Berta Sándor
Folytatódik a Facebook elleni bojkott
A szervezők mindenképpen kiterjesztenék a következő hónapra is a kezdeményezést.
A Facebook ellen több hete tart a hirdetők Stop Hate for Profit (SHFP) nevű bojkottja, amelyet néhány szervezet indított el és amely rövid idő alatt komoly támogatottságra tett szert. A kezdeményezéshez immár 800 vállalkozás csatlakozott, köztük olyan óriáscégek, mint az Adidas, a Coca-Cola, a Ford, a Microsoft, a Sony, az Unilever és a Verizon. A társaságok azt követelik, hogy a közösségi platform az eddiginél sokkal erőteljesebben és hatékonyabban lépjen fel a gyűlöletbeszéd ellen. A bojkott ugyanakkor nem rendítette meg Mark Zuckerberget.
Most a Forbes magazin arról számolt be, hogy a szervezők nevében Jonathan Greenblatt, az Anti-Defamation League (ADL) nevű amerikai egyesület vezetője közölte, hogy szeretnék a meghirdetett bojkottot kiterjeszteni és ezt azzal indokolták, hogy a Facebook még mindig túl keveset tesz a gyűlöletbeszédet tartalmazó üzenetek kiszűrése ellen.
Greenblatt hozzátette, hogy a kampány visszhangja jelentős mértékben meghaladta a várakozásaikat és ahhoz egyre többen csatlakoznak. A szakember kitért Mark Zuckerberg szavaira. A menedzser ugyanis azt mondta, hogy a gyűlöletbeszédes bejegyzések 89 százalékát már azelőtt törlik a rendszerből, hogy azokat bárki láthatná. Greenblatt erre úgy reagált, hogy ha egy termék csak 89 százalékosan működik, akkor gyakorlatilag megbukott.
Dave Wehner, a Facebook pénzügyi vezetője elmondta, hogy a bojkott hatása a harmadik negyedévben lesz igazán érezhető és a koronavírus-járvány mellett a fő indoka lesz annak, hogy a társaság csak korlátozott mértékben fog növekedni.
A Facebook ellen több hete tart a hirdetők Stop Hate for Profit (SHFP) nevű bojkottja, amelyet néhány szervezet indított el és amely rövid idő alatt komoly támogatottságra tett szert. A kezdeményezéshez immár 800 vállalkozás csatlakozott, köztük olyan óriáscégek, mint az Adidas, a Coca-Cola, a Ford, a Microsoft, a Sony, az Unilever és a Verizon. A társaságok azt követelik, hogy a közösségi platform az eddiginél sokkal erőteljesebben és hatékonyabban lépjen fel a gyűlöletbeszéd ellen. A bojkott ugyanakkor nem rendítette meg Mark Zuckerberget.
Most a Forbes magazin arról számolt be, hogy a szervezők nevében Jonathan Greenblatt, az Anti-Defamation League (ADL) nevű amerikai egyesület vezetője közölte, hogy szeretnék a meghirdetett bojkottot kiterjeszteni és ezt azzal indokolták, hogy a Facebook még mindig túl keveset tesz a gyűlöletbeszédet tartalmazó üzenetek kiszűrése ellen.
Greenblatt hozzátette, hogy a kampány visszhangja jelentős mértékben meghaladta a várakozásaikat és ahhoz egyre többen csatlakoznak. A szakember kitért Mark Zuckerberg szavaira. A menedzser ugyanis azt mondta, hogy a gyűlöletbeszédes bejegyzések 89 százalékát már azelőtt törlik a rendszerből, hogy azokat bárki láthatná. Greenblatt erre úgy reagált, hogy ha egy termék csak 89 százalékosan működik, akkor gyakorlatilag megbukott.
Dave Wehner, a Facebook pénzügyi vezetője elmondta, hogy a bojkott hatása a harmadik negyedévben lesz igazán érezhető és a koronavírus-járvány mellett a fő indoka lesz annak, hogy a társaság csak korlátozott mértékben fog növekedni.