Az élő chat növeli az eladási esélyeket

Az e-kereskedelmi oldalak profitálhatnak az ilyen jellegű szolgáltatásokból.

Az Indiana Egyetem kutatói atanulmányukban kimutatták, hogy az eladók és a vásárlók között zajló élő chatbeszélgetések közel 16 százalékkal növelhetik egy sikeres értékesítés esélyét. A chatszolgáltatás elhelyezéséből különösen azok a szolgáltatók profitálhatnak, amelyek korábban kevés visszajelzést kaptak a vásárlóiktól. A szakemberek rámutattak, hogy a szemtől-szemben való beszélgetések rendkívül fontosak a kereskedelmi partnerek közötti bizalom kiépítéséhez. A klasszikus elektronikus kereskedelemben ilyen lehetőségek nincsenek, ugyanakkor az élő chatbeszélgetések egy kiváló alternatívát jelentenek.

Jane Tan tanulmányvezető közölte, hogy egyértelműen azt tapasztalták, hogy az emberi interakciók több eladást eredményeztek. A kutatásuk során az Alibaba kínai nagyvállalat elektronikus kereskedelmi platformjának a Samsung és az Apple táblagépekre vonatkozó 2013 júniusi értékesítési adatait tanulmányozták. Többek között azt is elemezték, hogy milyen hatással volt egy élő chatbeszélgetés lehetősége a vevők vásárlási döntésére. Kiderült, hogy egy ilyen szolgáltatás megléte 15,9 százalékkal növelte egy sikeres eladás esélyét. A visszajelzések alapján sok vásárló kevésbé bízik az eladókban, ha nem látja őket vagy nem beszélhetnek velük közvetlenül. Az élő chat lehetősége jobb benyomást kelt az emberekben és csökkenti a kereskedőkkel szemben esetleg felmerülő aggályokat.

Az Alibaba rendszerében az élő chatbeszélgetések mellett voltak visszajelzési lehetőségek is. A felhasználóknak ráadásul az is fontos volt, ha láthatták, hogy az adott termékből addig mennyit adtak el. A magas darabszámban értékesített eszközökből az élő chatbeszélgetések megléte esetén még többet lehetett eladni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zoliz #4
    5 mondat és nem kell az elbutult modern emberhez kvantumprocesszor se.
    Chatbot vs Human.

    Hi!
    You need to have ..
    Because you are beautiful and smarter than my cellphone.
    Thanks for your shopping and credit#.
    Have a nice day.
  • ostoros #3
    Annál jobb, így könnyebben lehet a pofádba hazudni, mert nem ők kezdeményeztek. :)
  • viasz #2
    Csak itt a vevő kezdeményezi a csetet, nem az eladó.
  • ostoros #1
    Ez direkt marketing. Magyarul ugyanaz, mintz amikor a telefonon hivogatnak, csak neten át...