1
  • kvp
    #1
    Ebben mi az ujdonsag? Meg a Lego ceg mara teljesen elavult Lego Digital Designer programja is tudja ezt, amit gyerekeknek csinaltak. (mint a robbantott rajzot, mint az automatikus osszeszerelesi utmutato generalast, mind az alkatresz lista eloallitasat, sot ez meg be is toltheto a BrickLink weboldal bevasarlo listajaba vagy arukeszlet nyilvantartasaba (attol fuggoen, hogy vevo vagy elado az ember). Plusz meg tudja mondani a rendszer, hogy a vilagon hol mennyi darab erheto el az adott alkatreszekbol es milyen aron.

    Miben is tud tobbet ez a szoftver? Vagy egyszeruen az ipar meg nem ismerte fel a cad/cam alapu gyartas tamogatas letezeset? (ha jol nezem mar kozel 50 eves technologia) Esetleg a cikkben emlitett startup el tudja adni a spanyol viaszt is?

    Akikrol biztosan tudom, hogy ilyen gyartasi rendszert hasznalnak az a Lego ceg, akik hazon belul alkalmazzak es az Airbus, akik mar a megalakulasukkor is igy szerveztek meg a gyartasi folyamatokat. (gyors google szerint 1982-ben mar evek ota hasznaltak CAD/CAM alapu tervezesi es gyartasi rendszert Computer Aided Engineering neven, na az mar pontosan tudta ezt, csak korai technologiaval, legeloszor meg megfelelo kijelzo hianyaban fizikai papirra plot-tolva a 3d modelleket, vicces lehetett az ora/frame-es kepfrissitesi sebesseg)

    Most nezem, hogy az Airbus CAD/CAM beszallitoja 1981 ota a Dassault, ami abbol az Eaerospatiale-bol jott letre, akik 1970-ben bevezettek a CAD/CAM technologia alapu gyartast. Ez a startup csak 40-50 ev lemaradasban van, de ertheto, hogy a nemetek nem fognak francia szoftvert hasznalni. :-D

    ps: Csak azt nem ertem, hogy a nemet mernokok hogyan tudtak 50 even at versenyezni a franciakkal modern digitalis tervezesi es gyartasi rendszerek nelkul?