Berta Sándor
Megirigyelte a Zoom sikerét a Facebook
A videokonferencia-szolgáltatást kínáló cég sikereire Mark Zuckerberg is felfigyelt és szeretné lemásolni azt.
A koronavírus-járvány kitörése előtt a Zoomot havonta átlagosan 10 millió ember használta, most pedig már több mint napi 300 millió aktív felhasználóval rendelkezik. Ez egy olyan szám és siker, amelyet a közösségi portál és annak vezetője sem hagyhat figyelmen kívül. Főleg úgy nem, hogy az elmúlt hónapok egyik legsikeresebb vállalkozása nem a Facebook, hanem a Zoom. Immár vannak Zoom-tanórák, -esküvők és -temetések is.
A Zoom részvényeinek árfolyama az elmúlt fél évben - a részvényesek nagyon örülnek a karanténnak, a biztonsági problémák miatti botrány pedig nem érdekli az embereket
Természetesen az emberek a Facebook Messengert, az Instagramot és a WhatsAppot is többen és gyakrabban alkalmazzák. A Facebook a korábbinál tízszer több Portal videotelefon-rendszert ad el és alig bírja ezen eszközök sorozatgyártását biztosítani. A cél azonban a Zoom sikerének a megismétlése, valamint a platform hibáinak kihasználása és az azokból való profitálás. Ez utóbbi a Messengeren belül nyitható szobákkal valósulhat meg, amelyekben egy időben legfeljebb 50 felhasználó tartózkodhat. A Facebook mesterséges intelligenciája és az egyes baráti kapcsolatokról szerzett tudás segít majd abban, hogy a szobákba csak az azokat megnyitó személy ismerősei kerülhessenek be.
A projektben a kiterjesztett valóság elemek is komoly szerepet kapnak, így látható lesz, ha valakinek születésnapja van vagy akár a hangulathoz igazítható fényviszonyok is teremthetők lesznek. Emellett a WhatsAppon is lehetővé válnak a legfeljebb 8 résztvevős videochatek. Eddig ezeknél a maximális létszám 4 személy volt. A Facebook azt ígéri, hogy a 8 résztvevős videochateknél is garantálni akarja a végpontok közötti titkosítást, amely a résztvevők növekvő száma miatt jóval nehezebb feladat lesz.
A koronavírus-járvány kitörése előtt a Zoomot havonta átlagosan 10 millió ember használta, most pedig már több mint napi 300 millió aktív felhasználóval rendelkezik. Ez egy olyan szám és siker, amelyet a közösségi portál és annak vezetője sem hagyhat figyelmen kívül. Főleg úgy nem, hogy az elmúlt hónapok egyik legsikeresebb vállalkozása nem a Facebook, hanem a Zoom. Immár vannak Zoom-tanórák, -esküvők és -temetések is.
A Zoom részvényeinek árfolyama az elmúlt fél évben - a részvényesek nagyon örülnek a karanténnak, a biztonsági problémák miatti botrány pedig nem érdekli az embereket
Természetesen az emberek a Facebook Messengert, az Instagramot és a WhatsAppot is többen és gyakrabban alkalmazzák. A Facebook a korábbinál tízszer több Portal videotelefon-rendszert ad el és alig bírja ezen eszközök sorozatgyártását biztosítani. A cél azonban a Zoom sikerének a megismétlése, valamint a platform hibáinak kihasználása és az azokból való profitálás. Ez utóbbi a Messengeren belül nyitható szobákkal valósulhat meg, amelyekben egy időben legfeljebb 50 felhasználó tartózkodhat. A Facebook mesterséges intelligenciája és az egyes baráti kapcsolatokról szerzett tudás segít majd abban, hogy a szobákba csak az azokat megnyitó személy ismerősei kerülhessenek be.
A projektben a kiterjesztett valóság elemek is komoly szerepet kapnak, így látható lesz, ha valakinek születésnapja van vagy akár a hangulathoz igazítható fényviszonyok is teremthetők lesznek. Emellett a WhatsAppon is lehetővé válnak a legfeljebb 8 résztvevős videochatek. Eddig ezeknél a maximális létszám 4 személy volt. A Facebook azt ígéri, hogy a 8 résztvevős videochateknél is garantálni akarja a végpontok közötti titkosítást, amely a résztvevők növekvő száma miatt jóval nehezebb feladat lesz.