Berta Sándor

Egy évet csúszik az Apple szemüveg­projektje

Ugyan nem egy egész nap viselhető eszköz megalkotásán dolgoznak, de még a csekélyebb követelményeknek sem felel meg.

Az Apple készüléke nem lesz kompatibilis a Mark Zuckerberg által megálmodott metaverzummal, hanem elsősorban a rövid játékokra, az alkalmankénti kommunikációra és a tartalomfogyasztásra fog összpontosítani. Két hónapja még úgy tűnt, hogy az esztendő utolsó negyedévében kerülhet a piacra, de most a Bloomberg - közelebbről meg nem nevezett forrásokra hivatkozva - azt az információt szellőztette meg, hogy a vegyes (kevert) valóság szemüveg fejlesztése és a piacra dobása akár több hónapot is csúszhat, mert problémák vannak az integrált kamerarendszerrel és a kiegészítő bizonyos helyzetekben túlzottan melegszik.

A gazdasági hírügynökség a készüléket drága "résterméknek" minősítette, amelyet a kereken 2000 amerikai dolláros bevezető árral indokolt, az ugyanis alaposan túlszárnyalja a Meta Oculus Quest 2 modelljének 300-400 dolláros árát. Az Apple a felmerült problémák miatt legalább egy esztendővel elhalasztotta az új eszköz bevezetését. A hivatalos indoklásban olyan szoftverfejlesztési problémák szerepelnek, amelyek megakadályozzák a vegyes (kevert) valóság szemüveg 2022 vége előtti piacra dobását. A várható bemutatásra így leghamarabb csak jövőre kerülhet sor.

Ez nem jó hír a cégnek, hiszen ez az új termékkategória segíthetne a nemrég elért 3 billió dolláros piaci érték meghaladásában, ráadásul ez már a sokadik halasztás a sorban. A fejlesztését még 2015-ben kezdték meg, és fontos szerepet szántak neki a virtuális és a fizikai világ összeolvasztásában. Más cégek hasonló próbálkozásai már elbuktak, gondoljunk csak a Google szemüvegére vagy a Magic Leap versenyből való kiszállására. A Meta nem is próbálkozik a kiterjesztett valósággal, inkább teljesen beszippantaná a digitális világba a felhasználóit, de erre nagyon kevesen vevők.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #8
    "2. A Magic Leap kezdetektől kamu volt, így nem kiszállt a versenyből, hanem el sem indult"

    Nem volt wearable verseny soha. FOV pénisz irigyseg van.
    Az oculus csodagyereke a hmd-it retro szemetesdobozokbol horgaszta ossze. Ezek a cegek rendszerint szoren szalan tunnek elfele nem versenyeznek.
    Csak most a social media cegek menő focistat játszanak mert futja nekik drága jatekszerekre.
  • Sir Cryalot #7
    Gyanútlan hir siteok szolgaian lehozogatjak? Annal jobb!
  • Sir Cryalot #6
    Szerintem ez ilyen terelgetés hogy bizonyos beszállító gyanús cégeknek felhajtsák a részvényárát . Mire kiderül hogy kanyarban sincs erről szó aki keresett ezen annak már mindegy.
  • asgh #5
    1. Az Apple szemüvege és az Oculus Quest2 teljesen más termékek teljesen más célcsoportnak. A Quest tartalomfogyasztó, az Apple szemüvege viszont tartalomgyártó eszköz (lesz). Így az árukat sincs semmi értelme összehasonlítani, mert kb. annyi közük van egymáshoz, mint a highend workstation-öknek a játékkonzolokhoz.

    2. A Magic Leap kezdetektől kamu volt, így nem kiszállt a versenyből, hanem el sem indult.

    3. Csak a Quest 2-ből kb. 2 milliót adtak el, erre írja a cikk, hogy "erre nagyon kevesen vevők".
  • M2 #4
    2024 őszén lesz majd kapható, megjelenésekor 2990 dolláros áron.
    Az M2-es processzor egy módosított verziója fog benne meghajtani 2 db. 4k felbontású OLED kijelzőt.
    Lesz rajta LiDAR és sok külső kamera a mozgás és a környezet érzékelésére. Alapból ugyanaz jelenik meg a képernyőin, mintha normál szemüveg lenne rajtunk, ezt egészíti ki overlay technikával és születik meg az igazi 3D AR élmény.
    Természetesen VR szemüvegnek is használható lesz, de nem az a fő felhasználási célja.

    Üzemideje pár óra.
  • dyra #3
    sokan! Majd meglátod!
  • kzdrago #2
    Ki a franc akar egy kibaszott téglát szíjazni a fejére?
  • Sir Cryalot #1
    Szánalom