• kvp
    #1
    Ez gyakorlatilag egy head mounted display. Csak a kozponti egysege egy sima usbc-s portu mobiltelefon vagy szamitogep. Az epson fele okosszemuvegek is pontosan ilyen megoldassal rendelkeznek, csak ott egy android-os telefon fixen ossze van kotve a szemuveggel mig ez csak egy periferia. Az osszes PC alapu VR szemuveg pontosan igy mukodott mar a 80-as evek ota. (mar az osi, bukosisakra szerelt videokameras kepcso alapu rendszerek ota) A giro szenzorok is erre szolgalnak, hogy a kozponti egyseg (telefon vagy PC) kepes legyen erzekelni a fejmozgasokat.

    Egyedul AR szemuvegnek nem jo, mert nem latni at rajta es nincsennek rajta kamerak sem, hogy a kijelzokre szoftveresen ra lehessen keverni a valos kepet. A VR elmeny szinvonalat nagyban meghatarozza, hogy kepes-e sztereo kepet megjeleniteni vagy ugyanaz a kep jelenik meg mindket kijelzon. Az utobbi egyszerubb, viszont jatekra igy is hasznalhato, ugyanugy mint ahogy egy sima telefon is, ha eltartjuk a kijelzot kartavolsagra es a giroszkoppal iranyitunk. Ha lehetove teszik a 3d megjelenitest is, akkor pedig teljes erteku VR headset. Elvileg a horizontal interlace megoldassal egy ilyen kijelzo mukodhet WxH meretu 2d kijelzokent vagy W*2xH meretunek tuno sztereo kijelzokent is. (a regi kepcsoves analog sisakok vagy fuggoleges vagy vizszintes interlace-t hasznaltak a ket kijelzo kepenek atkuldesere egyetlen videojelben, igy a sima 2D-s jelet automatikusan mindkettore ki tudta kuldeni, mig a 3D jel volt specialisan osszerakva, de az is 2D-s jelnek tunt minden koztes periferia szamara)

    Szoval a technologia adott, ugyanaz az alap hardver kepes lehet 2D, 3D VR es hozzaadott elore nezo kamerakkal akar 3D AR kijelzokent is mukodni, mindezt barmilyen szabvanyos android-os telefonnal.