Berta Sándor
A Facebook is megjelent a játékstream-piacon
A közösségi platform megvásárolt ugyanis egy spanyol vállalatot.
A CNBC értesülései alapján a Facebook kereken 70 millió euróért megvette a Playgiga nevű céget, amely a játékstream-piac egyik szereplője. A Facebook egyik szóvivője később megerősítette az információt.
A Playgigát 2013-ban alapították Madridban és a nyilvánosság számára szinte ismeretlen vállalkozásnak számít. Az utóbbi nem véletlen, ugyanis olyan ajánlatokkal jelentkezett, amelyeket az internetszolgáltatók vagy médiatársaságok nevei alatt dobott piacra. A spanyol vállalat Németországban együtt dolgozott a Medionnal, Olaszországban a rendszereire épülő játékstream-ajánlat volt elérhető a Telecom Italia hálózatán keresztül, míg Argentínában a Turner International volt a partnere. Az elmúlt időszakban ugyanakkor már nem valósultak meg ilyen jellegű kooperációk. A kiszivárgott hírek alapján a Facebook a Playgiga szolgáltatásait integrálhatja majd az Idővonalba és így értékesítheti azokat.
A Facebook bejelentésével szinte egy időben az nVidia is jelezte, hogy a jövőben együttműködik a Tencent nevű kínai technológiai óriáscéggel. A két fél Kínában kínál majd játékstream-ajánlatokat. A döntés hátterében az állhat, hogy az ázsiai államban rendkívül sok embernek van mobilkészüléke és így ők ideális potenciális ügyfelek lehetnek a játékstream-szolgáltatások számára. A cél egy Start nevű közös platform létrehozása, amely a hardverigényesebb játékok futtatását is lehetővé teszi a gyengébb teljesítményű eszközökön. Emellett az nVidia és a Tencent közösen felépít egy laboratóriumot a játékokban használható mesterséges intelligencia fejlesztésére és a játékmotorok optimalizálásában rejlő potenciáloknak, valamint az olyan technológiáknak a kutatására, mint a Raytracing és a Light Baking.
Érdekesség, hogy a Facebook már 2016 júniusában együttműködési megállapodást kötött a Blizzard Entertainmenttel, amelynek köszönhetően a felhasználók kapcsolatba léphetnek egymással, megoszthatják a közös játékélményeiket, emellett a Blizzard fejlesztőivel való kooperációnak köszönhetően az oldal számos szórakoztató tartalommal bővülhet. Továbbá elérhetővé az a funkció, amely lehetővé teszi, hogy a játékosok a Facebook-fiókjuk adataival bejelentkezzenek az egyes játékokba (World of Warcraft, Heroes of the Storm, Hearthstone, Diablo III, StarCraft II, Overwatch). Ez nem csupán a kapcsolatfelvételt teszi egyszerűbbé és könnyebbé, hanem a játéktartalmak és -élmények megosztását is.
A CNBC értesülései alapján a Facebook kereken 70 millió euróért megvette a Playgiga nevű céget, amely a játékstream-piac egyik szereplője. A Facebook egyik szóvivője később megerősítette az információt.
A Playgigát 2013-ban alapították Madridban és a nyilvánosság számára szinte ismeretlen vállalkozásnak számít. Az utóbbi nem véletlen, ugyanis olyan ajánlatokkal jelentkezett, amelyeket az internetszolgáltatók vagy médiatársaságok nevei alatt dobott piacra. A spanyol vállalat Németországban együtt dolgozott a Medionnal, Olaszországban a rendszereire épülő játékstream-ajánlat volt elérhető a Telecom Italia hálózatán keresztül, míg Argentínában a Turner International volt a partnere. Az elmúlt időszakban ugyanakkor már nem valósultak meg ilyen jellegű kooperációk. A kiszivárgott hírek alapján a Facebook a Playgiga szolgáltatásait integrálhatja majd az Idővonalba és így értékesítheti azokat.
A Facebook bejelentésével szinte egy időben az nVidia is jelezte, hogy a jövőben együttműködik a Tencent nevű kínai technológiai óriáscéggel. A két fél Kínában kínál majd játékstream-ajánlatokat. A döntés hátterében az állhat, hogy az ázsiai államban rendkívül sok embernek van mobilkészüléke és így ők ideális potenciális ügyfelek lehetnek a játékstream-szolgáltatások számára. A cél egy Start nevű közös platform létrehozása, amely a hardverigényesebb játékok futtatását is lehetővé teszi a gyengébb teljesítményű eszközökön. Emellett az nVidia és a Tencent közösen felépít egy laboratóriumot a játékokban használható mesterséges intelligencia fejlesztésére és a játékmotorok optimalizálásában rejlő potenciáloknak, valamint az olyan technológiáknak a kutatására, mint a Raytracing és a Light Baking.
Érdekesség, hogy a Facebook már 2016 júniusában együttműködési megállapodást kötött a Blizzard Entertainmenttel, amelynek köszönhetően a felhasználók kapcsolatba léphetnek egymással, megoszthatják a közös játékélményeiket, emellett a Blizzard fejlesztőivel való kooperációnak köszönhetően az oldal számos szórakoztató tartalommal bővülhet. Továbbá elérhetővé az a funkció, amely lehetővé teszi, hogy a játékosok a Facebook-fiókjuk adataival bejelentkezzenek az egyes játékokba (World of Warcraft, Heroes of the Storm, Hearthstone, Diablo III, StarCraft II, Overwatch). Ez nem csupán a kapcsolatfelvételt teszi egyszerűbbé és könnyebbé, hanem a játéktartalmak és -élmények megosztását is.