Gyurkity Péter
Rosszul szerepelnek a nagy telefongyártók
A Samsung és az Apple is rontott eredményén, a Huawei-t a szankciók fogták vissza.
Az elmúlt néhány napban több jól ismert telefongyártó is közzétette második negyedéves jelentését, amelyekből többnyire negatív számok, illetve kedvezőtlen trend jelenik meg előttünk. Többen inkább csak szenvednek, de a legnagyobbak is kénytelenek voltak megelégedni a szerényebb adatokkal.
Elsőként az LG tette közzé saját jelentését, amely szerint a korábbi, még áprilisban megszellőztetett optimizmus minden alapot nélkülözött. Bár a V50 ThinkQ 5G a számukra hazai piacon jól szerepelt, a mobilrészleg ezúttal sem vált nyereségessé, mi több, a deficit végül 268 millió dollárra rúgott, ami rosszabb az első 3 hónapnál, miközben az egy évvel korábbi, hasonló időszakhoz képest már csaknem kétszeres az eltérés. Állításuk szerint a vásárlói igény hiányzik a nagy áttöréshez, de ehhez hozzáteszik, hogy a marketinggel kapcsolatos kiadások sem segítettek – itt azt remélik, hogy az 5G elterjedése fordítja majd meg a trendet.
Az első helyen tanyázó Samsung a profit jelentős csökkenéséről volt kénytelen beszámolni, ez ugyanis egy év alatt 56 százalékkal mérséklődött, a teljes vállalatra vonatkozóan. A memóriachipek mellett az iPhone-ok alacsonyabb forgalma is érzékenyen érintette őket, hiszen komoly beszállítóként vannak itt jelen, a jövőben azonban nemcsak a hajlítható megoldásokkal, hanem a középkategóriás telefonokkal erősítenének, de a 8K-tévék terén is komoly eredményekre számítanak. Érdekes módon a nagy rivális, immár a második helyre feljövő Huawei némi javulást tudott felmutatni, a negyedév második felében azonban már látható volt az amerikai ellenlépések hatása, itt pedig az év hátralévő részében jön az igazán kellemetlen időszak, mivel nem tudják majd az Android friss verzióit telepíteni új készülékeikre – megállapodás nélkül nem várható, hogy komoly mértékben előre tudnak majd lépni.
A Sony Mobile eközben borzalmas időszakot tudhat maga mögött, hiszen itt 1 milliónál is kevesebb készüléket adtak el, a teljes pénzügyi évre vonatkozóan pedig 5-ről 4 millióra mérsékelték az előrejelzést – 2014-ben még 40 milliónál állt meg a mutató, ami jól jelzi számunkra a visszaesés mértékét. A profitabilitás visszanyerését 2021-re vetítik előre, ehhez azonban szükség lesz az Xperia-vonal alapos megújulására.
Az Apple a maga részéről szintén kénytelen volt romló eredményekről beszámolni, bár veszteségről esetükben még nincs szó. Az okostelefonokból származó bevétel 26 milliárd dollárra rúgott, ami 12 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbi számhoz képest, 2012 óta azonban most először fordult elő, hogy a telefonok a teljes bevétel kevesebb, mint 50 százalékát biztosították. A viselhető megoldások mentették meg őket, itt már szintén méretes, 11,5 milliárdos bevételt mutathattak fel, a kínai piac zsugorodása azonban továbbra is komoly veszélyt jelent. A tiszta profit 10 milliárd dollár volt, ami kisebb a korábbi eredménynél, ennek révén azonban a tőzsdén a cég ismét megközelítette az 1 billió dolláros piaci értéket.
Az elmúlt néhány napban több jól ismert telefongyártó is közzétette második negyedéves jelentését, amelyekből többnyire negatív számok, illetve kedvezőtlen trend jelenik meg előttünk. Többen inkább csak szenvednek, de a legnagyobbak is kénytelenek voltak megelégedni a szerényebb adatokkal.
Elsőként az LG tette közzé saját jelentését, amely szerint a korábbi, még áprilisban megszellőztetett optimizmus minden alapot nélkülözött. Bár a V50 ThinkQ 5G a számukra hazai piacon jól szerepelt, a mobilrészleg ezúttal sem vált nyereségessé, mi több, a deficit végül 268 millió dollárra rúgott, ami rosszabb az első 3 hónapnál, miközben az egy évvel korábbi, hasonló időszakhoz képest már csaknem kétszeres az eltérés. Állításuk szerint a vásárlói igény hiányzik a nagy áttöréshez, de ehhez hozzáteszik, hogy a marketinggel kapcsolatos kiadások sem segítettek – itt azt remélik, hogy az 5G elterjedése fordítja majd meg a trendet.
Az első helyen tanyázó Samsung a profit jelentős csökkenéséről volt kénytelen beszámolni, ez ugyanis egy év alatt 56 százalékkal mérséklődött, a teljes vállalatra vonatkozóan. A memóriachipek mellett az iPhone-ok alacsonyabb forgalma is érzékenyen érintette őket, hiszen komoly beszállítóként vannak itt jelen, a jövőben azonban nemcsak a hajlítható megoldásokkal, hanem a középkategóriás telefonokkal erősítenének, de a 8K-tévék terén is komoly eredményekre számítanak. Érdekes módon a nagy rivális, immár a második helyre feljövő Huawei némi javulást tudott felmutatni, a negyedév második felében azonban már látható volt az amerikai ellenlépések hatása, itt pedig az év hátralévő részében jön az igazán kellemetlen időszak, mivel nem tudják majd az Android friss verzióit telepíteni új készülékeikre – megállapodás nélkül nem várható, hogy komoly mértékben előre tudnak majd lépni.
A Sony Mobile eközben borzalmas időszakot tudhat maga mögött, hiszen itt 1 milliónál is kevesebb készüléket adtak el, a teljes pénzügyi évre vonatkozóan pedig 5-ről 4 millióra mérsékelték az előrejelzést – 2014-ben még 40 milliónál állt meg a mutató, ami jól jelzi számunkra a visszaesés mértékét. A profitabilitás visszanyerését 2021-re vetítik előre, ehhez azonban szükség lesz az Xperia-vonal alapos megújulására.
Az Apple a maga részéről szintén kénytelen volt romló eredményekről beszámolni, bár veszteségről esetükben még nincs szó. Az okostelefonokból származó bevétel 26 milliárd dollárra rúgott, ami 12 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbi számhoz képest, 2012 óta azonban most először fordult elő, hogy a telefonok a teljes bevétel kevesebb, mint 50 százalékát biztosították. A viselhető megoldások mentették meg őket, itt már szintén méretes, 11,5 milliárdos bevételt mutathattak fel, a kínai piac zsugorodása azonban továbbra is komoly veszélyt jelent. A tiszta profit 10 milliárd dollár volt, ami kisebb a korábbi eredménynél, ennek révén azonban a tőzsdén a cég ismét megközelítette az 1 billió dolláros piaci értéket.