Berta Sándor
Az élő chat növeli az eladási esélyeket
Az e-kereskedelmi oldalak profitálhatnak az ilyen jellegű szolgáltatásokból.
Az Indiana Egyetem kutatói atanulmányukban kimutatták, hogy az eladók és a vásárlók között zajló élő chatbeszélgetések közel 16 százalékkal növelhetik egy sikeres értékesítés esélyét. A chatszolgáltatás elhelyezéséből különösen azok a szolgáltatók profitálhatnak, amelyek korábban kevés visszajelzést kaptak a vásárlóiktól. A szakemberek rámutattak, hogy a szemtől-szemben való beszélgetések rendkívül fontosak a kereskedelmi partnerek közötti bizalom kiépítéséhez. A klasszikus elektronikus kereskedelemben ilyen lehetőségek nincsenek, ugyanakkor az élő chatbeszélgetések egy kiváló alternatívát jelentenek.
Jane Tan tanulmányvezető közölte, hogy egyértelműen azt tapasztalták, hogy az emberi interakciók több eladást eredményeztek. A kutatásuk során az Alibaba kínai nagyvállalat elektronikus kereskedelmi platformjának a Samsung és az Apple táblagépekre vonatkozó 2013 júniusi értékesítési adatait tanulmányozták. Többek között azt is elemezték, hogy milyen hatással volt egy élő chatbeszélgetés lehetősége a vevők vásárlási döntésére. Kiderült, hogy egy ilyen szolgáltatás megléte 15,9 százalékkal növelte egy sikeres eladás esélyét. A visszajelzések alapján sok vásárló kevésbé bízik az eladókban, ha nem látja őket vagy nem beszélhetnek velük közvetlenül. Az élő chat lehetősége jobb benyomást kelt az emberekben és csökkenti a kereskedőkkel szemben esetleg felmerülő aggályokat.
Az Alibaba rendszerében az élő chatbeszélgetések mellett voltak visszajelzési lehetőségek is. A felhasználóknak ráadásul az is fontos volt, ha láthatták, hogy az adott termékből addig mennyit adtak el. A magas darabszámban értékesített eszközökből az élő chatbeszélgetések megléte esetén még többet lehetett eladni.
Az Indiana Egyetem kutatói atanulmányukban kimutatták, hogy az eladók és a vásárlók között zajló élő chatbeszélgetések közel 16 százalékkal növelhetik egy sikeres értékesítés esélyét. A chatszolgáltatás elhelyezéséből különösen azok a szolgáltatók profitálhatnak, amelyek korábban kevés visszajelzést kaptak a vásárlóiktól. A szakemberek rámutattak, hogy a szemtől-szemben való beszélgetések rendkívül fontosak a kereskedelmi partnerek közötti bizalom kiépítéséhez. A klasszikus elektronikus kereskedelemben ilyen lehetőségek nincsenek, ugyanakkor az élő chatbeszélgetések egy kiváló alternatívát jelentenek.
Jane Tan tanulmányvezető közölte, hogy egyértelműen azt tapasztalták, hogy az emberi interakciók több eladást eredményeztek. A kutatásuk során az Alibaba kínai nagyvállalat elektronikus kereskedelmi platformjának a Samsung és az Apple táblagépekre vonatkozó 2013 júniusi értékesítési adatait tanulmányozták. Többek között azt is elemezték, hogy milyen hatással volt egy élő chatbeszélgetés lehetősége a vevők vásárlási döntésére. Kiderült, hogy egy ilyen szolgáltatás megléte 15,9 százalékkal növelte egy sikeres eladás esélyét. A visszajelzések alapján sok vásárló kevésbé bízik az eladókban, ha nem látja őket vagy nem beszélhetnek velük közvetlenül. Az élő chat lehetősége jobb benyomást kelt az emberekben és csökkenti a kereskedőkkel szemben esetleg felmerülő aggályokat.
Az Alibaba rendszerében az élő chatbeszélgetések mellett voltak visszajelzési lehetőségek is. A felhasználóknak ráadásul az is fontos volt, ha láthatták, hogy az adott termékből addig mennyit adtak el. A magas darabszámban értékesített eszközökből az élő chatbeszélgetések megléte esetén még többet lehetett eladni.