Berta Sándor

USA - hamis termékértékelések miatt szabtak ki büntetést

A tengerentúlon először ítéltek el egy vállalkozást ilyen gyakorlat alkalmazása miatt.

Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) az első alkalommal szabott ki büntetést hamis termékértékelések miatt. A törvénysértő megoldásokat a Cure Encapsulations, Inc. alkalmazta az Amazonon. A vállalat egy szolgáltatót bízott meg azzal, hogy egy diétás pirula esetében helyezzen el pozitív véleményeket és ezáltal átlagosan legalább 4,3 csillagosnak állítsa be a terméket. A Cure Encapsulations, Inc. a pirulával és annak súlycsökkentő hatásával kapcsolatos félrevezető állításokat véleményekben is terjesztette, hogy így növelje az eladási számokat. A recenziók az Amazonon rendkívül fontos szerepet töltenek be a termék sikeressége szempontjából.

Az FTC 12,8 millió dollárra büntette a Cure Encapsulations, Inc. céget, azonban az összeg csak első hallásra tűnik nagynak. Ugyanis azt kizárólag akkor kell kifizetnie, ha nem tesz eleget az adózási kötelezettségeinek. Amennyiben azokat teljesíti, akkor a büntetés automatikusan 50 000 dollárra csökken.

A bizottság a társaság számára megtiltotta azt is, hogy kijelentéseket tegyen a pirula hatásairól akkor, ha azokat nem tudja klinikai eredményekkel alátámasztani. A vállalkozásnak az ügyfeleit is tájékoztatnia kell a döntésről és arról, hogy félrevezette őket, valamint az Amazonnal is közölnie kell, hogy mely hozzászólások voltak hamisak. A kereskedelmi cég egyébként nyomatékosan üdvözölte a döntést és úgy vélte, hogy már egyetlen hamis recenzió is sok.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #4
    Ezeket a hamis értékeléseket azért az ember is felismerheti, nem?
    Én gyakran ezalapján vásárolok. Úgy értem, nincs lehetőségem/kedvem kipróbálni a terméket, inkább olvasok róla és megrendelem, főleg az Amazonról.
    Az olyan semmitmondó recenziókat, mint "fantasztikus", vagy "totál [email protected]" eleve ignorálni kell, hiszen nem ad lényegi információt, mert az egy értékelésnél az indoklás lenne. Szóval egy tudatosabb vásárló (némileg) átlát a szitán, hiába a sok robot. Mindezek mellett a komolyabb termékekről különböző társaságok (pl. magazin) által készített tesztek, bár ugyancsak fenntartásokkal kell kezelni, kiegészítik az összképet.

    Ha egy nap megugrik a review-k száma, az nem jelent automatikusan rosszat. Lehet, akkor kezdődött egy termékakció vagy erősebb reklám stb.; a hirtelen sok negatív visszajelzés ugyanakkor utalhat egy szériahibára (mondjuk).
  • ostoros #3
    Ugyanerre gondoltam. És persze ha a számokat kicsit megmanipulálta a steam vezetősége, sosem fog kiderülni.
  • Sequoyah #2
    Nem tudom Magyarorszagon mennyire hasznalhato, de leteznek "ertekeles-ertekelo" oldalak, mint peldaul a reviewmeta.com.
    Ezek szepen osszegyujtik a "gyanus"ertekeleseket, es szep riportot csinalnak belole.
    Peldaul ha egy nap hirtelen a szokasosnal 10x tobb review erkezik, es mind negativ, es minden ertekelo frissen regisztralt elso ertekelo, az tobb mint gyanus.
  • molnibalage83 #1
    Ez a hír azért érdekes, mert ebből kiextrapolálva mi van azzal a jelenséggel, hogy a lootcrate vagy az Epic váltás miatt egyes szoftvereket hamisan értékeltek a felhasználók?

    Azokra nem vonatkozik ez a megközelítés?