Berta Sándor

Kiterjesztett valóság szemüvegekre épülnek a virtuális kezelési útmutatók

A területen nagy a verseny, számos nagyvállalat is jelen van.

A Lukas Roder, David Shapira és Kordian Caplazi által 2020 augusztusában alapított Rimon Technologies nevű startup virtuális kezelési útmutatókat fejleszt ipari vállalatok számára. A felhasználók a kiterjesztett valóság szemüvegek segítségével gyorsan és intuitív módon tanulhatják meg a bonyolult gépek kezelését, illetve a javítását. Így elkerülhető a kézikönyvek olvasása és a szemüvegek a megfelelő időben és helyen szállítják a szükséges információkat. Megjeleníthetők magyarázó videók, interaktív szövegmezők vagy akár a gépek 3D-modelljei is.

Shapira közölte, hogy ügyfeleik sokszor csak akkor értik meg, hogy mivel foglalkoznak, ha feltesznek nekik egy kiterjesztett valóság szemüveget, mert ilyen módon teljesen másképp jeleníthetők meg a különböző információk. Shapira rámutatott, hogy megfelelő használattal hiba nélkül elvégezhetők a különböző összeszerelések. Caplazi hozzátette, hogy miután egy fiatal technológiáról van szó, nagyon sok játéktér maradt az új ötletek számára. A fiatal szakember azt is vizsgálta, hogy a kéz- és a szemmozgások által miként lehet előrejelezni a felhasználók következő tevékenységeit, így felhívható a figyelmük a lehetséges veszélyhelyzetekre.

A Rimonnak komoly vetélytársakkal kell megküzdenie, akik között ott van a Microsoft, de az egész ipar azt próbálgatja, hogy milyen kiterjesztett valóság alkalmazások működnek a gyakorlatban is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!