Folytatódik a Facebook elleni bojkott

A szervezők mindenképpen kiterjesztenék a következő hónapra is a kezdeményezést.

A Facebook ellen több hete tart a hirdetők Stop Hate for Profit (SHFP) nevű bojkottja, amelyet néhány szervezet indított el és amely rövid idő alatt komoly támogatottságra tett szert. A kezdeményezéshez immár 800 vállalkozás csatlakozott, köztük olyan óriáscégek, mint az Adidas, a Coca-Cola, a Ford, a Microsoft, a Sony, az Unilever és a Verizon. A társaságok azt követelik, hogy a közösségi platform az eddiginél sokkal erőteljesebben és hatékonyabban lépjen fel a gyűlöletbeszéd ellen. A bojkott ugyanakkor nem rendítette meg Mark Zuckerberget.

Most a Forbes magazin arról számolt be, hogy a szervezők nevében Jonathan Greenblatt, az Anti-Defamation League (ADL) nevű amerikai egyesület vezetője közölte, hogy szeretnék a meghirdetett bojkottot kiterjeszteni és ezt azzal indokolták, hogy a Facebook még mindig túl keveset tesz a gyűlöletbeszédet tartalmazó üzenetek kiszűrése ellen.

Greenblatt hozzátette, hogy a kampány visszhangja jelentős mértékben meghaladta a várakozásaikat és ahhoz egyre többen csatlakoznak. A szakember kitért Mark Zuckerberg szavaira. A menedzser ugyanis azt mondta, hogy a gyűlöletbeszédes bejegyzések 89 százalékát már azelőtt törlik a rendszerből, hogy azokat bárki láthatná. Greenblatt erre úgy reagált, hogy ha egy termék csak 89 százalékosan működik, akkor gyakorlatilag megbukott.

Dave Wehner, a Facebook pénzügyi vezetője elmondta, hogy a bojkott hatása a harmadik negyedévben lesz igazán érezhető és a koronavírus-járvány mellett a fő indoka lesz annak, hogy a társaság csak korlátozott mértékben fog növekedni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sydra #8
    Remélem mára mindenkinek világos, hogy a gyűlöletbeszéd a valóságban a multi-kulti globo-homo kritikát jelenti. Ha nem hiszel a transzgender vallásban és ezt teljesen kulturáltan leírod az gyűlöletbeszéd. Ha kritizálod a korlátlan és ellenőrzés nélküli bevándorlási törekvéseket az gyűlöletbeszéd. Ha közzéteszel etnikum szerint lebontott bűnügyi statisztikákat az gyűlöletbeszéd. Ha le akarsz leplezni egy pedofil hálózatot az gyűlöletbeszéd. Lehetne folytatni. A facebook így is elég erősen cenzúrázza ezeket, de akik támadják azoknak ez nem elég.
    Utoljára szerkesztette: Sydra, 2020.08.03. 14:33:12
  • A1274815 #7
    " a Microsoft,"

    Hát nem is tudom, ma láttam MS reklámot az FB-én. Elég érdekesen csinálhatja.
  • AcsMarci #6
    A probléma ezzel csak az, hogy ez egy leplező kampány. Mindenki aki a FB-t támadja, az a saját vagy valaki más szarságait próbálja leplezni. Nem véletlen, hogy az a szenátus, amely meghalhatta az FB több vezetőjét is - mert bizonyos emberek álhíreket terjesztettek rajta, köztük politikusok is - idáig egyetlen egy olyan embert sem hallgatott meg, vagy próbált felelősségre vonni, aki ténylegesen hazudott. Ha kiáll egy politikus egy térre hazudni, akkor ezek a közterület felügyeletet fogják büntetni. Vagyis hazudni, álhíreket gyártani büntetlenül lehet.
  • factorian #5
    Egy tíz évvel legalább le vagy maradva. A facebook jelenlegi is cenzúrás brutális mértékben. Lassan jön Trump-tól az elnöki rendelet hogy ha a tehetetlen kongresszus sem tesz semmit. Kettős mérce van alkalmazva a bal oldalra és a jobb oldalra. :) És rengeteg a bizonyíték Zuckerberg ellen, többször hazudott eskü alatt. És a többi big tech-el is ez a helyzet, pl. Twitter fact check törni ugyanazt a tartalmat jobb oldalnál, ami bal oldalnál enged. És az emberek ezt félvállról veszik, mintha semmi jelentősége nem lenne annak hogy az emberiség történelmében soha senkinek nem volt ekkora hatalma, mint az egy kézben lévő big tech-nek, amivel simán tudnak akarmit így pl. választásokat is manipulálni (ami mondjuk meg is tettek 2016-ban is hogy nyerjen a baloldal, de most mégjobban vérszemet kaptak).
    Utoljára szerkesztette: factorian, 2020.08.03. 08:21:23
  • lammaer #4
    Nyilván a profitorientált cégek (aka a bojkottáló hirdetők) csupa szívjóságból csinálják mindezt. Simán el tudom képzelni hogy igy próbálnak kedvezőbb hirdetési tarifákat kicsikarni Cukitól....

    DE cseszhetik, elég csak megnézni milyen komoly hatásuk volt az eltelt pár hónapban az FB részvényárfolyamaira.. akik befektetők, tudják hogy ez az egész egy kamu baromság, igy nincs gazdasági értéke. Az egyszeri user meg leszarja a hirdetőket...
  • bdzsana #3
    Arról nem is beszélve, hogy ha még sikerülne is megcsinálni a lehetetlent, jönne a másik oldalra is a pofon, hogy a mocsok facebook cenzúráz.
  • gombabácsi #2
    a nemrégiben aktivált új skinnel tök jó lett a FB :)
  • t_robert #1
    Kíváncsi vagyok mi a francot várnak el a Facebooktól. Hogy a francba lenne képes ellenőrizni napi több száz millió hozzászólást? Bizonyos kulcsszavakat lehet figyelni, de nyilván erősen függ a gyűlölet beszéd a szövegkörnyezettől. Ráadásul vagy 300 nyelven. Attól, hogy leírok egy konkrét szót még nem biztos, hogy gyűlölet beszéd. Nagyjából MI kéne hozzá, hogy sikeresen értelmezze esetleg arról, hogy miről van szó. De hogy lehetne MI-al értelmezni napi 300 millió bejegyzést 300 nyelven???? Ráadásul lehet úgy gyülölet beszédet folytatni, hogy körül irnak valamit anélkül, hogy kimondanák konkrétan. Az meg hogy mi számít gyűlöletnek végül is meglehetősen szubjektív fogalom. Így szerintem a 89% igenis egy kiváló eredmény. Arra lennék kíváncsi a sok bojkottáló okos magyarázza el már hogy kéne csinálni tökéletesen a google-nek.