5
  • nlght
    #5
    "A metaverzumban a fájdalom is megtapasz­talható lesz"

    Ez az sg-n is megvan régóta.
  • kvp
    #4
    https://www.youtube.com/watch?v=j3TFzg_GEiA
  • quatlander
    #3
    Ez egyre morbidabb.
  • Sir Cryalot
    #2
    Igy pl. letoltheto egy hangszeren jatszas kepessege anelkul, hogy az adott szemely tenylegesen ismerne az adott hangszert. Erre van is egy publikus demojuk.

    Mivan? :D
  • kvp
    #1
    igy elsore az egyetlen hasznalhato technologiajuk a kepesseghuzalozas, azaz az emberi izmok vezerlese korabban rogzitett vagy szamitogep altal generalt jelekkel. Igy pl. letoltheto egy hangszeren jatszas kepessege anelkul, hogy az adott szemely tenylegesen ismerne az adott hangszert. Erre van is egy publikus demojuk.

    De ugyanez hasznalhato peldaul celzorendszer szervo vezerlesere, ahol a pontos celraallashoz szukseges izommozgasokat es a tuzelesi parancsot a szamitogep generalja kamerakep alapjan, aminek koszonhetoen sokkal nagyobb pontossag es alacsonyabb reakcioido erheto el mint ami emberileg lehetseges.

    A fenti technologianak nem sok koze van a VR rendszerekhez, de atalakithato ugy, hogy amikor egy virtualis targyba utkozik a felhasznalo, akkor a sajat izmai akadalyozzak meg abban, hogy a keze atmenjen rajta. Persze kerdes, hogy hany ember szeretne atadni az izmai feletti iranyitast egy tavoli szervernek.

    A tovabbfejlesztes kerdeses, mivel a jelenlegi megoldas nem inline, hanem parhuzamos, igy nem tudja teljes mertekben blokkolni es kivaltani az alany sajat vezerlojeleit es erzekeit, csak max. elnyomni tudja oket egy erosebb jellel. Egy inline megoldas viszont az idegpalyak elvagasat, majd digitalis osszekoteset igenyli (man in the middle modszer), ami jelenleg meg nem kivetelezheto a gyenge neuralis elektroda technologia miatt.