Berta Sándor
Kellemetlen változásokat hoz az otthoni munkavégzés
Amelyik vállalat megteheti, az igyekszik előnyére fordítani a koronavírus-járvány miatt kényszerű változásokat. A munkaerőpiacon még nagyobb verseny jöhet, hiszen nem csak a céghez bejárni tudók között, hanem a világ bármely tájáról lehet válogatni az alkalmas jelöltek között.
Aaron Levie, a Box nevű felhőszolgáltatásokat kínáló cég alapítója és vezérigazgatója igyekezett felmérni, hogy milyen változásokra van szükség a koronavírus-járvány miatt. A digitális munka világában a kisebb vállalatok gyorsabban reagálhatnak, viszont mindent digitalizálni kell: a munkahelyeket, az ügyfélkapcsolatokat és a logisztikai láncot. Az üzletembernek meggyőződése, hogy azok a társaságok, amelyek nem állnak át az otthoni munkavégzésre és annak támogatására, azok hosszú távon nem élik túl a válsághelyzeteket. A Box vezetője ezért úgy döntött, hogy a jövőben a 2000 munkatársa közül bármelyik dolgozhat majd a világ minden tájáról.
Levie úgy vélte, hogy ezáltal hatékonyabb és sikeresebb lehet a Box, ráadásul az alkalmazottak kényelmesebben dolgozhatnak, átléphetik az őket korlátozó határokat akkor is, ha a kollégáik mellett vannak és akkor is, ha az ügyfelekkel való kapcsolattartásról van szó. Az érintettek mind a munkahelyi, mind az üzleti kapcsolataikban közelebb kerülhetnek másokhoz. Ez részben arra vezethető vissza, hogy kevesebb a megbeszélés, a figyelmet elterelő dolog, nem lesznek üzleti utak, elmaradnak a munkahely és az otthon közötti ingázások. A hasznos többletidő már most megmutatkozik például abban, hogy gyorsabban elkészülnek a szolgáltatáshoz kapcsolódó szoftverfrissítések és nőtt azoknak a száma is, akikkel a kollégák megosztják az új ötleteiket.
A menedzser kiemelte, hogy a rendkívüli helyzetnek vannak kiaknázatlan előnyei. Sokkal rugalmasabbá válhat a munkavégzés és a legjobb tehetségeket szerződtethetik, nem csupán azokat, akik éppen vízumot kaptak az Amerikai Egyesült Államokba való beutazáshoz. Ez a folyamat hosszú távon komoly és alapvető változásokat eredményezhet - nem csak az IT-iparban, hanem más ágazatokban is. Minél változatosabb egy vállalkozásnál a munkavállalói réteg, annál kreatívabb, innovatívabb és rugalmasabb az adott csoport. A különbözőség ugyanis a túlélési esélyek növekedését is jelenti.
A különböző etnikumú, nemű, korosztályú vagy társadalmi rétegű dolgozók sokkal gyorsabban felismerik a globális trendeket és sokkal több ügyfelet szerezhetnek, miközben jobban bele is érzik magukat a különböző ügyfelek bőrébe. További fontos kérdés, hogy egyre drágább az élet a Szilícium-völgyben. Egy a Fülöp-szigeteken élő programozónak vagy egy milánói marketingesnek sokkal kevesebbet kell fizetni, amellett, hogy természetesen a bérek közelítenek egymáshoz.
A Boxnak irodái vannak az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Japánban és Ausztráliában. A koronavírus-járvány az esztendő első negyedévében 2019 hasonló időszakához képest 13 százalékkal nőttek a szolgáltató bevételei és elérték a 183,6 millió dollárt. A cég új ügyfeleket is szerzett, köztük a NASA-t és a Kanadai Nemzeti Bankot.
Aaron Levie, a Box nevű felhőszolgáltatásokat kínáló cég alapítója és vezérigazgatója igyekezett felmérni, hogy milyen változásokra van szükség a koronavírus-járvány miatt. A digitális munka világában a kisebb vállalatok gyorsabban reagálhatnak, viszont mindent digitalizálni kell: a munkahelyeket, az ügyfélkapcsolatokat és a logisztikai láncot. Az üzletembernek meggyőződése, hogy azok a társaságok, amelyek nem állnak át az otthoni munkavégzésre és annak támogatására, azok hosszú távon nem élik túl a válsághelyzeteket. A Box vezetője ezért úgy döntött, hogy a jövőben a 2000 munkatársa közül bármelyik dolgozhat majd a világ minden tájáról.
Levie úgy vélte, hogy ezáltal hatékonyabb és sikeresebb lehet a Box, ráadásul az alkalmazottak kényelmesebben dolgozhatnak, átléphetik az őket korlátozó határokat akkor is, ha a kollégáik mellett vannak és akkor is, ha az ügyfelekkel való kapcsolattartásról van szó. Az érintettek mind a munkahelyi, mind az üzleti kapcsolataikban közelebb kerülhetnek másokhoz. Ez részben arra vezethető vissza, hogy kevesebb a megbeszélés, a figyelmet elterelő dolog, nem lesznek üzleti utak, elmaradnak a munkahely és az otthon közötti ingázások. A hasznos többletidő már most megmutatkozik például abban, hogy gyorsabban elkészülnek a szolgáltatáshoz kapcsolódó szoftverfrissítések és nőtt azoknak a száma is, akikkel a kollégák megosztják az új ötleteiket.
A menedzser kiemelte, hogy a rendkívüli helyzetnek vannak kiaknázatlan előnyei. Sokkal rugalmasabbá válhat a munkavégzés és a legjobb tehetségeket szerződtethetik, nem csupán azokat, akik éppen vízumot kaptak az Amerikai Egyesült Államokba való beutazáshoz. Ez a folyamat hosszú távon komoly és alapvető változásokat eredményezhet - nem csak az IT-iparban, hanem más ágazatokban is. Minél változatosabb egy vállalkozásnál a munkavállalói réteg, annál kreatívabb, innovatívabb és rugalmasabb az adott csoport. A különbözőség ugyanis a túlélési esélyek növekedését is jelenti.
A különböző etnikumú, nemű, korosztályú vagy társadalmi rétegű dolgozók sokkal gyorsabban felismerik a globális trendeket és sokkal több ügyfelet szerezhetnek, miközben jobban bele is érzik magukat a különböző ügyfelek bőrébe. További fontos kérdés, hogy egyre drágább az élet a Szilícium-völgyben. Egy a Fülöp-szigeteken élő programozónak vagy egy milánói marketingesnek sokkal kevesebbet kell fizetni, amellett, hogy természetesen a bérek közelítenek egymáshoz.
A Boxnak irodái vannak az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Japánban és Ausztráliában. A koronavírus-járvány az esztendő első negyedévében 2019 hasonló időszakához képest 13 százalékkal nőttek a szolgáltató bevételei és elérték a 183,6 millió dollárt. A cég új ügyfeleket is szerzett, köztük a NASA-t és a Kanadai Nemzeti Bankot.