Berta Sándor
Nő a virtuális valóság szemüvegek használata közben okozott kár
Betört tévéképernyők, szétdúlt szobák és összetört vázák jelezhetik a kiegészítőket alkalmazók útját.
Az Aviva nevű brit biztosítótársaság tavaly azt regisztrálta, hogy 31 százalékkal nőttek a virtuális valóság szemüvegek viselése miatt keletkezett károk, 2016 óta pedig e károk 68 százalékkal növekedtek - minderről a The Guardian számolt be.
A jelenség hátterében az áll, hogy ha valaki felvesz egy ilyen kiegészítőt és használja azt, de nem biztosítja a szükséges helyet, akkor könnyen baleseteket és anyagi károkat okozhat. Kelly Whittington, az Aviva anyagi károkért felelős részlegvezetője kiemelte, hogy ha új játékok vagy eszközök népszerűvé válnak, akkor az gyorsan tükröződik az ügyfeleik igényeiben. A közelmúltban hasonló trendeket figyeltek meg a mozgásvezérlővel ellátott konzolok, például a Nintendo Wii vagy a fitneszjátékok megjelenésekor és elterjedésekor.
Nagy-Britanniában azért vált mostanában súlyosabbá a helyzet, mert tavaly karácsonykor sok brit felhasználó kapott ajándékba virtuális szemüveget. Az első kárjelentéseket már megkapták a biztosítótársaságok, de további kárjelentések beérkezésére is számítanak. Az Aviva egyik ügyfele a vezérlőegységet vágta a tévéhez, amikor az egyik játékban megijedt egy zombitól, egy gyerek pedig különböző figurákat dobált maga körül, amikor egy mozdulatot akart tenni. Whittington kiemelte, hogy a készülékek sok örömet okozhatnak de fontos lenne, hogy az emberek figyeljenek a környezetükre és megfelelő biztosításokat kössenek. Tavaly a szigetországban a virtuális valóság szemüvegek használatakor okozott átlagos kár 650 font volt.
Az Aviva nevű brit biztosítótársaság tavaly azt regisztrálta, hogy 31 százalékkal nőttek a virtuális valóság szemüvegek viselése miatt keletkezett károk, 2016 óta pedig e károk 68 százalékkal növekedtek - minderről a The Guardian számolt be.
A jelenség hátterében az áll, hogy ha valaki felvesz egy ilyen kiegészítőt és használja azt, de nem biztosítja a szükséges helyet, akkor könnyen baleseteket és anyagi károkat okozhat. Kelly Whittington, az Aviva anyagi károkért felelős részlegvezetője kiemelte, hogy ha új játékok vagy eszközök népszerűvé válnak, akkor az gyorsan tükröződik az ügyfeleik igényeiben. A közelmúltban hasonló trendeket figyeltek meg a mozgásvezérlővel ellátott konzolok, például a Nintendo Wii vagy a fitneszjátékok megjelenésekor és elterjedésekor.
Nagy-Britanniában azért vált mostanában súlyosabbá a helyzet, mert tavaly karácsonykor sok brit felhasználó kapott ajándékba virtuális szemüveget. Az első kárjelentéseket már megkapták a biztosítótársaságok, de további kárjelentések beérkezésére is számítanak. Az Aviva egyik ügyfele a vezérlőegységet vágta a tévéhez, amikor az egyik játékban megijedt egy zombitól, egy gyerek pedig különböző figurákat dobált maga körül, amikor egy mozdulatot akart tenni. Whittington kiemelte, hogy a készülékek sok örömet okozhatnak de fontos lenne, hogy az emberek figyeljenek a környezetükre és megfelelő biztosításokat kössenek. Tavaly a szigetországban a virtuális valóság szemüvegek használatakor okozott átlagos kár 650 font volt.