Berta Sándor
Online vásárlás - terjed Európában a beszédasszisztensek használata
Az elektronikus kereskedelem és a mobileszközökről való megrendelések után az új trend a hang alapú vásárlás.
A PwC szakemberei A Major Shift for Shopping: how Digital Trends are Transforming Customer Behaviour in Europe című anyag készítésekor 27 országban közel 22 000 embert, köztük 10 000 európait, kérdeztek meg a vásárlási szokásaikról. Kiderült, hogy az európai felhasználók 8 százaléka a bevásárlásai lebonyolításához minimum egyszer hetente már alkalmaz olyan beszédasszisztenseket, mint az Amazon Echo és a Google Home. A 35 évesnél fiatalabb németeknél ez az arány ráadásul már 19 százalék.
Az elektronikus kereskedelem az elmúlt időszakban alaposan megváltozott és ebben szerepük volt a reklámcsatornáknak is. A digitális ajánlatok egyre fontosabbak a döntéshozatal során. Különösen a fiatalok támaszkodnak a közösségi platformokon megjelenő hirdetésekre vagy az influenszerek ajánlásaira. Amelyik gyártó nem fókuszál ezekre a szolgáltatásokra, az könnyen lemaradhat a piaci versenyben. Dr. Christian Wulff, a PwC kereskedelmi és fogyasztói javak részlegének vezetője kiemelte, hogy a hang alapú kereskedelem mindenekelőtt két tényezőtől függ: a beszédasszisztensek használatának nem szabad bonyolultnak lennie és meg kell felelnie az adatvédelmi követelményeknek.
Németországban az emberek 17 százaléka veszi meg az élelmiszereket online, Lengyelországban pedig 58, Nagy-Britanniában 47, míg Franciaországban 46 százalékuk fogja ugyanezt megtenni a közeljövőben. Ugyanakkor a felhasználók 64 százaléka továbbra is szereti megnézni a kiválasztott termékeket, 29 százalékuk aggódik az interneten megrendelt árucikkek minősége miatt, 28 százalékukat pedig a magas kiszállítási díjak riasztják el az online vásárlástól.
A PwC szakemberei A Major Shift for Shopping: how Digital Trends are Transforming Customer Behaviour in Europe című anyag készítésekor 27 országban közel 22 000 embert, köztük 10 000 európait, kérdeztek meg a vásárlási szokásaikról. Kiderült, hogy az európai felhasználók 8 százaléka a bevásárlásai lebonyolításához minimum egyszer hetente már alkalmaz olyan beszédasszisztenseket, mint az Amazon Echo és a Google Home. A 35 évesnél fiatalabb németeknél ez az arány ráadásul már 19 százalék.
Az elektronikus kereskedelem az elmúlt időszakban alaposan megváltozott és ebben szerepük volt a reklámcsatornáknak is. A digitális ajánlatok egyre fontosabbak a döntéshozatal során. Különösen a fiatalok támaszkodnak a közösségi platformokon megjelenő hirdetésekre vagy az influenszerek ajánlásaira. Amelyik gyártó nem fókuszál ezekre a szolgáltatásokra, az könnyen lemaradhat a piaci versenyben. Dr. Christian Wulff, a PwC kereskedelmi és fogyasztói javak részlegének vezetője kiemelte, hogy a hang alapú kereskedelem mindenekelőtt két tényezőtől függ: a beszédasszisztensek használatának nem szabad bonyolultnak lennie és meg kell felelnie az adatvédelmi követelményeknek.
Németországban az emberek 17 százaléka veszi meg az élelmiszereket online, Lengyelországban pedig 58, Nagy-Britanniában 47, míg Franciaországban 46 százalékuk fogja ugyanezt megtenni a közeljövőben. Ugyanakkor a felhasználók 64 százaléka továbbra is szereti megnézni a kiválasztott termékeket, 29 százalékuk aggódik az interneten megrendelt árucikkek minősége miatt, 28 százalékukat pedig a magas kiszállítási díjak riasztják el az online vásárlástól.