Chatbot segítheti a Facebook munkatársait

A szoftver a kényes témákkal kapcsolatos vitákban próbál segítséget nyújtani.

A társaság az alkalmazottai számára fejlesztette ki a Liam Bot nevű chatbotot, amelynek célja, hogy támogatást biztosítson bizonyos kényes és a hírekben szereplő kérdések megválaszolásában. A Facebook egyik szóvivője elmondta, hogy a megoldást tavasz óta tesztelik.

A The New York Times felsorolta azokat a reakciókat, amelyek ahhoz a kérdéshez kapcsolódtak, hogy mit tesz a társaság a gyűlöletbeszéd ellen. A válaszok között volt, hogy az online hálózat szakértőktől kér és fogad el tanácsokat; több olyan dolgozót állított munkába, akiknek az a feladatuk, hogy töröljék a gyűlöletbeszédként azonosított bejegyzéseket; olyan mesterséges intelligenciát fejleszt, amely az ilyen jellegű tartalmakat felkutathatja; s végül, nagyon fontos ebben a témában a szabályozás. A válaszokat a társaság PR-részlege készítette. Emellett a programban fellelhetők a különböző blogbejegyzések és vállalati sajtóközlemények hivatkozásai is.

Liam olyan praktikus problémákra is igyekszik megoldást kínálni, amelyek a munkatársak rokonait vagy barátait érinthetik. Így például elmagyarázhatja, hogy miként kell eljárni akkor, ha valaki azért veszítette el a Facebook-fiókjához a hozzáférést, mert visszaállítódott a régi jelszava.

Nem ez az első olyan projekt, amelynek keretében a vállalat chatbotot fejlesztett ki. Stan Chudnovsky, a Facebook Messenger termékmenedzsere 2016 májusában a TechCrunch Disrupt NY konferencián elmondta, hogy több tízezer fejlesztőjük dolgozik az alkalmazáshoz készítendő chatbotokon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #1
    Nah és? Nálunk élő emberek nem mennének át egy Turing teszten olyan buta chatbotként viselkednek... némelyik még azon is meglepődik ha kiderül élőben megy a beszélgetés. :D