Berta Sándor
Jobb PC-ről intézni az online vásárlásokat
A felhasználók jobban járnak, ha nem az okostelefonjaikról rendelik meg a különböző termékeket.
A negevi Ben Gurion Egyetem kutatói kimutatták, hogy a fogyasztók sokkal jobb döntéseket hoznak az internetes vásárlásaik során akkor, ha az asztali számítógépek előtt ülnek és nem az okostelefonjaikat alkalmazzák erre a célra. Ennek oka az, hogy a mobiltelefonjukkal rendelőket az online üzletek honlapjai sokkal kevésbé tájékoztatják, mint a PC-ket használókat.
A tanulmány elkészítésében oroszlánrészt vállaló Lior Fink professzor, az egyetem mobil magatartási laboratóriumának vezetője elmondta, hogy az okostelefonok esetében a fő probléma nem a kijelző kis mérete, hanem az, hogy a portálok mobil változatai meglehetősen kevés információt kínálnak a látogatók számára a keresésekkor, ezért sokkal tovább kell kutatniuk az őket érdeklő adatok után. A PC-ken viszont a honlapok sokkal több információt biztosítanak.
A tanulmány elkészítéséhez Fink és kollégái egy kísérletet végeztek el, amelynek során a résztvevőknek tizenegy szállodai szoba közül kellett kiválasztaniuk a legjobbat. A felhasználók egyik fele PC-ről kereshette ki a megfelelő ajánlatokat, míg a másik okostelefonról. Az asztali számítógépen azonnal 8-11 rövidebb adat volt elérhető, míg az okostelefonon ezzel szemben csak 3. A 11 információ mind a PC-n, mind a mobilkészüléken fellelhető volt, de azokat az utóbbin tudták előbb megtalálni.
Fink szerint az okostelefont használók olyan döntéseket hoztak, amelyek nem feleltek meg az eredeti elképzeléseiknek. A PC előtt ülve viszont sokkal pontosabban be tudták határolni azt az ajánlatot, amely a leginkább megfelelt az elvárásaiknak. A mobilkészülékeken ugyan megnő az ajánlatok láthatósága, de az emberek sokkal kevesebb információhoz juthatnak hozzá. A kutatók rámutattak, hogy az Amerikai Egyesült Államokban tavaly az online boltokban tett látogatások 47 százaléka valósult meg okostelefonokról, míg a vásárlások 36 százalékát bonyolították hasonló módon a felhasználók. A legutóbbi fekete péntek során az amerikaiak kétmilliárd dollárt adtak ki az okostelefonjaikon keresztül. A szakemberek ennek ellenére azt javasolták, hogy a felhasználók a jó ajánlatokra mégis inkább PC-ről keressenek rá.
A negevi Ben Gurion Egyetem kutatói kimutatták, hogy a fogyasztók sokkal jobb döntéseket hoznak az internetes vásárlásaik során akkor, ha az asztali számítógépek előtt ülnek és nem az okostelefonjaikat alkalmazzák erre a célra. Ennek oka az, hogy a mobiltelefonjukkal rendelőket az online üzletek honlapjai sokkal kevésbé tájékoztatják, mint a PC-ket használókat.
A tanulmány elkészítésében oroszlánrészt vállaló Lior Fink professzor, az egyetem mobil magatartási laboratóriumának vezetője elmondta, hogy az okostelefonok esetében a fő probléma nem a kijelző kis mérete, hanem az, hogy a portálok mobil változatai meglehetősen kevés információt kínálnak a látogatók számára a keresésekkor, ezért sokkal tovább kell kutatniuk az őket érdeklő adatok után. A PC-ken viszont a honlapok sokkal több információt biztosítanak.
A tanulmány elkészítéséhez Fink és kollégái egy kísérletet végeztek el, amelynek során a résztvevőknek tizenegy szállodai szoba közül kellett kiválasztaniuk a legjobbat. A felhasználók egyik fele PC-ről kereshette ki a megfelelő ajánlatokat, míg a másik okostelefonról. Az asztali számítógépen azonnal 8-11 rövidebb adat volt elérhető, míg az okostelefonon ezzel szemben csak 3. A 11 információ mind a PC-n, mind a mobilkészüléken fellelhető volt, de azokat az utóbbin tudták előbb megtalálni.
Fink szerint az okostelefont használók olyan döntéseket hoztak, amelyek nem feleltek meg az eredeti elképzeléseiknek. A PC előtt ülve viszont sokkal pontosabban be tudták határolni azt az ajánlatot, amely a leginkább megfelelt az elvárásaiknak. A mobilkészülékeken ugyan megnő az ajánlatok láthatósága, de az emberek sokkal kevesebb információhoz juthatnak hozzá. A kutatók rámutattak, hogy az Amerikai Egyesült Államokban tavaly az online boltokban tett látogatások 47 százaléka valósult meg okostelefonokról, míg a vásárlások 36 százalékát bonyolították hasonló módon a felhasználók. A legutóbbi fekete péntek során az amerikaiak kétmilliárd dollárt adtak ki az okostelefonjaikon keresztül. A szakemberek ennek ellenére azt javasolták, hogy a felhasználók a jó ajánlatokra mégis inkább PC-ről keressenek rá.