Berta Sándor
Különböző banki helyzetek gyakorolhatók a virtuális valóságban
Számos szituációra felkészíthetők a bankfiókok dolgozói.
A Warp VR holland startup arra specializálta magát, hogy az alkalmazottakat virtuális valóság segítségével képezze ki bizonyos helyzetekre. Így megtanulható például, hogy valaki hogyan reagáljon egy vészhelyzetre vagy miként kell egy személyt elsősegélyben részesíteni. Az Erste Bank úgy döntött, hogy igénybe veszi a szolgáltatást és felkészíti a munkatársait a különböző banki szituációkra. A virtuális valóság szemüvegekkel a dolgozók megtanulhatják, hogyan reagáljanak egy bankrablásra, egy túszejtésre, egy egészségügyi vészhelyzetre vagy miként használják biztonságos módon a széfeket.
David Gezzele, az Erste Bank oktatási és fejlesztési vezetője szerint a virtuális valóság szemüvegnek és a 360 fokos látásnak köszönhetően sokkal könnyebb elmerülni egy szituációban, az sokkal valósághűbb, mint az oktatási videók vagy a játékok. A kísérleti szakaszban érkezett visszajelzések megmutatták, hogy a virtuális valóság környezetben való játék jelentős többletértékkel bír és az érzelmi töltet is sokkal magasabb. A virtuális valóság környezetben hozott minden döntés hatással van a további eseményekre. Így nincsenek lineáris pályák és jó vagy rossz utak, hanem csak az egyes helyzetekkel kapcsolatos jobb és rosszabb reakciók vannak.
A pénzintézet és a startup illetékesei elkészítik a különböző helyzeteket és eldöntik, hogy milyen elemekből épüljenek fel az egyes történetek. Minden sztorit színészek és valódi alkalmazottak bevonásával rögzítenek létező bankfiókokban. A tesztidőszak közel két éven át tartott és a résztvevők kipróbálták az Oculus Go és Quest szemüvegeket, de az egyszerűbb megoldásokat is, amelyeknél az okostelefon volt a képernyő. A virtuális valóság teszteket idővel kiterjesztik a bankfiókok összes dolgozójára.
A Warp VR holland startup arra specializálta magát, hogy az alkalmazottakat virtuális valóság segítségével képezze ki bizonyos helyzetekre. Így megtanulható például, hogy valaki hogyan reagáljon egy vészhelyzetre vagy miként kell egy személyt elsősegélyben részesíteni. Az Erste Bank úgy döntött, hogy igénybe veszi a szolgáltatást és felkészíti a munkatársait a különböző banki szituációkra. A virtuális valóság szemüvegekkel a dolgozók megtanulhatják, hogyan reagáljanak egy bankrablásra, egy túszejtésre, egy egészségügyi vészhelyzetre vagy miként használják biztonságos módon a széfeket.
David Gezzele, az Erste Bank oktatási és fejlesztési vezetője szerint a virtuális valóság szemüvegnek és a 360 fokos látásnak köszönhetően sokkal könnyebb elmerülni egy szituációban, az sokkal valósághűbb, mint az oktatási videók vagy a játékok. A kísérleti szakaszban érkezett visszajelzések megmutatták, hogy a virtuális valóság környezetben való játék jelentős többletértékkel bír és az érzelmi töltet is sokkal magasabb. A virtuális valóság környezetben hozott minden döntés hatással van a további eseményekre. Így nincsenek lineáris pályák és jó vagy rossz utak, hanem csak az egyes helyzetekkel kapcsolatos jobb és rosszabb reakciók vannak.
A pénzintézet és a startup illetékesei elkészítik a különböző helyzeteket és eldöntik, hogy milyen elemekből épüljenek fel az egyes történetek. Minden sztorit színészek és valódi alkalmazottak bevonásával rögzítenek létező bankfiókokban. A tesztidőszak közel két éven át tartott és a résztvevők kipróbálták az Oculus Go és Quest szemüvegeket, de az egyszerűbb megoldásokat is, amelyeknél az okostelefon volt a képernyő. A virtuális valóság teszteket idővel kiterjesztik a bankfiókok összes dolgozójára.