Berta Sándor
A metaverzumban a fájdalom is megtapasztalható lesz
A tömeget és az ellenállást szintén érzékelhetik majd az egyes felhasználók.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-vezérigazgatója tavaly október végén jelentette be, hogy Meta lesz a Facebook, az Instagram és a WhatsApp közösségi oldalakat működtető vállalat új neve. A menedzser reméli, hogy hamarosan egy "metaverzumot" működtető cégként tekintenek majd rájuk. A metaverzumban Zuckerberg szerint találkozik a fizikai és a digitális világ és "magával ragadó virtuális online élményt" nyújt majd a felhasználóknak.
Egy japán startup most egy érdekes elképzelést ismertetett. Emi Tamaki, a H2L nevű vállalkozás vezetője ugyanis a metaverzummal kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy azoknak, akik szeretnének élni ezzel a lehetőséggel, megteremtik a fájdalom megtapasztalásának a lehetőségét. A menedzser elmondta, hogy a lépéssel a céljuk az, hogy minél élethűbbé tegyék a felhasználók számára a metaverzumot.
Tamaki úgy vélte, hogy a fájdalom érzése lehetővé teszi, hogy a metaverzum világát egy valódi világgá alakítsák át, amelyben az átlagosnál sokkal erősebb a jelenlét és az elmerülés érzése. Ugyanakkor nem akarják, hogy mindenki megtapasztalja ezt a dolgot, hiszen aligha vágyik mindenki a fájdalom érzésére. Éppen ezért számos más érzés érzékelésére is hangsúlyt akarnak fektetni, biztosítanák például a súly és az ellenállás megtapasztalását is. Az érzéseket egy egyszerű karpánt közvetítené a felhasználók testének. Az így továbbított jelek ezáltal egy korlátozott testterületen lennének érezhetők.
A haptikus viselhető pánt ötlete Tamaki fiatalkori szívproblémáinak köszönhető, akkoriban halálközeli élménye volt. Úgy véli, ez a hozzá hasonló, a komoly testedzéstől eltiltott embereknek segítene új élményeket szerezni. Álma a technológia segítségével megtapasztalni a világot, még ha ez fizikai fájdalommal is jár. Tamaki és a munkatársai a következő tíz éven belül olyan mértékben tovább akarják fejleszteni a technológiát, hogy az emberek gyakorlatilag teljesen "kiválthatók" legyenek a valódi világból és az érzékeik egy virtuális környezetben is működjenek. A projektet többek között a Sony támogatja.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-vezérigazgatója tavaly október végén jelentette be, hogy Meta lesz a Facebook, az Instagram és a WhatsApp közösségi oldalakat működtető vállalat új neve. A menedzser reméli, hogy hamarosan egy "metaverzumot" működtető cégként tekintenek majd rájuk. A metaverzumban Zuckerberg szerint találkozik a fizikai és a digitális világ és "magával ragadó virtuális online élményt" nyújt majd a felhasználóknak.
Egy japán startup most egy érdekes elképzelést ismertetett. Emi Tamaki, a H2L nevű vállalkozás vezetője ugyanis a metaverzummal kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy azoknak, akik szeretnének élni ezzel a lehetőséggel, megteremtik a fájdalom megtapasztalásának a lehetőségét. A menedzser elmondta, hogy a lépéssel a céljuk az, hogy minél élethűbbé tegyék a felhasználók számára a metaverzumot.
Tamaki úgy vélte, hogy a fájdalom érzése lehetővé teszi, hogy a metaverzum világát egy valódi világgá alakítsák át, amelyben az átlagosnál sokkal erősebb a jelenlét és az elmerülés érzése. Ugyanakkor nem akarják, hogy mindenki megtapasztalja ezt a dolgot, hiszen aligha vágyik mindenki a fájdalom érzésére. Éppen ezért számos más érzés érzékelésére is hangsúlyt akarnak fektetni, biztosítanák például a súly és az ellenállás megtapasztalását is. Az érzéseket egy egyszerű karpánt közvetítené a felhasználók testének. Az így továbbított jelek ezáltal egy korlátozott testterületen lennének érezhetők.
A haptikus viselhető pánt ötlete Tamaki fiatalkori szívproblémáinak köszönhető, akkoriban halálközeli élménye volt. Úgy véli, ez a hozzá hasonló, a komoly testedzéstől eltiltott embereknek segítene új élményeket szerezni. Álma a technológia segítségével megtapasztalni a világot, még ha ez fizikai fájdalommal is jár. Tamaki és a munkatársai a következő tíz éven belül olyan mértékben tovább akarják fejleszteni a technológiát, hogy az emberek gyakorlatilag teljesen "kiválthatók" legyenek a valódi világból és az érzékeik egy virtuális környezetben is működjenek. A projektet többek között a Sony támogatja.