Berta Sándor
Sikeres, de problémákkal küzd a Google
Ugyan a webes konszern jelenleg rendkívül jó helyzetben van, de meg kell oldania bizonyos problémákat.
Bár a 2019-es üzleti esztendő utolsó negyedévének adatai alapján a Google mind a bevételeit, mind a nyereségét növelte, a tavaly december óta a társaságot irányító Sundar Pichainak számos feladattal kell megbirkóznia. Az óriáscég növekedése tavaly óta lassult, a munkatársak számos ügyben fejezték ki nemtetszésüket és más komoly problémák is vannak.
Az első és a legnagyobb kihívás, amellyel a vállalatnak szembe kell néznie, hogy a hardverek rendkívül gyorsan változnak. Mindez már elővetíti azt, hogy az emberek a jövőben másképp fogják használni az internetet, mint napjainkban. Az érintőképernyőket és a billentyűzeteket felváltja majd a hang- és a gesztusvezérlés. Egyre inkább előtérbe kerül az állandó elérhetőség, elsősorban a szolgáltatások esetében, ehhez viszont kiváló szoftverek és hardverek kellenek.
Pont ez az a terület, amin a Google nem áll túl jól, annak ellenére, hogy ott vannak a Pixel telefonok vagy a Nest okostermosztátjai. A helyzetet súlyosbítja, hogy az emberek nem mindig fogékonyak a reklámokra és aligha akarnak majd minden keresés közben hirdetéseket nézni. Így a leginkább megoldandó feladat az lesz, hogy az új hardvereken az ajánlatok úgy jelenjenek meg, hogy ne zavarják a felhasználókat. Ebben részben a mesterséges intelligencia segíthet majd.
A második komoly gond az egy hét múlva 15. születésnapját ünneplő YouTube megtépázott hírneve. A platform régóta küzd a vitatott tartalmak problémájával és úgy tűnik, hogy azt egyelőre nehéz lesz rövid idő alatt megoldani. A harmadik, hogy a felhőpiacon éppen hogy dobogós a Google Cloud, miután megelőzi az Amazon Web Services és a Microsoft is. Ráadásul a konszernnek az olyan ambíciózus üldözőkre is figyelni kell, mint az Alibaba, az IBM és az Oracle.
A társaság negyedik nagy problémája, hogy számos presztízsprojektjéből lett milliárdokat elnyelő feneketlen kút. A befektetők nem véletlenül várják azt Pichaitól, hogy az egyes programokat felülvizsgálja és a költségeket összhangba hozza a várható sikerekkel. Az elmúlt negyedévben a társaság 172 millió dollár bevétel mellett kétmilliárd dollár veszteséget termelt a kutatási projektjeivel. A Google folyamatosan keresi a külső befektetőket, például az autonóm autókat fejlesztő Waymo esetében is. Nagyobb stratégiai változtatásokra ugyanakkor nem lehet számítani.
Az ötödik gond a cégkultúra és annak megváltozása. A Don’t Be Evil mottó már a múlté, számos projektet kellett leállítani a dolgozói kritikák miatt, jó példa erre a kínai keresőt fejlesztését célul kitűző Dragonfly program. Tavaly májusban kiderült, hogy hasznosabb termékeket kínálna a Google. A társaság emellett az adatvédelemre összpontosít és 2023-ra uralni akarja a felhőpiacot.
Bár a 2019-es üzleti esztendő utolsó negyedévének adatai alapján a Google mind a bevételeit, mind a nyereségét növelte, a tavaly december óta a társaságot irányító Sundar Pichainak számos feladattal kell megbirkóznia. Az óriáscég növekedése tavaly óta lassult, a munkatársak számos ügyben fejezték ki nemtetszésüket és más komoly problémák is vannak.
Az első és a legnagyobb kihívás, amellyel a vállalatnak szembe kell néznie, hogy a hardverek rendkívül gyorsan változnak. Mindez már elővetíti azt, hogy az emberek a jövőben másképp fogják használni az internetet, mint napjainkban. Az érintőképernyőket és a billentyűzeteket felváltja majd a hang- és a gesztusvezérlés. Egyre inkább előtérbe kerül az állandó elérhetőség, elsősorban a szolgáltatások esetében, ehhez viszont kiváló szoftverek és hardverek kellenek.
Pont ez az a terület, amin a Google nem áll túl jól, annak ellenére, hogy ott vannak a Pixel telefonok vagy a Nest okostermosztátjai. A helyzetet súlyosbítja, hogy az emberek nem mindig fogékonyak a reklámokra és aligha akarnak majd minden keresés közben hirdetéseket nézni. Így a leginkább megoldandó feladat az lesz, hogy az új hardvereken az ajánlatok úgy jelenjenek meg, hogy ne zavarják a felhasználókat. Ebben részben a mesterséges intelligencia segíthet majd.
A második komoly gond az egy hét múlva 15. születésnapját ünneplő YouTube megtépázott hírneve. A platform régóta küzd a vitatott tartalmak problémájával és úgy tűnik, hogy azt egyelőre nehéz lesz rövid idő alatt megoldani. A harmadik, hogy a felhőpiacon éppen hogy dobogós a Google Cloud, miután megelőzi az Amazon Web Services és a Microsoft is. Ráadásul a konszernnek az olyan ambíciózus üldözőkre is figyelni kell, mint az Alibaba, az IBM és az Oracle.
A társaság negyedik nagy problémája, hogy számos presztízsprojektjéből lett milliárdokat elnyelő feneketlen kút. A befektetők nem véletlenül várják azt Pichaitól, hogy az egyes programokat felülvizsgálja és a költségeket összhangba hozza a várható sikerekkel. Az elmúlt negyedévben a társaság 172 millió dollár bevétel mellett kétmilliárd dollár veszteséget termelt a kutatási projektjeivel. A Google folyamatosan keresi a külső befektetőket, például az autonóm autókat fejlesztő Waymo esetében is. Nagyobb stratégiai változtatásokra ugyanakkor nem lehet számítani.
Az ötödik gond a cégkultúra és annak megváltozása. A Don’t Be Evil mottó már a múlté, számos projektet kellett leállítani a dolgozói kritikák miatt, jó példa erre a kínai keresőt fejlesztését célul kitűző Dragonfly program. Tavaly májusban kiderült, hogy hasznosabb termékeket kínálna a Google. A társaság emellett az adatvédelemre összpontosít és 2023-ra uralni akarja a felhőpiacot.