Berta Sándor
Kiutat keres a jelenlegi helyzetéből a Facebook
Az amerikai társaság komoly bizalmi válságban van és nem biztos, hogy az új tervei megvalósításával sikerül orvosolnia a helyzetet.
10 000 munkahelyet akar létrehozni Európában a Facebook, ezzel megháromszorozná a kontinensen lévő dolgozói számát. Az új alkalmazottaknak elsősorban a Mark Zuckerberg által már a nyáron taglatlt "metaverzum" megalkotásával kell majd foglalkozniuk. Ezáltal az internetes interakciók még erősebbek lehetnek és úgy lehet majd azokat érezni, mint két ember fizikai érintését. Mindenesetre nem véletlen, hogy a közösségi platform a bizalmi válsága közepén elsősorban Európára fókuszál.
Eric Schmitt, a Gartner kutatási igazgatója meglehetősen szkeptikusan fogadta az eddig kiszivárgott elképzeléseket, amelyeket "védekező lépésnek" nevezett. Az ok az, hogy a társaság még soha nem állt ekkora támadás alatt. A szakember úgy vélte, hogy a társadalom bizalomindexe a Facebookkal kapcsolatban soha nem látott mélyponton van. Az egyre romló imázs kihat a hirdetési ügyfelek hangulatára és azt kérdezik egymástól, hogy a vállalat hosszú távon megbízható üzleti partner lesz-e.
A "metaverzum" projekt bejelentése egyáltalán nem csökkentette a bizalmatlanságot, sőt, inkább fokozta azt. S, ha mindez nem lenne elég, néhány héttel ezelőtt az Apple kiadott a készülékeihez egy frissítést, amely részben lehetetlen helyzetbe hozza a Facebook üzleti modelljét. A frissítés miatt azért, hogy a felhasználói szokásokat a jövőben követni lehessen az egyes alkalmazásokon keresztül, az iPhone-tulajdonosoknak először engedélyezniük kell ezt a dolgot. Miután ezt sokan nem teszik meg, így a Facebook sem tudja jól előre jelezni az adott személyek lépéseit és szokásait.
Az éttermek és más helyi üzletek nem érzik meg a módosítást. Schmitt szerint a nagyobb piacok és cégek viszont, amely országos kampányokat bonyolítanak, nagyon is, és sokkal nehezebben tudják megtalálni a megfelelő célközönségüket. Vagyis a csökkenő bizalomhoz fogyó pénz is társul. Ez pedig a lehető legrosszabb forgatókönyv a Facebook számára. S akkor még a politikai vagy jogi csatározásokat nem is említettük, Mark Zuckerbergnek ugyanis várhatón a vádlottak padjára kell ülnie a Cambridge Analytica-ügy miatti perben.
10 000 munkahelyet akar létrehozni Európában a Facebook, ezzel megháromszorozná a kontinensen lévő dolgozói számát. Az új alkalmazottaknak elsősorban a Mark Zuckerberg által már a nyáron taglatlt "metaverzum" megalkotásával kell majd foglalkozniuk. Ezáltal az internetes interakciók még erősebbek lehetnek és úgy lehet majd azokat érezni, mint két ember fizikai érintését. Mindenesetre nem véletlen, hogy a közösségi platform a bizalmi válsága közepén elsősorban Európára fókuszál.
Eric Schmitt, a Gartner kutatási igazgatója meglehetősen szkeptikusan fogadta az eddig kiszivárgott elképzeléseket, amelyeket "védekező lépésnek" nevezett. Az ok az, hogy a társaság még soha nem állt ekkora támadás alatt. A szakember úgy vélte, hogy a társadalom bizalomindexe a Facebookkal kapcsolatban soha nem látott mélyponton van. Az egyre romló imázs kihat a hirdetési ügyfelek hangulatára és azt kérdezik egymástól, hogy a vállalat hosszú távon megbízható üzleti partner lesz-e.
A "metaverzum" projekt bejelentése egyáltalán nem csökkentette a bizalmatlanságot, sőt, inkább fokozta azt. S, ha mindez nem lenne elég, néhány héttel ezelőtt az Apple kiadott a készülékeihez egy frissítést, amely részben lehetetlen helyzetbe hozza a Facebook üzleti modelljét. A frissítés miatt azért, hogy a felhasználói szokásokat a jövőben követni lehessen az egyes alkalmazásokon keresztül, az iPhone-tulajdonosoknak először engedélyezniük kell ezt a dolgot. Miután ezt sokan nem teszik meg, így a Facebook sem tudja jól előre jelezni az adott személyek lépéseit és szokásait.
Az éttermek és más helyi üzletek nem érzik meg a módosítást. Schmitt szerint a nagyobb piacok és cégek viszont, amely országos kampányokat bonyolítanak, nagyon is, és sokkal nehezebben tudják megtalálni a megfelelő célközönségüket. Vagyis a csökkenő bizalomhoz fogyó pénz is társul. Ez pedig a lehető legrosszabb forgatókönyv a Facebook számára. S akkor még a politikai vagy jogi csatározásokat nem is említettük, Mark Zuckerbergnek ugyanis várhatón a vádlottak padjára kell ülnie a Cambridge Analytica-ügy miatti perben.