Gyurkity Péter
Évekig tart majd a hajlíthatók elterjedése
Az 5G-hez hasonlóan ezek az új készülékek sem hódítják meg gyorsan a piacot.
Az ötödik generációs okostelefonok megjelenése kapcsán már időben elkészültek a főbb előrejelzések, amelyek arra figyelmeztettek, hogy ezek a készülékek minden valószínűség szerint nem fogják alig néhány év alatt meghódítani a globális piac nagy részét. Most úgy tűnik, hogy ez a hajlíthatóknál sem fog bekövetkezni, vagyis bőven lesz időnk a divat követésére.
A Strategy Analytics saját anyagában arról olvashatunk, hogy bár több neves (és kevésbé ismert) telefongyártó gőzerővel dolgozik saját megoldásán, ezek pedig viszonylag gyorsan követik majd az első 3 bemutatott példányt (lásd Galaxy Fold, Mate X, illetve Motorola Razr), a technológiai és gyártási gondok leküzdése, ezzel együtt pedig a gyártási költségek leszorítása még éveket vesz majd igénybe. Tavaly még 1 milliónál is kevesebb ilyen megoldást szállítottak le a különböző gyártók, ez idén 8 millió darabra ugrik majd, 5 éven belül azonban akár évente 100 millió ilyen telefon ömlik majd a piacra, ami szép lassan elhozza magával a nagy technológiai váltást. Eközben persze már készül a Samsung és a Huawei sorrendben második fejlesztése, így várhatóan idén is ez a két cég uralja majd a területet (mint ahogy azt teszik az okostelefonok piacán is).
Maga a telefonos piac egyébként igencsak megszenvedi a friss fejleményeket, ugyanis az elmúlt 2-3 évben megfigyelt stagnálás után most a koronavírus húzza le az eladásokat, amit jól mutat az első naptári negyedévről, azon belül is a kínai szállításokról szóló külsős híradás. Eszerint az ázsiai országban akár 50 százalékos is lehet a visszaesés (ahhoz képest, amit eredetileg terveztek, még a vírus figyelembe vétele nélkül), ehhez pedig a gyártóknak is igazodnia kell majd, hiszen a vásárlók egyrészt elkerülik a tömegrendezvényeket, a fontos bemutatókat, valamint az üzleteket, miközben maguk a gyártók is jóval óvatosabban viselkednek, ennek részeként pedig magát az MWC-t is többen igyekeznek kihagyni.
A Huawei többek között az 5G fokozatos elterjedésétől várta további erősödését a kínai piacon, ez viszont ugyanezen okokból maradhat el, az Apple számára szintén kényes kérdés a Foxconn üzemeinek időleges bezárása, miközben a Samsung vietnámi gyártósorait jóval kevésbé érinti (egyelőre) a járvány.
Az ötödik generációs okostelefonok megjelenése kapcsán már időben elkészültek a főbb előrejelzések, amelyek arra figyelmeztettek, hogy ezek a készülékek minden valószínűség szerint nem fogják alig néhány év alatt meghódítani a globális piac nagy részét. Most úgy tűnik, hogy ez a hajlíthatóknál sem fog bekövetkezni, vagyis bőven lesz időnk a divat követésére.
A Strategy Analytics saját anyagában arról olvashatunk, hogy bár több neves (és kevésbé ismert) telefongyártó gőzerővel dolgozik saját megoldásán, ezek pedig viszonylag gyorsan követik majd az első 3 bemutatott példányt (lásd Galaxy Fold, Mate X, illetve Motorola Razr), a technológiai és gyártási gondok leküzdése, ezzel együtt pedig a gyártási költségek leszorítása még éveket vesz majd igénybe. Tavaly még 1 milliónál is kevesebb ilyen megoldást szállítottak le a különböző gyártók, ez idén 8 millió darabra ugrik majd, 5 éven belül azonban akár évente 100 millió ilyen telefon ömlik majd a piacra, ami szép lassan elhozza magával a nagy technológiai váltást. Eközben persze már készül a Samsung és a Huawei sorrendben második fejlesztése, így várhatóan idén is ez a két cég uralja majd a területet (mint ahogy azt teszik az okostelefonok piacán is).
Maga a telefonos piac egyébként igencsak megszenvedi a friss fejleményeket, ugyanis az elmúlt 2-3 évben megfigyelt stagnálás után most a koronavírus húzza le az eladásokat, amit jól mutat az első naptári negyedévről, azon belül is a kínai szállításokról szóló külsős híradás. Eszerint az ázsiai országban akár 50 százalékos is lehet a visszaesés (ahhoz képest, amit eredetileg terveztek, még a vírus figyelembe vétele nélkül), ehhez pedig a gyártóknak is igazodnia kell majd, hiszen a vásárlók egyrészt elkerülik a tömegrendezvényeket, a fontos bemutatókat, valamint az üzleteket, miközben maguk a gyártók is jóval óvatosabban viselkednek, ennek részeként pedig magát az MWC-t is többen igyekeznek kihagyni.
A Huawei többek között az 5G fokozatos elterjedésétől várta további erősödését a kínai piacon, ez viszont ugyanezen okokból maradhat el, az Apple számára szintén kényes kérdés a Foxconn üzemeinek időleges bezárása, miközben a Samsung vietnámi gyártósorait jóval kevésbé érinti (egyelőre) a járvány.