Berta Sándor

A Facebook is megjelent a játékstream-piacon

A közösségi platform megvásárolt ugyanis egy spanyol vállalatot.

A CNBC értesülései alapján a Facebook kereken 70 millió euróért megvette a Playgiga nevű céget, amely a játékstream-piac egyik szereplője. A Facebook egyik szóvivője később megerősítette az információt.

A Playgigát 2013-ban alapították Madridban és a nyilvánosság számára szinte ismeretlen vállalkozásnak számít. Az utóbbi nem véletlen, ugyanis olyan ajánlatokkal jelentkezett, amelyeket az internetszolgáltatók vagy médiatársaságok nevei alatt dobott piacra. A spanyol vállalat Németországban együtt dolgozott a Medionnal, Olaszországban a rendszereire épülő játékstream-ajánlat volt elérhető a Telecom Italia hálózatán keresztül, míg Argentínában a Turner International volt a partnere. Az elmúlt időszakban ugyanakkor már nem valósultak meg ilyen jellegű kooperációk. A kiszivárgott hírek alapján a Facebook a Playgiga szolgáltatásait integrálhatja majd az Idővonalba és így értékesítheti azokat.

A Facebook bejelentésével szinte egy időben az nVidia is jelezte, hogy a jövőben együttműködik a Tencent nevű kínai technológiai óriáscéggel. A két fél Kínában kínál majd játékstream-ajánlatokat. A döntés hátterében az állhat, hogy az ázsiai államban rendkívül sok embernek van mobilkészüléke és így ők ideális potenciális ügyfelek lehetnek a játékstream-szolgáltatások számára. A cél egy Start nevű közös platform létrehozása, amely a hardverigényesebb játékok futtatását is lehetővé teszi a gyengébb teljesítményű eszközökön. Emellett az nVidia és a Tencent közösen felépít egy laboratóriumot a játékokban használható mesterséges intelligencia fejlesztésére és a játékmotorok optimalizálásában rejlő potenciáloknak, valamint az olyan technológiáknak a kutatására, mint a Raytracing és a Light Baking.

Érdekesség, hogy a Facebook már 2016 júniusában együttműködési megállapodást kötött a Blizzard Entertainmenttel, amelynek köszönhetően a felhasználók kapcsolatba léphetnek egymással, megoszthatják a közös játékélményeiket, emellett a Blizzard fejlesztőivel való kooperációnak köszönhetően az oldal számos szórakoztató tartalommal bővülhet. Továbbá elérhetővé az a funkció, amely lehetővé teszi, hogy a játékosok a Facebook-fiókjuk adataival bejelentkezzenek az egyes játékokba (World of Warcraft, Heroes of the Storm, Hearthstone, Diablo III, StarCraft II, Overwatch). Ez nem csupán a kapcsolatfelvételt teszi egyszerűbbé és könnyebbé, hanem a játéktartalmak és -élmények megosztását is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #5
    Bár nem ázsia szinten, de nyugaton is óriásira nőttek a pay2win mobilos bevételek, és főleg a nyugati cégek azok amik 20ezer forintos címekbe is mikrotranzakciót tesznek, míg pl a japánoknál az nem szokás.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2019.12.21. 21:45:28
  • Tinman #4
    Nem, mi, hanem ők. Egy olyan régió, ahol milliók Pachinkóznak a mai napig. Ezeknek mániájuk a monoton, agyatlan grind a végtelenbe és tovább. Ezt a mobilgaming gyártók jól ki is használják, mert a digitális játékokba is szépen bele van tolva a Pachinko-féle mentalitás.
  • zola2000 #3
    Igen, de én azt írtam hogy mind free2payes nagyrésze egyszerű 2D "játék" főleg Kínában.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2019.12.21. 00:54:17
  • MerlinW #2
    A 2019-es bevételek összegzése alapján A mobiljátékokra annyit költöttünk mint PC-re és konzolra együtt.
  • zola2000 #1
    "az ázsiai államban rendkívül sok embernek van mobilkészüléke és így ők ideális potenciális ügyfelek lehetnek a játékstream-szolgáltatásoknak"

    Mobilon az irányítás a gond sok esetben, meg a késleltetés, meg az hogy free2play játékok sikeresek Kínában, de előre fizetős 20 ezer forintos játékokat nem vesznek, free2play anime ázsiai 3D MMORPGk amik jól is néznek ki meg mai mobilokra is vannak (pl black desert online, alchemia story) mégis a 2D waifu gatcha fate grand order lett 2019 legsikeresebb mobiljátéka worldwide

    Az eddigiek alapján az látszik hogy a legtöbb embert nem érdekli a stream, aki hordozhatóan is akar nagyobb konzoljátékokat tolni az inkább switchet vesz, még 3 éves sincs de már majdnem 50 milliós eladásnál jár, a többi cég is ebben gondolkodhatna pl xbox1portable mondjuk a 20as évek elején amint lehetséges lesz (csak ki ne spórolják a tv módot) ... egy külön handheldel előállást nem javaslok lásd PS Vita.

    Bár a Switch eladásainak nagy része nyugat+japán, a kínai piacnak nem tudom mi kéne, a mobil stream sikeréről vannak kétségeim.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2019.12.20. 11:28:37