Gyurkity Péter
Tovább szűkül a telefonpiac
A hangsúly már a középkategórián van, a Huawei pedig átvenné a vezetést.
Nem is olyan rég olvashattunk arról, hogy meglehetősen jól sikerült a nagyobb telefongyártók negyedéve, az őszi időszakban ugyanis többen kifejezetten pozitív eredményről számoltak be saját jelentéseikben. Most a teljes piacot tekintve látunk friss számokat, amelyek kevésbé kedvezőek, bár ambiciózus tervekből nincs hiány.
A Gartner piackutató cég hivatalos közleményében arról írnak, hogy a harmadik naptári negyedévben tovább csökkent az eladott okostelefonok száma, ahogy a vásárlók egyre nagyobb hányada számára az vált a legfontosabb tényezővé, hogy a pénzükért megfelelő értéket kapnak-e. A hangsúly már egyértelműen nem a legolcsóbb megoldásokon van, hanem a középkategóriás változatokon, amelyek mind a teljesítményt, mind pedig az árat illetően széles tömegek számára nyújtanak elfogadható alternatívát. Érdekes részlet, hogy míg az Apple esetében visszaesést látunk (45-ről 40 millióra), addig a Samsung növelni tudta saját számait és piaci részesedését, ennél is nagyobb mértékben nyomul azonban előre a Huawei, amely ezzel alaposan lecsökkentette a dél-koreai riválishoz képest mért lemaradását.
A negyedik helyre befutó Xiaomi szintén picit visszaesett, bár itt a negatív változás jóval kisebb mértékű, az ötödik Oppo viszont erősíteni tudott korábbi pozícióján, jóllehet ez szintén szerény mértékű módosulást jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Az összes többi szereplő a teljes piac 35,8 százalékán volt kénytelen osztozkodni, míg 2018 azonos időszakában ez még csaknem 40 százalék volt – jól látszik, hogy a nagyok fokozatosan szorítják ki a kicsiket. A Huawei a maga részéről továbbra is optimista, szerintük az első hely megszerzése csak idő kérdése, ezt pedig még a Google vezetésével kötendő megállapodás elmaradása sem akadályozná meg, bár egy megegyezés nyilván alaposan megdobná esélyeiket.
A mostani ünnepi szezon, a különböző (hazánkban is egyre népszerűbbé váló akciós napokkal) már az utolsó negyedéves számokat dobhatja meg, a fontosabb részleteket azonban majd csak február táján ismerjük majd meg, ezekből pedig akkor vonhatjuk majd le a további következtetéseket.
Nem is olyan rég olvashattunk arról, hogy meglehetősen jól sikerült a nagyobb telefongyártók negyedéve, az őszi időszakban ugyanis többen kifejezetten pozitív eredményről számoltak be saját jelentéseikben. Most a teljes piacot tekintve látunk friss számokat, amelyek kevésbé kedvezőek, bár ambiciózus tervekből nincs hiány.
A Gartner piackutató cég hivatalos közleményében arról írnak, hogy a harmadik naptári negyedévben tovább csökkent az eladott okostelefonok száma, ahogy a vásárlók egyre nagyobb hányada számára az vált a legfontosabb tényezővé, hogy a pénzükért megfelelő értéket kapnak-e. A hangsúly már egyértelműen nem a legolcsóbb megoldásokon van, hanem a középkategóriás változatokon, amelyek mind a teljesítményt, mind pedig az árat illetően széles tömegek számára nyújtanak elfogadható alternatívát. Érdekes részlet, hogy míg az Apple esetében visszaesést látunk (45-ről 40 millióra), addig a Samsung növelni tudta saját számait és piaci részesedését, ennél is nagyobb mértékben nyomul azonban előre a Huawei, amely ezzel alaposan lecsökkentette a dél-koreai riválishoz képest mért lemaradását.
A negyedik helyre befutó Xiaomi szintén picit visszaesett, bár itt a negatív változás jóval kisebb mértékű, az ötödik Oppo viszont erősíteni tudott korábbi pozícióján, jóllehet ez szintén szerény mértékű módosulást jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Az összes többi szereplő a teljes piac 35,8 százalékán volt kénytelen osztozkodni, míg 2018 azonos időszakában ez még csaknem 40 százalék volt – jól látszik, hogy a nagyok fokozatosan szorítják ki a kicsiket. A Huawei a maga részéről továbbra is optimista, szerintük az első hely megszerzése csak idő kérdése, ezt pedig még a Google vezetésével kötendő megállapodás elmaradása sem akadályozná meg, bár egy megegyezés nyilván alaposan megdobná esélyeiket.
A mostani ünnepi szezon, a különböző (hazánkban is egyre népszerűbbé váló akciós napokkal) már az utolsó negyedéves számokat dobhatja meg, a fontosabb részleteket azonban majd csak február táján ismerjük majd meg, ezekből pedig akkor vonhatjuk majd le a további következtetéseket.