Berta Sándor

Hálózatba kötnék a szállodai rendszereket

Új lehetőségek nyílhatnak meg a hoteltulajdonosok és -üzemeltetők, illetve azok beszállítói, partnerei előtt.

A 2016-ban alapított Impala nevű brit startup négy hónappal ezelőtt 10,1 millió eurót, míg néhány hete 18,3 millió eurót szerzett a befektetőktől. Ben Stephenson, a vállalkozás alapítója kijelentette, hogy nem a tőkehiány miatt került sor az újabb finanszírozási körre, hanem mert számos nagy cég vette fel velük a kapcsolatot egy lehetséges jövőbeli együttműködés reményében és ezzel párhuzamosan a beruházási érdeklődés is jelentős volt. Az ok nem véletlen: a társaság ugyanis megreformálná a szállodai piacot azáltal, hogy hálózatba kötné a hotelrendszereket. Az ötlet felkeltette nem csupán a szállodaláncok, hanem azok partnereinek és a technológiai vállalatoknak az érdeklődését is.

Az Impala alapvetően arra épít, hogy összeköti a hotelekben alkalmazott szoftvereket más alkalmazásokkal. A menedzser elmondta, hogy a szállodai rendszerek általában rendkívül elavultak és nagyon sok pénzbe kerül azok kicserélése. Azonban a startup által kifejlesztett alkalmazásprogramozási interfész segítségével a régi rendszerek új szintre emelhetők és ezáltal a hotelláncok tulajdonosai megtakaríthatják a teljesen új megoldások beszerzését. A technológia a Robotic Process Automation nevet viseli. Stephenson közölte, hogy az ötlet öt évvel ezelőtt még nem tűnt megvalósíthatónak és ez részben arra volt visszavezethető, hogy az adatinfrastruktúrákat ismerő szakemberek általában nem a szállodaiparban, hanem a Szilícium-völgyben dolgoznak.

A vállalkozás jelenleg 35 embert foglalkoztat, a többségüket Londonban, de a tervek szerint az alkalmazottak száma az év végére eléri majd a nyolcvanat. Az Impala most 300 hotel képviselőivel dolgozik együtt, a fő partnerei ugyanakkor nem a szállodák és szállodaláncok, hanem azok technológiai partnerei, például a Tripadvisor platform vagy a televíziókat szállító cégek (Philips stb.). A fejlesztéseknek köszönhetően lehetővé válik, hogy egy vendég akár a szobájában lévő televízió képernyőjén is elolvashassa a számláját vagy a kijelentkezése után törölni lehessen a hotel rendszeréből a személyes adatait. E funkciók eléréséért nem a szállodák fizetnek havidíjat, hanem a technológiai partnerek és cserébe megkapják az Impala alkalmazásprogramozási felületén keresztül a hozzáférést az adott hotel rendszeréhez.

A távlati cél az, hogy az alkalmazásprogramozási interfész a szálláshely-portálokon is elérhető legyen és így a jövőben ne nyílhasson lehetőség például egy már lefoglalt szoba újbóli kiadására. Az Impala alapítója úgy vélte, hogy a funkciót várhatóan az év második felétől vezetik be a szállodákban és a szálláshelyek lefoglalását biztosító oldalakon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • end3 #3
    Mindenki az emberek, a "kíváncsi főemlős" vándorlási kedvébe fektet be, meg a szabad jövés-menésének kukkolásába, ahelyett hogy ennek értelmetlenné tételébe tennék a pénzt. (A klímavédelem szükségessége gyorsan felül fogja írni az ez irányú szabadságjogokat, de az emberi vágyakat is.)
  • Ellaberin #2
    Ennyi. Remekül összefoglaltad eme nagyszerű platformot :D
  • kvp #1
    Szoval a zsenialis otlet az, hogy eladjak a vendegek adatait akinek csak tudjak. Cserebe kapnak a szallodak egy modern szoftvert a szamlazashoz, azaz leginkabb a vendegek adatainak rogzitesehez, mert a rendszer nem csereli le teljesen a regi szoftvereket, csak mellejuk telepul egy adatgyujto modullal.

    Az utolagos adattorles lehetosege viccesebb, mert miutan mar eladtak az adatait a volt vendeg meg jelentkezzen is be sajat nevvel, cimmel, hogy rogzitse azt, hogy amugy torolni akarta az adatait, tehat biztosan valami gyanusat csinalt. Amit persze ugyanugy rogzitenek es eladnak.

    Szerencsere itthon mar bevezettek egy hasonlo fejlesztest (NTAK), csak eppen kotelezo alapon es csak az adohatosag szeretne begyujteni az adatokat. (alapvetoen a fo kerdes csak annyi, hogy adozott-e minden vendeg utan a szalloda)