Berta Sándor
Hálózatba kötnék a szállodai rendszereket
Új lehetőségek nyílhatnak meg a hoteltulajdonosok és -üzemeltetők, illetve azok beszállítói, partnerei előtt.
A 2016-ban alapított Impala nevű brit startup négy hónappal ezelőtt 10,1 millió eurót, míg néhány hete 18,3 millió eurót szerzett a befektetőktől. Ben Stephenson, a vállalkozás alapítója kijelentette, hogy nem a tőkehiány miatt került sor az újabb finanszírozási körre, hanem mert számos nagy cég vette fel velük a kapcsolatot egy lehetséges jövőbeli együttműködés reményében és ezzel párhuzamosan a beruházási érdeklődés is jelentős volt. Az ok nem véletlen: a társaság ugyanis megreformálná a szállodai piacot azáltal, hogy hálózatba kötné a hotelrendszereket. Az ötlet felkeltette nem csupán a szállodaláncok, hanem azok partnereinek és a technológiai vállalatoknak az érdeklődését is.
Az Impala alapvetően arra épít, hogy összeköti a hotelekben alkalmazott szoftvereket más alkalmazásokkal. A menedzser elmondta, hogy a szállodai rendszerek általában rendkívül elavultak és nagyon sok pénzbe kerül azok kicserélése. Azonban a startup által kifejlesztett alkalmazásprogramozási interfész segítségével a régi rendszerek új szintre emelhetők és ezáltal a hotelláncok tulajdonosai megtakaríthatják a teljesen új megoldások beszerzését. A technológia a Robotic Process Automation nevet viseli. Stephenson közölte, hogy az ötlet öt évvel ezelőtt még nem tűnt megvalósíthatónak és ez részben arra volt visszavezethető, hogy az adatinfrastruktúrákat ismerő szakemberek általában nem a szállodaiparban, hanem a Szilícium-völgyben dolgoznak.
A vállalkozás jelenleg 35 embert foglalkoztat, a többségüket Londonban, de a tervek szerint az alkalmazottak száma az év végére eléri majd a nyolcvanat. Az Impala most 300 hotel képviselőivel dolgozik együtt, a fő partnerei ugyanakkor nem a szállodák és szállodaláncok, hanem azok technológiai partnerei, például a Tripadvisor platform vagy a televíziókat szállító cégek (Philips stb.). A fejlesztéseknek köszönhetően lehetővé válik, hogy egy vendég akár a szobájában lévő televízió képernyőjén is elolvashassa a számláját vagy a kijelentkezése után törölni lehessen a hotel rendszeréből a személyes adatait. E funkciók eléréséért nem a szállodák fizetnek havidíjat, hanem a technológiai partnerek és cserébe megkapják az Impala alkalmazásprogramozási felületén keresztül a hozzáférést az adott hotel rendszeréhez.
A távlati cél az, hogy az alkalmazásprogramozási interfész a szálláshely-portálokon is elérhető legyen és így a jövőben ne nyílhasson lehetőség például egy már lefoglalt szoba újbóli kiadására. Az Impala alapítója úgy vélte, hogy a funkciót várhatóan az év második felétől vezetik be a szállodákban és a szálláshelyek lefoglalását biztosító oldalakon.
A 2016-ban alapított Impala nevű brit startup négy hónappal ezelőtt 10,1 millió eurót, míg néhány hete 18,3 millió eurót szerzett a befektetőktől. Ben Stephenson, a vállalkozás alapítója kijelentette, hogy nem a tőkehiány miatt került sor az újabb finanszírozási körre, hanem mert számos nagy cég vette fel velük a kapcsolatot egy lehetséges jövőbeli együttműködés reményében és ezzel párhuzamosan a beruházási érdeklődés is jelentős volt. Az ok nem véletlen: a társaság ugyanis megreformálná a szállodai piacot azáltal, hogy hálózatba kötné a hotelrendszereket. Az ötlet felkeltette nem csupán a szállodaláncok, hanem azok partnereinek és a technológiai vállalatoknak az érdeklődését is.
Az Impala alapvetően arra épít, hogy összeköti a hotelekben alkalmazott szoftvereket más alkalmazásokkal. A menedzser elmondta, hogy a szállodai rendszerek általában rendkívül elavultak és nagyon sok pénzbe kerül azok kicserélése. Azonban a startup által kifejlesztett alkalmazásprogramozási interfész segítségével a régi rendszerek új szintre emelhetők és ezáltal a hotelláncok tulajdonosai megtakaríthatják a teljesen új megoldások beszerzését. A technológia a Robotic Process Automation nevet viseli. Stephenson közölte, hogy az ötlet öt évvel ezelőtt még nem tűnt megvalósíthatónak és ez részben arra volt visszavezethető, hogy az adatinfrastruktúrákat ismerő szakemberek általában nem a szállodaiparban, hanem a Szilícium-völgyben dolgoznak.
A vállalkozás jelenleg 35 embert foglalkoztat, a többségüket Londonban, de a tervek szerint az alkalmazottak száma az év végére eléri majd a nyolcvanat. Az Impala most 300 hotel képviselőivel dolgozik együtt, a fő partnerei ugyanakkor nem a szállodák és szállodaláncok, hanem azok technológiai partnerei, például a Tripadvisor platform vagy a televíziókat szállító cégek (Philips stb.). A fejlesztéseknek köszönhetően lehetővé válik, hogy egy vendég akár a szobájában lévő televízió képernyőjén is elolvashassa a számláját vagy a kijelentkezése után törölni lehessen a hotel rendszeréből a személyes adatait. E funkciók eléréséért nem a szállodák fizetnek havidíjat, hanem a technológiai partnerek és cserébe megkapják az Impala alkalmazásprogramozási felületén keresztül a hozzáférést az adott hotel rendszeréhez.
A távlati cél az, hogy az alkalmazásprogramozási interfész a szálláshely-portálokon is elérhető legyen és így a jövőben ne nyílhasson lehetőség például egy már lefoglalt szoba újbóli kiadására. Az Impala alapítója úgy vélte, hogy a funkciót várhatóan az év második felétől vezetik be a szállodákban és a szálláshelyek lefoglalását biztosító oldalakon.