Berta Sándor
Egy évet csúszik az Apple szemüvegprojektje
Ugyan nem egy egész nap viselhető eszköz megalkotásán dolgoznak, de még a csekélyebb követelményeknek sem felel meg.
Az Apple készüléke nem lesz kompatibilis a Mark Zuckerberg által megálmodott metaverzummal, hanem elsősorban a rövid játékokra, az alkalmankénti kommunikációra és a tartalomfogyasztásra fog összpontosítani. Két hónapja még úgy tűnt, hogy az esztendő utolsó negyedévében kerülhet a piacra, de most a Bloomberg - közelebbről meg nem nevezett forrásokra hivatkozva - azt az információt szellőztette meg, hogy a vegyes (kevert) valóság szemüveg fejlesztése és a piacra dobása akár több hónapot is csúszhat, mert problémák vannak az integrált kamerarendszerrel és a kiegészítő bizonyos helyzetekben túlzottan melegszik.
A gazdasági hírügynökség a készüléket drága "résterméknek" minősítette, amelyet a kereken 2000 amerikai dolláros bevezető árral indokolt, az ugyanis alaposan túlszárnyalja a Meta Oculus Quest 2 modelljének 300-400 dolláros árát. Az Apple a felmerült problémák miatt legalább egy esztendővel elhalasztotta az új eszköz bevezetését. A hivatalos indoklásban olyan szoftverfejlesztési problémák szerepelnek, amelyek megakadályozzák a vegyes (kevert) valóság szemüveg 2022 vége előtti piacra dobását. A várható bemutatásra így leghamarabb csak jövőre kerülhet sor.
Ez nem jó hír a cégnek, hiszen ez az új termékkategória segíthetne a nemrég elért 3 billió dolláros piaci érték meghaladásában, ráadásul ez már a sokadik halasztás a sorban. A fejlesztését még 2015-ben kezdték meg, és fontos szerepet szántak neki a virtuális és a fizikai világ összeolvasztásában. Más cégek hasonló próbálkozásai már elbuktak, gondoljunk csak a Google szemüvegére vagy a Magic Leap versenyből való kiszállására. A Meta nem is próbálkozik a kiterjesztett valósággal, inkább teljesen beszippantaná a digitális világba a felhasználóit, de erre nagyon kevesen vevők.
Az Apple készüléke nem lesz kompatibilis a Mark Zuckerberg által megálmodott metaverzummal, hanem elsősorban a rövid játékokra, az alkalmankénti kommunikációra és a tartalomfogyasztásra fog összpontosítani. Két hónapja még úgy tűnt, hogy az esztendő utolsó negyedévében kerülhet a piacra, de most a Bloomberg - közelebbről meg nem nevezett forrásokra hivatkozva - azt az információt szellőztette meg, hogy a vegyes (kevert) valóság szemüveg fejlesztése és a piacra dobása akár több hónapot is csúszhat, mert problémák vannak az integrált kamerarendszerrel és a kiegészítő bizonyos helyzetekben túlzottan melegszik.
A gazdasági hírügynökség a készüléket drága "résterméknek" minősítette, amelyet a kereken 2000 amerikai dolláros bevezető árral indokolt, az ugyanis alaposan túlszárnyalja a Meta Oculus Quest 2 modelljének 300-400 dolláros árát. Az Apple a felmerült problémák miatt legalább egy esztendővel elhalasztotta az új eszköz bevezetését. A hivatalos indoklásban olyan szoftverfejlesztési problémák szerepelnek, amelyek megakadályozzák a vegyes (kevert) valóság szemüveg 2022 vége előtti piacra dobását. A várható bemutatásra így leghamarabb csak jövőre kerülhet sor.
Ez nem jó hír a cégnek, hiszen ez az új termékkategória segíthetne a nemrég elért 3 billió dolláros piaci érték meghaladásában, ráadásul ez már a sokadik halasztás a sorban. A fejlesztését még 2015-ben kezdték meg, és fontos szerepet szántak neki a virtuális és a fizikai világ összeolvasztásában. Más cégek hasonló próbálkozásai már elbuktak, gondoljunk csak a Google szemüvegére vagy a Magic Leap versenyből való kiszállására. A Meta nem is próbálkozik a kiterjesztett valósággal, inkább teljesen beszippantaná a digitális világba a felhasználóit, de erre nagyon kevesen vevők.