Berta Sándor

Személyre szabott ajánlatok a Google Play Store rendszerében

A szoftverbolt a felhasználóknak javasolt termékek esetében egyre inkább az algoritmusokra támaszkodik.

Michelle Gong és Anton Zhernov blogbejegyzéséből kiderült, hogy ha valaki jelenleg megtekinti a Google App Store kínálatát és az ott javasolt programokat, akkor a döntése meghozatalában algoritmusok segítenek neki. Az algoritmusokat a Google leányvállalatának számító Deepmind munkatársai fejlesztik. A cél az, hogy a megoldások a lehető legjobb ajánlatokat tegyék az internetezőknek.

Az egyik leírt példa alapján egy sic-fi játékokat kedvelő személynek célszerű hasonló termékeket ajánlani. Egy utazási alkalmazást letöltő felhasználónak viszont a további utazási szoftverek kevéssé hasznosak, ezért őt jobban érdekelheti például egy fordítóprogram. A Deepmind algoritmusai ebben segíthetnek, mivel a korábbi letöltéseket is figyelembe veszik a szoftverjavaslatoknál, további azt is, hogy az adott személy eddig milyen termékeket részesített előnyben.

A cég az alkalmazásjavaslatok esetében három modellt használ. A Candidate Generator több mint egymillió programot elemez azért, hogy a megfelelő(ke)t találja meg az adott internetező számára. A Reranker a felhasználói preferenciákat tanulmányozza, míg az Optimisation a leginkább megfelelő szoftverjelölteket összesíti és javasolja.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kékherceg #2
    Engem speciel teljesen hidegen hagynak
  • dyra #1
    Ezeket az algoritmusokat be kellene tiltani. Felerősíti egy ember érzéseit egy adott témával kapcsolatban mert mindig az embernek megfelelő releváns tartalmakat akarja majd bedobni. Üzletileg értem ezek létezését de ez kb sima agymosás és csak elhülyít minket.