Gyurkity Péter
Olcsó kártyával bővít az nVidia
Egy meglehetősen szerény példánnyal egészül ki a kínálat, a belépő szinten belül.
A grafikus kártyák területével kapcsolatban legutóbb a rivális háza táján felbukkant hírről számoltunk be, eszerint 50%-os ugrást ígérnek az AMD új fejlesztései. Most az nVidián volt a sor, ez utóbbi cég viszont egy kifejezetten szerény, olcsónak szánt példánnyal egészítette ki saját kínálatát.
A napokban minden különösebb fanfár nélkül jelent meg a piacon a GeForce GTX 1630, amely számozásának megfelelően a belépő szinten hivatott javítani a kínálatot. Az első számok alapján egy igencsak szerény megoldásról van szó, amely a család legalján helyezkedik el, hiszen ez még az 1650-hez képest is alacsonyabb teljesítménnyel rajtol el a piacon. A Turing-sorozat legszerényebb példánya 512 CUDA-magot tartalmaz, ehhez 1740 és 1785 MHz-es órajel, mindössze 4 GB GDDR6-memória, valamint egy 64 bites memóriabusz csatlakozik, az első beszámolók szerint pedig nem várhatunk sokat a kártyától, amely meglehetősen alacsony mutatókat produkált az első tesztek alatt.
A teljesség kedvéért érdemes gyorsan megjegyezni, hogy a most bemutatott változat inkább a GeForce GTX 1030-hoz képest nyújt előrelépést, ez utóbbi viszont már egy 5 éves típus, amely annak idején a Pascal-család tagjaként látott napvilágot. Amennyiben ezen fejlesztéssel vetjük össze az új jövevény erejét, egy komolyabb, háromszoros különbséget látunk, viszont arra nem számíthatunk, hogy az 1080p felbontás alatt nagy erőt mutat majd a kártya. Tulajdonképpen az integrált megoldásokhoz képest nyújt kisebb előrelépést az új változat, amelynek hivatalos ára ennek megfelelően nem magas.
A tengerentúlon többnyire 200 dolláros áron kínálják a fejlesztést, ez már több külsős partner kínálatában megjelent.
A grafikus kártyák területével kapcsolatban legutóbb a rivális háza táján felbukkant hírről számoltunk be, eszerint 50%-os ugrást ígérnek az AMD új fejlesztései. Most az nVidián volt a sor, ez utóbbi cég viszont egy kifejezetten szerény, olcsónak szánt példánnyal egészítette ki saját kínálatát.
A napokban minden különösebb fanfár nélkül jelent meg a piacon a GeForce GTX 1630, amely számozásának megfelelően a belépő szinten hivatott javítani a kínálatot. Az első számok alapján egy igencsak szerény megoldásról van szó, amely a család legalján helyezkedik el, hiszen ez még az 1650-hez képest is alacsonyabb teljesítménnyel rajtol el a piacon. A Turing-sorozat legszerényebb példánya 512 CUDA-magot tartalmaz, ehhez 1740 és 1785 MHz-es órajel, mindössze 4 GB GDDR6-memória, valamint egy 64 bites memóriabusz csatlakozik, az első beszámolók szerint pedig nem várhatunk sokat a kártyától, amely meglehetősen alacsony mutatókat produkált az első tesztek alatt.
A teljesség kedvéért érdemes gyorsan megjegyezni, hogy a most bemutatott változat inkább a GeForce GTX 1030-hoz képest nyújt előrelépést, ez utóbbi viszont már egy 5 éves típus, amely annak idején a Pascal-család tagjaként látott napvilágot. Amennyiben ezen fejlesztéssel vetjük össze az új jövevény erejét, egy komolyabb, háromszoros különbséget látunk, viszont arra nem számíthatunk, hogy az 1080p felbontás alatt nagy erőt mutat majd a kártya. Tulajdonképpen az integrált megoldásokhoz képest nyújt kisebb előrelépést az új változat, amelynek hivatalos ára ennek megfelelően nem magas.
A tengerentúlon többnyire 200 dolláros áron kínálják a fejlesztést, ez már több külsős partner kínálatában megjelent.