Berta Sándor
Pénzbüntetést kapott Franciaországban a Google
A webes konszern állítólag visszaélt a piaci pozíciójával.
A Francia Versenyhivatal (Autorité de la Concurrence) bejelentette, hogy 150 millió eurós pénzbírságot szabott ki az óriáscégre azért, mert visszaélt a piaci pozíciójával azáltal, hogy bizonyos hirdetőkkel szemben tisztességtelen módon járt el. Emellett a Google Ads platformon lévő szabályok is átláthatatlanok és nehezen érthetők. A társaságnak az utóbbiakat és a reklámpiaci ügyfelek fiókjainak zárolásával kapcsolatos eljárásokat egyaránt világosabbá kell tennie.
Isabelle de Silva, az Autorité de la Concurrence vezetője rámutatott, hogy a jelenlegi helyzet azért is különösen súlyos, mert a Google gyakorlatilag egyeduralkodónak számít az online hirdetések területén, hiszen a piaci részesedése 90 és 100 százalék között van. A szakember hozzátette, hogy nem vonják kétségbe a vállalat azon jogát, hogy szabályokat állíthat fel, de azoknak világosaknak és minden ügyfélre nézve azonosoknak kell lenniük.
A Google bejelentette, hogy fellebbez a döntés ellen. Az ügy egyébként a Gibmedia nevű francia vállalkozás beadványa nyomán indult el. A webes konszern ugyanis 2015-ben zárolta a Gibmedia Google Ads-fiókját. Az óriáscég szóvivője ezt a lépést azzal indokolta, hogy a Gibmedia félrevezető reklámokat helyezett el a platformon és meg akarták óvni az embereket az esetleges károktól.
A Google-t januárban 50 millió eurós pénzbüntetéssel sújtotta a Commission Nationale de L'Informatique et des Libertés (CNIL) francia adatvédelmi hivatal, mert az indoklás alapján megsértette a hatályos új európai uniós adatvédelmi rendeletet (GDPR), amikor 2018. május 25. után arra kényszerítette a felhasználókat, hogy elfogadják az új adatvédelmi előírásokat. Amennyiben valaki erre nem volt hajlandó, akkor számára az egyetlen alternatíva az adott Google-fiók törlése volt. A társaság e döntés ellen is fellebbezett.
A Francia Versenyhivatal (Autorité de la Concurrence) bejelentette, hogy 150 millió eurós pénzbírságot szabott ki az óriáscégre azért, mert visszaélt a piaci pozíciójával azáltal, hogy bizonyos hirdetőkkel szemben tisztességtelen módon járt el. Emellett a Google Ads platformon lévő szabályok is átláthatatlanok és nehezen érthetők. A társaságnak az utóbbiakat és a reklámpiaci ügyfelek fiókjainak zárolásával kapcsolatos eljárásokat egyaránt világosabbá kell tennie.
Isabelle de Silva, az Autorité de la Concurrence vezetője rámutatott, hogy a jelenlegi helyzet azért is különösen súlyos, mert a Google gyakorlatilag egyeduralkodónak számít az online hirdetések területén, hiszen a piaci részesedése 90 és 100 százalék között van. A szakember hozzátette, hogy nem vonják kétségbe a vállalat azon jogát, hogy szabályokat állíthat fel, de azoknak világosaknak és minden ügyfélre nézve azonosoknak kell lenniük.
A Google bejelentette, hogy fellebbez a döntés ellen. Az ügy egyébként a Gibmedia nevű francia vállalkozás beadványa nyomán indult el. A webes konszern ugyanis 2015-ben zárolta a Gibmedia Google Ads-fiókját. Az óriáscég szóvivője ezt a lépést azzal indokolta, hogy a Gibmedia félrevezető reklámokat helyezett el a platformon és meg akarták óvni az embereket az esetleges károktól.
A Google-t januárban 50 millió eurós pénzbüntetéssel sújtotta a Commission Nationale de L'Informatique et des Libertés (CNIL) francia adatvédelmi hivatal, mert az indoklás alapján megsértette a hatályos új európai uniós adatvédelmi rendeletet (GDPR), amikor 2018. május 25. után arra kényszerítette a felhasználókat, hogy elfogadják az új adatvédelmi előírásokat. Amennyiben valaki erre nem volt hajlandó, akkor számára az egyetlen alternatíva az adott Google-fiók törlése volt. A társaság e döntés ellen is fellebbezett.