Gyurkity Péter
A GeForce RTX 3060 a legnépszerűbb kártya
Tovább tartja magát a korábbi kedvenc, viszont a 3060 együttes eredménye már az első helyre jó.
Az nVidia nem is olyan rég rántotta le a leplet az RTX 4000 legerősebb változatairól, amelyek hamarosan megkezdik pályafutásukat. A játékosok körében azonban a jóval korábbi változatok hódítanak igazán, bár az abszolút kedvenc első helye most megingott, amely egy lassú, fokozatos változás tünete lehet.
A Steam szokásos havi adatbázisa kapcsán legutóbb arról olvashattunk, hogy már 24 százalékot ért el a Windows 11, eközben azonban a hardveres területen is legalább ilyen fontos számokat látunk. A szeptemberi példány többek között arra világít rá, hogy bár a DirectX 12 grafikus kártyák szegmensén belül még továbbra is a GTX 1060 vezet, ez azonban némileg csalóka, hiszen ezen régebbi, amúgy abszolút kedvenc típus esetében összevonják az asztali és noteszgépes változatok eredményét. Amennyiben ugyanezt tesszük a jóval frissebb RTX 3060 kapcsán, akkor a három meglévő példány együttesen már 10 százalék körüli eredményt mutathat fel, vagyis a legutóbbi generáció némileg szerényebb tagja már az első helyen tanyázik.
A fenti változás mindenképpen fontos tényező, hiszen ez egy lassú, fokozatos helycserére mutat rá. Tekintettel arra, hogy a frissen bemutatott RTX 4000-család szerényebb példányainak megjelenési időpontja még nem ismert, vagyis a 4070-től lefelé terjedő skálán még igencsak ködös a kép, a felhasználóknak be kell érniük a 3060 különböző változataival, ez pedig egyebek mellett azért lehet megfelelő választás, mert maga az nVidia is olyan funkciókra helyezi a hangsúlyt, mint a ray tracing és a DLSS, márpedig ezen területeken a jóval öregebb 1060 nem áll fényesen. Ettől függetlenül persze a Pascal-architektúra képviselője még mindig megfelel a legtöbb játék futtatására – ezen sorok is olyan laptopon íródnak, amely a fenti, már némileg koros típusra épül.
A központi processzorok terén a hatmagos példányok állnak a legjobban, viszont a VR szegmensében komoly korrekciókra volt szükség, mivel a jelek szerint nem megfelelő módon érzékelték a szükséges hardver jelenlétét, ami egyben rávilágít a Steam módszerének gyengeségére, hiányaira.
Az nVidia nem is olyan rég rántotta le a leplet az RTX 4000 legerősebb változatairól, amelyek hamarosan megkezdik pályafutásukat. A játékosok körében azonban a jóval korábbi változatok hódítanak igazán, bár az abszolút kedvenc első helye most megingott, amely egy lassú, fokozatos változás tünete lehet.
A Steam szokásos havi adatbázisa kapcsán legutóbb arról olvashattunk, hogy már 24 százalékot ért el a Windows 11, eközben azonban a hardveres területen is legalább ilyen fontos számokat látunk. A szeptemberi példány többek között arra világít rá, hogy bár a DirectX 12 grafikus kártyák szegmensén belül még továbbra is a GTX 1060 vezet, ez azonban némileg csalóka, hiszen ezen régebbi, amúgy abszolút kedvenc típus esetében összevonják az asztali és noteszgépes változatok eredményét. Amennyiben ugyanezt tesszük a jóval frissebb RTX 3060 kapcsán, akkor a három meglévő példány együttesen már 10 százalék körüli eredményt mutathat fel, vagyis a legutóbbi generáció némileg szerényebb tagja már az első helyen tanyázik.
A fenti változás mindenképpen fontos tényező, hiszen ez egy lassú, fokozatos helycserére mutat rá. Tekintettel arra, hogy a frissen bemutatott RTX 4000-család szerényebb példányainak megjelenési időpontja még nem ismert, vagyis a 4070-től lefelé terjedő skálán még igencsak ködös a kép, a felhasználóknak be kell érniük a 3060 különböző változataival, ez pedig egyebek mellett azért lehet megfelelő választás, mert maga az nVidia is olyan funkciókra helyezi a hangsúlyt, mint a ray tracing és a DLSS, márpedig ezen területeken a jóval öregebb 1060 nem áll fényesen. Ettől függetlenül persze a Pascal-architektúra képviselője még mindig megfelel a legtöbb játék futtatására – ezen sorok is olyan laptopon íródnak, amely a fenti, már némileg koros típusra épül.
A központi processzorok terén a hatmagos példányok állnak a legjobban, viszont a VR szegmensében komoly korrekciókra volt szükség, mivel a jelek szerint nem megfelelő módon érzékelték a szükséges hardver jelenlétét, ami egyben rávilágít a Steam módszerének gyengeségére, hiányaira.