Berta Sándor
Virtuálisan a darabjaikra szedhetők szét a gépek
Minden alkatrész helye és állapota tökéletesen követhetővé válik.
A Spread nevű startup egy olyan szoftvert fejlesztett ki, amely a 3D-animált optika segítségével néhány másodperc alatt teljes gépeket képes szétszedni az egyes alkotóelemeire, amelyeket különböző színekkel jelöltek annak megfelelően, hogy az adott konstrukción belül pontosan hol találhatók. Számos befektető komoly lehetőségeket lát a digitális eszközben, köztük Till Reuter, a Kuka nevű robotgyártó korábbi vezetője. A terméket sok gyártó alkalmazza, köztük a Mercedes-Benz, a Porsche és a Volkswagen.
Valerij Asmus, a Mercedes-Benz folyamatdigitalizálási menedzsere koordinálja a különböző részlegeken átnyúló digitális kezdeményezéseket. Asmus kijelentette, hogy a termékek és a gépek bonyolultsága évek óta folyamatosan nő. A Spread új szoftverével a mérnökök multidimenzionális tudása egyszerű és intelligens módon hálózatba lehet kötni.
Robert Göbel, a Spread alapítója és ügyvezető igazgatója példaként egy repülőgépekbe beépített turbinán mutatta be a program működését. Az alkalmazás elemezte a turbina műszaki konstrukcióját és másodpercek alatt feljegyezte, továbbá külön színekkel jelölte meg az egyes komponenseket, köztük minden csavart, kábelt és tömítőgyűrűt. A szoftver gyakorlatilag a teljes termékciklus alatt alkalmazható, így végigkísérheti egy mosógép, kávéfőző, elektromos ablaktörlő vagy turbina életét, a fejlesztéstől a gyártáson át az összeszerelésig és a karbantartásig.
Reuter és a többi beruházó eddig összesen 2,9 millió eurót fektettek be a Spreadbe, amelynek legnagyobb vetélytársa a Dassault Systemes, amely szintén 3D-programot készített és több éves tapasztalattal rendelkezik a digitális 3D-animációk területén.
A Spread nevű startup egy olyan szoftvert fejlesztett ki, amely a 3D-animált optika segítségével néhány másodperc alatt teljes gépeket képes szétszedni az egyes alkotóelemeire, amelyeket különböző színekkel jelöltek annak megfelelően, hogy az adott konstrukción belül pontosan hol találhatók. Számos befektető komoly lehetőségeket lát a digitális eszközben, köztük Till Reuter, a Kuka nevű robotgyártó korábbi vezetője. A terméket sok gyártó alkalmazza, köztük a Mercedes-Benz, a Porsche és a Volkswagen.
Valerij Asmus, a Mercedes-Benz folyamatdigitalizálási menedzsere koordinálja a különböző részlegeken átnyúló digitális kezdeményezéseket. Asmus kijelentette, hogy a termékek és a gépek bonyolultsága évek óta folyamatosan nő. A Spread új szoftverével a mérnökök multidimenzionális tudása egyszerű és intelligens módon hálózatba lehet kötni.
Robert Göbel, a Spread alapítója és ügyvezető igazgatója példaként egy repülőgépekbe beépített turbinán mutatta be a program működését. Az alkalmazás elemezte a turbina műszaki konstrukcióját és másodpercek alatt feljegyezte, továbbá külön színekkel jelölte meg az egyes komponenseket, köztük minden csavart, kábelt és tömítőgyűrűt. A szoftver gyakorlatilag a teljes termékciklus alatt alkalmazható, így végigkísérheti egy mosógép, kávéfőző, elektromos ablaktörlő vagy turbina életét, a fejlesztéstől a gyártáson át az összeszerelésig és a karbantartásig.
Reuter és a többi beruházó eddig összesen 2,9 millió eurót fektettek be a Spreadbe, amelynek legnagyobb vetélytársa a Dassault Systemes, amely szintén 3D-programot készített és több éves tapasztalattal rendelkezik a digitális 3D-animációk területén.