Berta Sándor
Az időjárás hatással van az online vásárlásra
A felhasználók sokkal rosszabb hangulatban vannak, ha esik az eső, mint ha havazik vagy süt a nap.
A Brit Kolumbia Egyetem munkatársai által készített tanulmányból kiderült, hogy az internetes vásárlók egy bizonyos időjárási helyzetben egy ahhoz kapcsolódó tevékenységet modelleznek le magukban és gyakrabban vásárolnak a tevékenység végzéséhez köthető termékeket.
JoAndrea Hoegg, a tanulmány társszerzője kiemelte, hogy a mentális szimuláció csak napsütés vagy havazás esetén működik, mert csak ezek az időjárási körülmények hívnak elő pozitív asszociációkat a házon kívül végezhető szabadidős tevékenységekkel kapcsolatban. Esőben kevés tevékenység végezhető a szabadban és a kapcsolódó termékek, például az esernyők vagy az esőkabátok célja inkább az adott időjárással szembeni védelem.
A kutatók egy nagy online aukciósház egy esztendőt felölelő értékesítési adatait tanulmányozták és eközben figyelembe vették a rendelések idejére jellemző időjárási információkat is. Azt is feljegyezték, hogy melyik termékhez hány fotó volt elérhető, mert a felvételek segítik a vásárlók mentális szimulációját. A szakemberek megállapították, hogy például napsütésben sokkal gyakrabban vásároltak az emberek strandtörülközőket, míg télen téli sportfelszereléseket. Az eredményeket később további felmérések is alátámasztották, amelyeket a csoport tagjai ellenőrzési céllal végeztek el.
Hoegg úgy összegezte a tapasztalatokat, hogy az online boltok üzemeltetőinek az egyes termékek előtérbe helyezésekor nem csupán az évszakokat kellene figyelembe venniük, hanem az egyes napok időjárásait is, ez ugyanis optimalizálhatná az értékesítést.
A Brit Kolumbia Egyetem munkatársai által készített tanulmányból kiderült, hogy az internetes vásárlók egy bizonyos időjárási helyzetben egy ahhoz kapcsolódó tevékenységet modelleznek le magukban és gyakrabban vásárolnak a tevékenység végzéséhez köthető termékeket.
JoAndrea Hoegg, a tanulmány társszerzője kiemelte, hogy a mentális szimuláció csak napsütés vagy havazás esetén működik, mert csak ezek az időjárási körülmények hívnak elő pozitív asszociációkat a házon kívül végezhető szabadidős tevékenységekkel kapcsolatban. Esőben kevés tevékenység végezhető a szabadban és a kapcsolódó termékek, például az esernyők vagy az esőkabátok célja inkább az adott időjárással szembeni védelem.
A kutatók egy nagy online aukciósház egy esztendőt felölelő értékesítési adatait tanulmányozták és eközben figyelembe vették a rendelések idejére jellemző időjárási információkat is. Azt is feljegyezték, hogy melyik termékhez hány fotó volt elérhető, mert a felvételek segítik a vásárlók mentális szimulációját. A szakemberek megállapították, hogy például napsütésben sokkal gyakrabban vásároltak az emberek strandtörülközőket, míg télen téli sportfelszereléseket. Az eredményeket később további felmérések is alátámasztották, amelyeket a csoport tagjai ellenőrzési céllal végeztek el.
Hoegg úgy összegezte a tapasztalatokat, hogy az online boltok üzemeltetőinek az egyes termékek előtérbe helyezésekor nem csupán az évszakokat kellene figyelembe venniük, hanem az egyes napok időjárásait is, ez ugyanis optimalizálhatná az értékesítést.