Berta Sándor

OLED-paneles szemüveg a TCL-től

Az új modell a képernyői ellenére nem nevezhető okoseszköznek.

A TCL Technology kínai elektronikai cég bejelentette az NxtWear G nevű új készülékét, amely két 1080p OLED-panelt kapott. A kijelzők képformátuma 16:9 és a felhasználó úgy érezheti, mint ha egy 140 hüvelykes tévét nézne 4 méter távolságból. Minderről a Liliputing és a The Verge számolt be. A kiegészítő sem okos-, sem kiterjesztett valóság alkalmazásokkal nem használható. A termék kizárólagos feladata a vele összekötött okostelefonon vagy notebookon található tartalmak lejátszása. A beépített sztereó hangszórókhoz a gyártó vezeték nélküli fülhallgatókat javasol.

A szemüveg rendelkezik számos szenzorral, többek között giroszkóppal, iránytűvel és közelségérzékelővel. A nyílt dizájn lehetővé teszi a környezet érzékelését, így akár az okostelefon billentyűzete zökkenőmentesen kezelhető anélkül, hogy a viselőnek le kellene vennie az NxtWear G-t. A kapcsolódó alkalmazás segítségével az okostelefon érintőpadként is használható, ezáltal az eszköz viselése közben különböző programok is kezelhetők.

Az áramellátás a beépített USB Type-C porton keresztül történik, így nincs szükség akkumulátorra, s ennek köszönhetően a kapcsolódó kábel súlya csupán 130 gramm. Az NxtWear G minden olyan készülékkel kompatibilis, amely videojeleket tud küldeni az USB Type-C csatlakozón keresztül. Az új termék először Ausztráliában lesz kapható júliustól, a bevezető ára 899 ausztrál dollár lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #5
    A magic leap is sötét volt ezért ment a süllyesztőbe. Pedig az még oled se volt hanem nagyobb teljesítményre képes LCOS.
  • Sir Cryalot #4
    kvp sem olvassa Karl Guttag blogját különben tudná hogy ez a termékdemó illeszkedik abba a végeláthatatlan hosszú sorba ami a "birdbath" optikás , zavaróan sötét AR szemüvegeket jelenti, aminek kevesebb fénye van mint a TV-knek , de kitakarja a szobát is annyira hogy ez ne tűnjön fel, HDR-t meg nem tud ahogy egy oled sem.

    Ennél nincs olyan hogy alacsony szint, ennek mindig alacsony van. Ezért nem lehet kültéren használni mert csak eleve sötét beltérben "versenyképes" napfényben nem.
  • Zsombor99 #3
    A nyílt dizájn lehetővé teszi a környezet érzékelését, így akár az okostelefon billentyűzete zökkenőmentesen kezelhető anélkül, hogy a viselőnek le kellene vennie az NxtWear G-t.
    Ez most azt jelenti, hogy ki tudsz pislogni a két kijelző mellet, vagy elég alacsony szinten átlátsz a kijelzőkön? Hmm..
  • Zsombor99 #2
    Nem fogja a csatlakoztatott káble elhúzni az eszközt az ember fején? Hmm...
  • kvp #1
    Ez gyakorlatilag egy head mounted display. Csak a kozponti egysege egy sima usbc-s portu mobiltelefon vagy szamitogep. Az epson fele okosszemuvegek is pontosan ilyen megoldassal rendelkeznek, csak ott egy android-os telefon fixen ossze van kotve a szemuveggel mig ez csak egy periferia. Az osszes PC alapu VR szemuveg pontosan igy mukodott mar a 80-as evek ota. (mar az osi, bukosisakra szerelt videokameras kepcso alapu rendszerek ota) A giro szenzorok is erre szolgalnak, hogy a kozponti egyseg (telefon vagy PC) kepes legyen erzekelni a fejmozgasokat.

    Egyedul AR szemuvegnek nem jo, mert nem latni at rajta es nincsennek rajta kamerak sem, hogy a kijelzokre szoftveresen ra lehessen keverni a valos kepet. A VR elmeny szinvonalat nagyban meghatarozza, hogy kepes-e sztereo kepet megjeleniteni vagy ugyanaz a kep jelenik meg mindket kijelzon. Az utobbi egyszerubb, viszont jatekra igy is hasznalhato, ugyanugy mint ahogy egy sima telefon is, ha eltartjuk a kijelzot kartavolsagra es a giroszkoppal iranyitunk. Ha lehetove teszik a 3d megjelenitest is, akkor pedig teljes erteku VR headset. Elvileg a horizontal interlace megoldassal egy ilyen kijelzo mukodhet WxH meretu 2d kijelzokent vagy W*2xH meretunek tuno sztereo kijelzokent is. (a regi kepcsoves analog sisakok vagy fuggoleges vagy vizszintes interlace-t hasznaltak a ket kijelzo kepenek atkuldesere egyetlen videojelben, igy a sima 2D-s jelet automatikusan mindkettore ki tudta kuldeni, mig a 3D jel volt specialisan osszerakva, de az is 2D-s jelnek tunt minden koztes periferia szamara)

    Szoval a technologia adott, ugyanaz az alap hardver kepes lehet 2D, 3D VR es hozzaadott elore nezo kamerakkal akar 3D AR kijelzokent is mukodni, mindezt barmilyen szabvanyos android-os telefonnal.