Berta Sándor
Egyre kelendőbbek a használt elektronikai eszközök
Egy párizsi startup jelentős mértékben profitál az elmúlt években megnövekedett keresletből.
A 2014-ben alapított Back Market jelenleg már nyolc országban (Amerikai Egyesült Államok, Ausztria, Belgium, Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország) érhető el, az Amerikai Egyesült Államokban irodája van, s francia, angol, német és spanyol nyelvű honlappal is rendelkezik. A szolgáltatás gyakorlatilag egy online piactér használt elektronikai termékek számára. A kínálatban szereplő készülékek az átvizsgálás, az esetleges felújítás és újracsomagolás nélkül a szemétdombon végeznék. A cég mindegyik eszközre 36 hónap garanciát ad..
Thibaud Hug de Larauze, a Back Market vezetője, valamint a másik két társalapító, Quentin Le Brouster és Vianney Vaute nemrég 100 millió euró friss kockázati tőkét szereztek a Goldman Sachs által vezetett finanszírozási kör keretében. A beruházók között volt a LVMH mögött található Groupe Arnault, az Aglaé Ventures, Christian Dior és az Eurazeo Growth. A két francia vállalat már hosszabb ideje résztulajdonos a BackMarketben, amely legutóbb egy 2018 júniusi finanszírozási körben kapott több mint 45 millió eurót. A cég a közeljövőben azt tervezi, hogy 15 millió eurót fektet be Németországban és 20 munkatársat vesz fel az ügyfelekkel való kapcsolattartás, valamint a logisztika területén.
Leginkább a laptopok, a táblagépek és a szórakoztató elektronikai termékek a keresettek. Hug de Larauze közölte, hogy a konzolokból és a videojátékokból gyakorlatilag kifogytak. A Back Market Európában több száz olyan műhellyel dolgozik együtt, amelyek a használt készülékeket felújítják és úgy tudják eladásra kínálni a platformon, hogy az értékesítésben nem kell részt venniük.
Hug de Larauze úgy vélte, hogy a sikerek ellenére még inkább vonzóvá kell tenni a felhasználók számára az érintett eszközöket, hogy azokat ne dobják ki vagy ne tegyék a polcra. A kereslet egyébként akkora, hogy immár a nagyobb márkák sem hagyhatják figyelmen kívül a piacot. Egyre több felhasználó nyitott a használt, de jó minőségű és garanciás termékekre. A menedzser szerint ökológiai szempontból egyszerűen őrültség, hogy két évig használnak valamit az emberek, majd eldobják.
A használt okostelefonok tesztelésére és az eredmények összegzésére fókuszáló OptoFidelity tavaly februárban kimutatta, hogy egyre inkább megéri használt okostelefont venni, mert a készülékek sokkal inkább erkölcsileg avulnak el, mint fizikailag.
A 2014-ben alapított Back Market jelenleg már nyolc országban (Amerikai Egyesült Államok, Ausztria, Belgium, Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország) érhető el, az Amerikai Egyesült Államokban irodája van, s francia, angol, német és spanyol nyelvű honlappal is rendelkezik. A szolgáltatás gyakorlatilag egy online piactér használt elektronikai termékek számára. A kínálatban szereplő készülékek az átvizsgálás, az esetleges felújítás és újracsomagolás nélkül a szemétdombon végeznék. A cég mindegyik eszközre 36 hónap garanciát ad..
Thibaud Hug de Larauze, a Back Market vezetője, valamint a másik két társalapító, Quentin Le Brouster és Vianney Vaute nemrég 100 millió euró friss kockázati tőkét szereztek a Goldman Sachs által vezetett finanszírozási kör keretében. A beruházók között volt a LVMH mögött található Groupe Arnault, az Aglaé Ventures, Christian Dior és az Eurazeo Growth. A két francia vállalat már hosszabb ideje résztulajdonos a BackMarketben, amely legutóbb egy 2018 júniusi finanszírozási körben kapott több mint 45 millió eurót. A cég a közeljövőben azt tervezi, hogy 15 millió eurót fektet be Németországban és 20 munkatársat vesz fel az ügyfelekkel való kapcsolattartás, valamint a logisztika területén.
Leginkább a laptopok, a táblagépek és a szórakoztató elektronikai termékek a keresettek. Hug de Larauze közölte, hogy a konzolokból és a videojátékokból gyakorlatilag kifogytak. A Back Market Európában több száz olyan műhellyel dolgozik együtt, amelyek a használt készülékeket felújítják és úgy tudják eladásra kínálni a platformon, hogy az értékesítésben nem kell részt venniük.
Hug de Larauze úgy vélte, hogy a sikerek ellenére még inkább vonzóvá kell tenni a felhasználók számára az érintett eszközöket, hogy azokat ne dobják ki vagy ne tegyék a polcra. A kereslet egyébként akkora, hogy immár a nagyobb márkák sem hagyhatják figyelmen kívül a piacot. Egyre több felhasználó nyitott a használt, de jó minőségű és garanciás termékekre. A menedzser szerint ökológiai szempontból egyszerűen őrültség, hogy két évig használnak valamit az emberek, majd eldobják.
A használt okostelefonok tesztelésére és az eredmények összegzésére fókuszáló OptoFidelity tavaly februárban kimutatta, hogy egyre inkább megéri használt okostelefont venni, mert a készülékek sokkal inkább erkölcsileg avulnak el, mint fizikailag.