Berta Sándor
Szoftverprobléma sújt több légitársaságot
Az érintett cégeknél egy számos feladatra használt program esett ki.
A ZDnet számolt be arról, hogy számos légitársaságnál komoly fennakadásokat okozott a Sabre nevű rendszer kiesése. Ez többek között azt eredményezte, hogy néhány repülőjáratot törölni kellett, mert a repülőgépek nem tudtak elindulni. Az üzemzavarokért ugyanakkor nem az alkalmazás volt a hibás. Az érintett légitársaságok közül például a Virgin Australiának 30 járatát kellett törölnie és a helyzetet súlyosbította, hogy a probléma nem csupán egyetlen napig állt fenn. Az American Airlines és az Alaska Airlines szintén komoly gondokkal küzdött.
A Sabre nevű szoftvert használják például az utasok ellenőrzésénél, a beszállásokkor és a repüléseknél való helyfoglalásokkor. A fejlesztőcsapat úgy vélte, hogy a probléma a partnere, a Dell EMC miatt következett be, ők biztosítják ugyanis a program számára a szükséges szerverinfrastruktúrát, amelynél azonban valamilyen üzemzavar következett be, ezért a szolgáltatást egy ideig nem lehetett használni. A Dell EMC időközben megoldotta a helyzetet, de az nem túl megnyugtató hír, hogy a szakemberek még mindig keresik a hibát.
A Virgin Australia írásban kért elnézését az összes érintett utasától és mindenkit biztosított arról, hogy a problémát orvosolták. A vállalat ennek ellenére együtt akar dolgozni a Sabre munkatársaival, hogy hasonló dolog többé ne következzen be. Az alkalmazást egyébként 2013 óta használják. A Virgin Australia anno azért vezette be a szoftvert, hogy a korábban alkalmazott Navitaire nevű programot pótolja. Az utóbbit viszonylag sok hiba és instabilitás jellemezte. Egy korábbi fennakadás 11 napon át okozott olyan komoly problémákat, hogy a légitársaság nem tudott működni. Az ügy végül a bíróság elé került és oda vezetett, hogy a konszern a Sabre rendszerre váltott.
A mostani helyzet azért jelent kivételt, mert a Sabre és a Virgin Australia eddig jól együtt tudott dolgozni, s részben kiépítette a partnerségét is. Ugyanakkor bebizonyosodott, hogy ha a hardver kiesik, a Sabre csapata sem tud mit tenni.
A ZDnet számolt be arról, hogy számos légitársaságnál komoly fennakadásokat okozott a Sabre nevű rendszer kiesése. Ez többek között azt eredményezte, hogy néhány repülőjáratot törölni kellett, mert a repülőgépek nem tudtak elindulni. Az üzemzavarokért ugyanakkor nem az alkalmazás volt a hibás. Az érintett légitársaságok közül például a Virgin Australiának 30 járatát kellett törölnie és a helyzetet súlyosbította, hogy a probléma nem csupán egyetlen napig állt fenn. Az American Airlines és az Alaska Airlines szintén komoly gondokkal küzdött.
A Sabre nevű szoftvert használják például az utasok ellenőrzésénél, a beszállásokkor és a repüléseknél való helyfoglalásokkor. A fejlesztőcsapat úgy vélte, hogy a probléma a partnere, a Dell EMC miatt következett be, ők biztosítják ugyanis a program számára a szükséges szerverinfrastruktúrát, amelynél azonban valamilyen üzemzavar következett be, ezért a szolgáltatást egy ideig nem lehetett használni. A Dell EMC időközben megoldotta a helyzetet, de az nem túl megnyugtató hír, hogy a szakemberek még mindig keresik a hibát.
A Virgin Australia írásban kért elnézését az összes érintett utasától és mindenkit biztosított arról, hogy a problémát orvosolták. A vállalat ennek ellenére együtt akar dolgozni a Sabre munkatársaival, hogy hasonló dolog többé ne következzen be. Az alkalmazást egyébként 2013 óta használják. A Virgin Australia anno azért vezette be a szoftvert, hogy a korábban alkalmazott Navitaire nevű programot pótolja. Az utóbbit viszonylag sok hiba és instabilitás jellemezte. Egy korábbi fennakadás 11 napon át okozott olyan komoly problémákat, hogy a légitársaság nem tudott működni. Az ügy végül a bíróság elé került és oda vezetett, hogy a konszern a Sabre rendszerre váltott.
A mostani helyzet azért jelent kivételt, mert a Sabre és a Virgin Australia eddig jól együtt tudott dolgozni, s részben kiépítette a partnerségét is. Ugyanakkor bebizonyosodott, hogy ha a hardver kiesik, a Sabre csapata sem tud mit tenni.