Gyurkity Péter

Bemutatkozott a GeForce RTX 4000

A teljesítmény nagyot ugrik, viszont ehhez jóval magasabb fogyasztás társul majd.

A grafikus kártyák területén belül legutóbb arról számoltunk be, hogy jól látható módon, fokozatosan esnek az árak, eközben azonban gyakorlatilag minden szem az nVidiára és az AMD-re vetült, hiszen mindkét cég készült új sorozatának hivatalos bemutatójára. Előbbi most le is rántotta leplet friss megoldásairól, lássuk, mit kapunk az év vége előtt!

A hivatalos blogban közzétett részletes bejegyzésben, valamint az alább beágyazott videóban azt látjuk, hogy az első körben a két legizmosabb példány jellemzőit ismertették, vagyis az Ada Lovelace névre keresztelt architektúra legerősebb típusait vehetjük most szemügyre. A cég állítása szerint a GeForce RTX 4090 kétszer, egyes esetekben azonban akár négyszer is gyorsabb lesz a közvetlen elődhöz képest, ami a 24 GB GDDR6-memóriának, valamint a 16384 CUDA-magnak köszönhető. Eközben a hatékonyság is javult, viszont ezt a hatalmas teljesítményt jóval magasabb fogyasztás egészíti ki, az új kártyák ugyanis 450 wattnál tetőznek.


Közvetlenül a a fenti, legerősebb példány alatt helyezkedik el a GeForce RTX 4080, amely két változatban jelenik meg, a memória mérete ugyanis 16 vagy 12 GB lesz. Ez a két változat az RTX 3080 hasonló párosát váltja fel, amelyek eredetileg 12 és 10 GB memóriával jelentek meg a piacon. A teljesítmény itt is kétszer vagy négyszer lesz gyorsabb, attól függően, hogy pontosan mely feladatot vesszük alapul, a shaderek száma azonban 9728, illetve 7680 lesz. A DLSS 3 révén tovább gyorsíthatók lesznek a CPU-limitált játékok, a minőség is tovább javul, a ray-tracing pedig eközben jóval hatékonyabbá válik.

A hivatalos ár sorrendben 1600, 1200 és 900 dollár lesz, a megjelenés a 4090 esetében október 12-én várható, a két szerényebb példány azonban csak novemberben fut majd be. Az AMD eközben szintén készül saját bejelentésére, amely a most közzétett rövid bejegyzés alapján november 3-án jön majd el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #29
    Szerintem ez még a CD projekt üdvöskéjét is üti, rtx ide oda.
  • Sir Cryalot #28
  • Sir Cryalot #27
    Nem is kell mert garantáltan rosszabb mint a prerenderes. Meg azt is ki kéne használják ha félhomály van mégis szarul fut. 2011-es RAGE hangulatosabb meg 120+ fps MSAA-val.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.09.24. 18:25:52
  • Tetsuo #26
    Ilyen elkent homályban éppen a fényeket és árnyékokat nem lehetett jól szemügyre venni.
  • Sir Cryalot #25


    Játékfejlesztőspécé, unreal5, 36fps olyan jelenetben ahol semmi nem történik, és alias (pixel shimmer) LOL.
  • bdzsana #24
    Hát ezen a területen már nagyon ráférne egy szabályozás az iparra. Ha a porszívók fogyasztását le tudták korlátozni, akkor ezt is ideje lenne már. Meddig lehet vajon még ezt az irányt folytatni?
  • Sir Cryalot #23
    "Nekem egesz jol elment 1200p-ben,"

    Nem valószínű hogy annak sok köze van a monitorkábeles 1200p-hez. Főleg ami a single pixeleket illeti, amitől 1200 az 1200. "mellekhatasakent egy full scene antialias-t," aligha teszi rá ha nincs subpixel detail amit MSAA meg SSAA tud.

    Egy ilyen mosást tesz rá amitől a single pixel odalesz (pedig az aliasos kép két képkocka közt össze tud adódni ha nincs szétmosva, de utána nem tud összeadódni)

    és az a mosás is 2D.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.09.22. 22:11:17
  • kvp #22
    "ez vállalhatlatlan képminőség és zajos képet nem lehet tömöríteni, és mindig lesz zaj mert erőforráspazarlás supersamplinges képet számolni, az alias meg zajszerű amit nem lehet se kenni se tömöríteni."

    Eloszor is a kepminoseg a savszelesseg fuggvenye. Nekem egesz jol elment 1200p-ben, bar maodpercenkent kozel 40 megabitet hasznalt folyamatosan a downlink iranyban.

    Masreszt az mpeg tomorites es minden hasonlo (ideertve a google vp9-et ami a stadia alatt van) alapvetoen a tomorites mellekhatasakent egy full scene antialias-t tesz minden kepre, marmint ha a tomorites soran a saveszelesseg hianya miatt adatot dob el. Egyebkent meg annyi tortenik, hogy a szerveren generalt kepeket vp9 stream-be tomoriti, majd a bongeszo kesleletes nelkul dekodolja, mintha egy sima videokonferencia lenne. Ha menet kozben csokken a savszelesseg, akkor a rendszer adaptivan csokkenti a kepminoseget is, egeszen 1/64-ed kepminosegig. Az mar tenyleg ronda, de konnyu ellene vedekezni, stabil es vesztesegmentes szelessavu kapcsolat kell, konstans ping-el.

    Tehat:
    - alacsony ping: alacsony input es display lag
    - alacsony csomagvesztes: keves kephiba
    - magas savszelesseg: magas kepfelbontas es framerate
  • Tetsuo #21
  • takysoft #20
    450W
    Baszki, ebből megvan a téli fűtés :D