SG.hu
Kötelezővé tette a bejárást az irodába a Zoom
Egy videokonferenciával foglalkozó cég lehet az utolsó vállalkozás, amelytől bárki azt várná, hogy arra kényszeríti az alkalmazottakat, hogy visszatérjenek az irodába.
A Zoom bejelentette, hogy minden alkalmazottnak, aki "egy Zoom-iroda 50 mérföldes körzetében" lakik, mostantól "hetente legalább két napot" az irodában kell dolgoznia. Ez a lépés a cég 7400 alkalmazottja közül sokakat érinthet. A társaság szóvivője elmondta, hogy a vállalat úgy véli, hogy a "strukturált hibrid megközelítés" "a leghatékonyabb a Zoom számára, mert lehetőséget biztosít a munkavállalóknak, hogy "kapcsolatba lépjenek a kollégáikkal". Tehát a Zoom ellentmond saját márkája nyilatkozatainak, amelyek azt ígérik, hogy a szoftverükkel "az otthonokból élvezhető az irodán belüli együttműködés". A Zoom honlapja úgy írja le a szolgáltatást, hogy platformjuk segít a cégeknek abban, hogy "jobban összekapcsolódjanak, együttműködőbbek, intelligensebbek legyenek" és "többet tegyenek".
Egyelőre nem világosnem világos, hogy a Zoom mi alapján hozta meg az 50 mérföldes döntést, mint az irodába való visszatérés követelményét, hogy az alkalmazottak kérhetnek-e felmentést, vagy hogy a teljesítményértékelés az irodai jelenléttől fog-e függeni. A Zoom mostani lépése egy korábbi, tavalyi erőfeszítést követ, amely létrehozta a hibrid "munkastílust", mely után több alkalmazott is frusztrációját fejezte ki az ingázással elvesztegetett idő miatt, és egy vállalati megbeszélésen egyenesen a Zoom vezérigazgatójának, Eric Yuan-nak panaszkodott. Akkor a Zoom pénzügyi vezetője, Kelly Steckelberg egy belső felmérésre hivatkozott, amely szerint a távolról dolgozó alkalmazottak mintegy 85 százaléka "ezt szeretné". A teljesen távoli, a hibrid vagy a személyes munkavégzési stílus között a tavaly megkérdezett alkalmazottak körülbelül fele a hibrid megközelítést választotta.
Az irodába való visszatérés a Zoom mesterséges intelligenciára való átállása közepette történik. A világjárvány során a szoftver sok munkavállaló számára vált népszerűvé, mivel a COVID-19 világszerte lehetetlenné tette az irodai munkát. A cég piaci értéke azóta legalább 100 milliárd dollárral csökkent, főként azért, mert az elmúlt két évben nagyon sok vállalat kezdte el megkövetelni a dolgozóktól, hogy visszatérjenek az irodába. Most a Zoom úgy néz ki összehangolja saját gondolkodásmódját azokkal a vállalkozásokkal, amelyek nem tudnak elszakadni az irodai kultúrától. A Zoom szóvivője szerint ha több dolgozó van az irodában, "mint vállalat, jobb helyzetben vagyunk ahhoz, hogy saját technológiáinkat használjuk, folytassuk az innovációt, és támogassuk globális ügyfeleinket".
Természetesen a vállalat úgy reklámozza videokonferencia-eszközét, mint megoldást a távmunkára. A Zoom szóvivője elmondta, hogy a cég továbbra is használni fogja saját termékeit a különböző munkastílusú alkalmazottak összekapcsolására. "Továbbra is használni fogjuk a teljes Zoom platformot munkatársaink és szétszórtan dolgozó csapataink kapcsolatban tartására" - mondta a Zoom szóvivője. Lehetséges, hogy a Zoom mesterséges intelligenciára való átállása kényszeríti ki a visszatérést az irodába. Yuan egy eredménybeszélgetésen azt mondta, hogy a Zoom MI-képességének kiépítése prioritás, és lehetséges, hogy ez mindent felülír.
Még februárban, amikor a Zoom MI kutatási és fejlesztési kiadásai robbanásszerűen megnőttek, a vállalat mintegy 1300 dolgozót bocsátott el. Ezeket a munkatársakat azért vették fel, hogy "gyorsan feltöltsék a létszámot", mivel a Zoom népszerűsége a világjárvány idején megugrott - írta Yuan a blogjában. Ugyanakkor azt is bejelentette, hogy saját fizetését 98 százalékkal csökkenti, és lemond a 2023-as vállalati bónuszáról. "Fáradhatatlanul dolgoztunk, és jobbá tettük a Zoomot ügyfeleink és felhasználóink számára. De hibákat is elkövettünk" - írta Yuan. "Nem szántunk annyi időt arra, amennyit kellett volna, hogy alaposan elemezzük a csapatainkat, vagy felmérjük, hogy fenntarthatóan, a legmagasabb prioritások felé növekedünk-e."
A jövő fogja megmutatni, hogy az MI-ra való átállás és az alkalmazottak többségének az irodába való visszatérésének megkövetelése hiba vagy szükséges üzleti lépés volt. Egy 2022-es Gallup-felmérés szerint összességében a munkavállalók többsége a teljes munkaidős irodai munka ellen van: 70 millió munkavállaló több mint 90 százaléka mondta azt, hogy nem akar visszatérni az irodába teljes munkaidőben. A munkavállalók azonban általában véve nyitottabbnak tűnnek az olyan rugalmas hibrid struktúrákra, mint amilyeneket a Zoom javasol. A megkérdezettek mindössze 34 százaléka mondta azt, hogy "állandóan otthonról szeretne dolgozni", míg 65 százalékuk a hibrid munkát részesíti előnyben.
A Zoom bejelentette, hogy minden alkalmazottnak, aki "egy Zoom-iroda 50 mérföldes körzetében" lakik, mostantól "hetente legalább két napot" az irodában kell dolgoznia. Ez a lépés a cég 7400 alkalmazottja közül sokakat érinthet. A társaság szóvivője elmondta, hogy a vállalat úgy véli, hogy a "strukturált hibrid megközelítés" "a leghatékonyabb a Zoom számára, mert lehetőséget biztosít a munkavállalóknak, hogy "kapcsolatba lépjenek a kollégáikkal". Tehát a Zoom ellentmond saját márkája nyilatkozatainak, amelyek azt ígérik, hogy a szoftverükkel "az otthonokból élvezhető az irodán belüli együttműködés". A Zoom honlapja úgy írja le a szolgáltatást, hogy platformjuk segít a cégeknek abban, hogy "jobban összekapcsolódjanak, együttműködőbbek, intelligensebbek legyenek" és "többet tegyenek".
Egyelőre nem világosnem világos, hogy a Zoom mi alapján hozta meg az 50 mérföldes döntést, mint az irodába való visszatérés követelményét, hogy az alkalmazottak kérhetnek-e felmentést, vagy hogy a teljesítményértékelés az irodai jelenléttől fog-e függeni. A Zoom mostani lépése egy korábbi, tavalyi erőfeszítést követ, amely létrehozta a hibrid "munkastílust", mely után több alkalmazott is frusztrációját fejezte ki az ingázással elvesztegetett idő miatt, és egy vállalati megbeszélésen egyenesen a Zoom vezérigazgatójának, Eric Yuan-nak panaszkodott. Akkor a Zoom pénzügyi vezetője, Kelly Steckelberg egy belső felmérésre hivatkozott, amely szerint a távolról dolgozó alkalmazottak mintegy 85 százaléka "ezt szeretné". A teljesen távoli, a hibrid vagy a személyes munkavégzési stílus között a tavaly megkérdezett alkalmazottak körülbelül fele a hibrid megközelítést választotta.
Az irodába való visszatérés a Zoom mesterséges intelligenciára való átállása közepette történik. A világjárvány során a szoftver sok munkavállaló számára vált népszerűvé, mivel a COVID-19 világszerte lehetetlenné tette az irodai munkát. A cég piaci értéke azóta legalább 100 milliárd dollárral csökkent, főként azért, mert az elmúlt két évben nagyon sok vállalat kezdte el megkövetelni a dolgozóktól, hogy visszatérjenek az irodába. Most a Zoom úgy néz ki összehangolja saját gondolkodásmódját azokkal a vállalkozásokkal, amelyek nem tudnak elszakadni az irodai kultúrától. A Zoom szóvivője szerint ha több dolgozó van az irodában, "mint vállalat, jobb helyzetben vagyunk ahhoz, hogy saját technológiáinkat használjuk, folytassuk az innovációt, és támogassuk globális ügyfeleinket".
Természetesen a vállalat úgy reklámozza videokonferencia-eszközét, mint megoldást a távmunkára. A Zoom szóvivője elmondta, hogy a cég továbbra is használni fogja saját termékeit a különböző munkastílusú alkalmazottak összekapcsolására. "Továbbra is használni fogjuk a teljes Zoom platformot munkatársaink és szétszórtan dolgozó csapataink kapcsolatban tartására" - mondta a Zoom szóvivője. Lehetséges, hogy a Zoom mesterséges intelligenciára való átállása kényszeríti ki a visszatérést az irodába. Yuan egy eredménybeszélgetésen azt mondta, hogy a Zoom MI-képességének kiépítése prioritás, és lehetséges, hogy ez mindent felülír.
Még februárban, amikor a Zoom MI kutatási és fejlesztési kiadásai robbanásszerűen megnőttek, a vállalat mintegy 1300 dolgozót bocsátott el. Ezeket a munkatársakat azért vették fel, hogy "gyorsan feltöltsék a létszámot", mivel a Zoom népszerűsége a világjárvány idején megugrott - írta Yuan a blogjában. Ugyanakkor azt is bejelentette, hogy saját fizetését 98 százalékkal csökkenti, és lemond a 2023-as vállalati bónuszáról. "Fáradhatatlanul dolgoztunk, és jobbá tettük a Zoomot ügyfeleink és felhasználóink számára. De hibákat is elkövettünk" - írta Yuan. "Nem szántunk annyi időt arra, amennyit kellett volna, hogy alaposan elemezzük a csapatainkat, vagy felmérjük, hogy fenntarthatóan, a legmagasabb prioritások felé növekedünk-e."
A jövő fogja megmutatni, hogy az MI-ra való átállás és az alkalmazottak többségének az irodába való visszatérésének megkövetelése hiba vagy szükséges üzleti lépés volt. Egy 2022-es Gallup-felmérés szerint összességében a munkavállalók többsége a teljes munkaidős irodai munka ellen van: 70 millió munkavállaló több mint 90 százaléka mondta azt, hogy nem akar visszatérni az irodába teljes munkaidőben. A munkavállalók azonban általában véve nyitottabbnak tűnnek az olyan rugalmas hibrid struktúrákra, mint amilyeneket a Zoom javasol. A megkérdezettek mindössze 34 százaléka mondta azt, hogy "állandóan otthonról szeretne dolgozni", míg 65 százalékuk a hibrid munkát részesíti előnyben.