználóknak exkluzív funkciókat kínálnak, például ellenőrzött profilokat, egyéni alkalmazástémákat és kevesebb hirdetést. A múlt hónapban Elon Musk, az X tulajdonosa azt mondta, hogy fontolgatja egy "csekély összegű havidíj" bevezetését az alkalmazás minden felhasználója számára, hogy így küzdjön "a botok hatalmas seregei ellen", amelyek szabadon posztolhatnak a platformon. A kínai TikTok videóalkalmazás is megkezdte egy reklámmentes előfizetéses szolgáltatás tesztelését.

A Meta változtatásaira a következő hetekben kerülhet sor. A szilícium-völgyi vállalatnak november végéig kell eleget tennie egy luxemburgi bírósági ítéletnek, amely kimondta, hogy a Facebook nem használhatja a fogyasztók személyes adatait azok hirdetésekkel való megcélzására, hacsak nem kapja meg hozzá a beleegyezésüket. A bírósági ítélet szerint a vállalatnak előfizetéses modell bevezetését is meg kell vizsgálnia. A Meta a határidő lejárta előtt egyeztet az európai szabályozó hatóságokkal, hogy biztosítsa, hogy megközelítése megfeleljen a követelményeknek. A brüsszeli és írországi szabályozókkal megvitatott tervek szerint a Meta az Instagram és a Facebook reklámmentes változatát kínálná azoknak, akik hajlandóak fizetni, illetve ingyenes változatot azoknak, akik hozzájárulnak ahhoz, hogy személyes adataik alapján reklámokkal célozzák meg őket.

"Az alapvető jogokat nem lehet eladni" - reagált a tervekre Max Schrems osztrák adatvédelmi aktivista, aki a tengerentúli adatmegosztás megtámadása miatt vált híressé. "Legközelebb a választójogért vagy a szólásszabadságért fogunk fizetni? Ez azt jelentené, hogy csak a gazdagok élvezhetik ezeket a jogokat egy olyan időszakban, amikor sokan küzdenek a megélhetésért." Az adatvédelemhez való jog terén viszont "jelentős elmozdulásnak" nevezte az elképzelést, hozzátéve, hogy "ezt bírósági úton fogjuk megbeszélni".

A bírósági döntésen túl az EU egy sor olyan szabályt léptetett életbe, amelyek korlátozzák az IT-óriások adatkezelését. A márciusban hatályba lépő digitális piaci törvény olyan jogi kötelezettségeket ró a vállalatokra, mely szerint a tisztességes verseny előmozdítása érdekében meg kell osszák adataikat a riválisokkal. Az adatkezelési törvény szintén az adatok vállalatok és ágazatok közötti megosztását kívánja előmozdítani, még ha nem is kifejezetten a nagy online platformokat célozva. Ezek a vállalatok már most is komoly korlátozásoknak vannak kitéve, amikor a felhasználók privát adatainak felhasználásáról van szó. Májusban a Meta tulajdonában lévő Facebookot rekordösszegű, 1,2 milliárd eurós bírsággal sújtották, mert megsértette az adatvédelmi törvényeket, amelyek megfelelő biztosítékokat írnak elő az EU-ból az Egyesült Államokba történő adattovábbítással kapcsolatban.

"A Meta hisz a személyre szabott hirdetésekkel támogatott ingyenes szolgáltatások értékében" - közölte a techcég. "Ugyanakkor továbbra is vizsgáljuk a lehetőségeket annak biztosítására, hogy megfeleljünk a változó szabályozási követelményeknek. Jelenleg nincs további megosztani valónk."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #17
    "...és lesz egy nagyon preciz profil rolad."

    Lesz? Ó, ez a végtelen naivitás!
    Van.
  • DeviloftheHell #14
    lehet célozni a reklámokat ha besem birja tölteni :) meg nem éri el az adatgyüjtö servert :)
  • Nabateus #15
    Akkur ugye most ki is torolnek minden eddigi infot rolam, ha fizetek? +masmilyen reklamokat tolnak az arcba.
  • kvp #14
    "Tényleg jó lenne egy vízió hogy az EU hogy képzeli el az internetet."

    A jelenlegi EU-s leirasok alapjan szocialis kozszolgaltataskent. Tehat adobol finanszirozott, mindenki altal ingyen elerheto szolgaltataskent, amit egy europai uzemelteto biztosit az europai lakossagnak. A tartalom szabalyozasarol pedig az EU kormanyzata gondoskodik. Ugyanezt a modellt koveti Oroszorszag es Kina is.
  • repvez #13
    és ez csak a jéghegy csucsa.
    Ha valaki is csak egyszer végignézte a VR szemuvegek prezentácioját akkor aki nem csak azt látja amit látattni akarnak vele, hanem egy kicsit jjobban belegondol, hogy az inside out kamerákkal egyrészt be kell állitanod, hogy mekkora helyen játszol otthon, de ezért a teljes lakásod belterét letapogatja kamerákkal lidarral stb, tehát eddig max közvetett infoja volt arrol, hogy neked milyen reklámokat vagy egyebeket kell mutogatni, ezentul, már azt is tudni fogja, hogy mekkora lakásba élsz milyen poster van a falon , milyen használati tárgyakat használsz .

    természetesen mindezt azért, hogy az avatarod majd passzoljon ahhoz a köznyezethez ha mondjuk egy haveroddal vagy a fönököddel tartanál egy meetinget és le tudjon ulni az asztalhoz ami pont ugy néz ki a Meta verzumban mint ha eljött volna hozzás.

    Mert arrol ne legyen senkinek se kétsége, hogy mégha nem is tárolodnak sehol se , de az adatokat kinyerik belöle és lesz egy nagyon preciz profil rolad.
  • wraithLord #12
    Sőt, az emberek többsége mobilról nyomja (meg minden mást is), így azt is tudják, milyen gyorsan érsz a WC-re, ha hasmenésed van, mennyit ülsz a klotyón, 2013 16. hetén hányszor voltál a klotyón, és mekkorát gitteltél stb. :D A fizetősre átállásig minden tudnak rólad a regisztráció óta, minél jobb telód volt/van, annál többet. :D (Szerintem a fizetősre átállás után is, max. nem látsz reklámokat.)
  • repvez #11
    Ez egy jo nagy parasztvakitás. az EU-nak az fáűj, hogy ingyen beszedi az infot az emberekről ezért kikényszerit valéamit a FB ellen, hogy fizetni kelljen igy már nem csak hogy ingyen ,de még fizetsz is azért ,hogy ugyan ugy lenyulja az adatodat, de közbe megfizeted azt az összeget amit a reklámokbol bejönne miattad neki.
    Igy a FB nem veszit semmit, söt még lehet , hogy több bevétele is lesz ez miatt és még csak a info begyujtését sem kell megváltizatni.

    Az meg megint nagy hulyeség amit valaki irt, hogy a FB nem akar pénzt kérni az emberektöl hanem a EU kényszeriti rá.
    Mert ha ez igy lenne akkor mondhatná azt, hogy jólvan gyereket az EU azt mondja legyen fizetös én meg nem akarok kibaszni veletek lesz egy jelképes 1 euros vagy alatta költség ,hogy tövább használd, aztán akkor az EU bekaphatja, de ugye nem ez történt hanem kalkulált egy olyan összeget ami fedezi a saját kiesését per före.

    Az EU arra nem képes vagy inkább pont ez a célja, hogy azt a nyomorult GDPR funkciot ugy szabályoztatná, hogy ne menjen el az ember kedve az internet használatátol, mert minden egyes oldal megnyitásakor feldobja , hogy fogadd el a cookikat,meg minden egyes szarságot amit a honlap uzemeltetöje kér.
    DE mivel senki nem olvassa el mert nem életszerü, hogy végigolvasd és meg is értsd, hogy mi van a mögöttes tarttalomban amie ráokéztál, igy azzal ellentéstes a funkcio mint amire kitalálták.

    Mert ez nem az egyén adatainak a védelmére van, hanem a cégeket ezzel tudja levédeni, hogy az egyén beleegyezett az adatgyujtésbe, igy jogilag nem támadhatók, ha te a személyes adataiddal valamelyik cég visszaél .

    ennyit az EU-rol.
  • militavia #10
    Nagyjából teljesen mindegy, ha fizetősre állnál át, mert ha fix IP címmel vagy jelen, akkor kb. már úgyis tudja nagyjából az ánuszrózsád méretét is az FB...
  • wraithLord #9
    Csak annyi a probléma, hogy nagyon nehéz eldönteni, mikor vagyok nagyobb hülye, ha fizetek érte, vagy ha hagyom, hogy én legyek az áru.

    Szerintem hasznosabb azt a pénzt WC papírnak használni, mint a Meta-nak kifizetni. Annál is inkább, mert ettől még az adataiddal ugyanúgy bizniszelhetnek fű alatt, mint eddig, tehát ha fizetsz, akkor is potenciális áru maradsz.
  • Frekvency #8
    2017 óta van 4 ft tartozásom a facebookon, nem engedik el, de kifizetni sem tudom. Ma néztem, már 5 ft :DD

    lehet hogy az ükunokáim szívni fognak? :DDD


    Utoljára szerkesztette: Frekvency, 2023.10.04. 11:49:29