SG.hu

Egyesül az Extreme Digital és az eMag

Közös céget hoz létre a magyar online kereskedelem két legnagyobb szereplője, céljuk a nemzetközi terjeszkedés. Alacsonyabb árakat és jobb ügyfélszolgálatot ígérnek.

Az egyesülést Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója jelentette be. "A vállalat hosszas döntési mechanizmus után döntött új partner bevonása mellett. Már volt erre egy 2015-ös próbálkozásunk, ami nem miattunk kevéssé sikerült, de az akkor eldöntött stratégia ettől még jó volt. Most sokkal jobban átgondoltuk, és ami izgalmas, hogy ez a partner az egyik legnagyobb versenytársunk. Az eMag és az Edigital aláírta a fúziós megállapodást, tehát nem felvásárlás történik. A Gazdasági Versenyhivatalhoz holnap adjuk be az összeolvadási kérelmet." - mondta Várkonyi Balázs.


"Magyarországon, magyar tulajdonban fog működni egy olyan cég, ami a külföldi piacokon fel tudja venni a versenyt. Tárgyalásaink során elértük azt, hogy a nemzetközi terjeszkedés Magyarországról folytatódjon, tehát a két cég célja nem csak a hazai vezető szerep megtartása, hanem hogy a környező országokban, Közép- és Kelet-Európában is hasonló méretűek legyünk. Budapesten lesz az iroda, itt hozzák majd meg a döntéseket. Ez egy nagyon jó válasz a Kínából, Egyesült Államokból, és Európa más országaiból jövő kereskedelmi kihívásra." A két magyar tulajdonos, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula továbbra is vezető szerepet látnak el.


"A két cég együtt sokkal hatékonyabban tud működni. Nagyon sok olyan lépést tudunk megtenni, amivel a versenyképességünket növelni tudjuk. Olcsóbbak tudunk lenni a fogyasztók felé, a logisztikai megoldásaink gyorsabbak, raktározási szolgáltatásaink profibbak tudnak lenni, az ügyfélszolgálatunk hatékonyabb tud lenni. A műszaki cikk értékesítés viszonylag szűk árrésű kereskedelmi terület, a fejlesztésekhez nagy volumenű beruházásokra van szükség." Kérdésemre, hogy ki fizet kinek, Várkonyi Balázs elmondta, hogy az új cégbe mindkét alapító beteszi az értékeit, és 52-48% arányban az eMag lesz a többségi tulajdonos. Az eMag románia piacvezető e-kereskedelmi cége, a dél-afrikai Naspers csoport tagja.

Az összefonódás engedélyezésének lezárulta ez év harmadik negyedévében várható, a folyamat vége pedig csak valamikor a jövő évben lesz. A versenyjogi eljárás lezárultáig még nincs döntés új márkanév létrehozásáról. "Mindkét név nagyon erős, életben tartásuk jó útnak tűnik." Puszta érdekességnek nevezte azt, hogy ismét dél-afrikai partnert találtak, mivel a Naspers összehasonlíthatatlan az előző Steinhoff holdinggal, méretben is nagyságrendnyi különbség van előbbi javára.


Cégüket ismertetve elmondta, hogy nyolc országban vannak jelen és 16 boltjuk van. Forgalmuk tavaly 36 nettó milliárd forint volt, 100 000 terméket árulnak, piaci részesedésük pedig 10 százalék körülire tehető. Az ügylet jelentőségéről szólva visszautalt a GKI múlt heti sajtóeseményére, miszerint a piackutató cég becslése szerint az összes online költés a tavalyi évben 450 milliárd forint körül volt. Viszont nem értett egyet velük abban, hogy a magyarok külföldi online költése elhanyagolható lenne; míg a GKI tanácsadója, Madar Norbert szerint mindössze néhány százalékról lehet szó, addig Várkonyi Balázs szerint az Amazonon, eBayen, Alibabán és társain végrehajtott tranzakciók mértéke azonos a magyarral, azaz további 500 milliárd elköltött forintról beszélhetünk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mrzed001 #9
    Most nem azért, de aki akkora analfabéta, hogy vásárlás előtt nem tudja beírni a google-ba, hogy cég + homár és elolvasni a cikkeket ... az meg is érdemli, hogy a homáron végezze.
    Az tuti, hogy az e-/mag digitáltól rendelni nem fogok (ahogy elődeiktől se)
  • Vanek úr #8
    Mert sokan nem néznek utána vásárlás előtt, hogy milyen az ügyintézés. Csak az 'olcsó' árakat látják, meg hogy piacvezető (vagyis biztosan megbízható), és már kész is a vásárlás. És sokaknál nem is kell küzdeni garanciális ügyintézéssel; így lehet, hogy évekig nem fogják megtapasztalni azt, ami miatt sok-sok fórumos írás született már.
  • Tetsuo #7
    Nem tudom hogy a sok negatív vélemény ellenére még miért vásárolnak a két üzletből tömegével az emberek, de nem Magyarországon élve is néhány kattintás után megállapítható, hogy mindkét cégnél (most már egy), ótvaros a kiszolgálás és a garancia érvényesítése (ami itt hónapokat is igénybe vehet!). Sokan panaszkodnak, hogy visszavitt, leselejtezett termékeket adnak el újként stb.
    Ki a halál akar 2-3 ezer ft-ot spórolni úgy, hogy ezt a rizikót bevállalja?! Ott a MediaMarkt például, ami sokkal megbízhatóbb. (Igen, 2-3 ezerrel drágább a rizsfőző vagy a mikrohifi, de biztosabb a gari.)
  • quatlander #6
    Hurrá...
  • VJP #5
    Az Extreme Digital-al eddig nem olt bajom, de ha egyesül az eMag-gal, akik ellen most folyik egy Békéltető testületi eljárás miattam, akkor onnan sem fogok rendelni többet!

    Az eMag kommunikációjával nincs gond, mert nincs nekik. Akik nem válaszolnak levélre azzal nem tudok mit kezdeni. Pedig egyezkedni akartam békésen...
  • ktamas74 #4
    +1
  • Ayma #3
    Egyetértek. EMAG-ról annyit, hogy nagyon pofátlan akcióik lettek. Egy-egy csali termék bent van, de ha utánanéz az ember a 40%-os akciójuk gyakran többe kerül mint máshol a "normál" ár.2017-ben még aktívan vásároltam tőlük, '18-'19 már nem játszik.

    @Laza: EMAG-ról tudok nyilatkozni. Ratyi ügyfélszolgálat és garanciális kezelés. Nem értették miért baxtatom őket, hogy hol van már a javításra visszaküldött termék hónapok után. Cserekészülék nuku, kommunikáció nulla, mellébeszélésből perfekt.
  • Andrevv #2
    Ez rossz hír, áremelkedésekhez fog vezetni. Kevesebb konkurencia, nem kell annyira az árakkal versenyezzenek. Romániában már drágának számít az emag, egymást vásárolják fel a nagyok...
  • Laza #1
    Ha ügyfélszolgálat, akkor mindkét irányból van hova fejlődni, mert jelenleg mindkettőé hulladék ...