SG.hu
Egyesül az Extreme Digital és az eMag
Közös céget hoz létre a magyar online kereskedelem két legnagyobb szereplője, céljuk a nemzetközi terjeszkedés. Alacsonyabb árakat és jobb ügyfélszolgálatot ígérnek.
Az egyesülést Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója jelentette be. "A vállalat hosszas döntési mechanizmus után döntött új partner bevonása mellett. Már volt erre egy 2015-ös próbálkozásunk, ami nem miattunk kevéssé sikerült, de az akkor eldöntött stratégia ettől még jó volt. Most sokkal jobban átgondoltuk, és ami izgalmas, hogy ez a partner az egyik legnagyobb versenytársunk. Az eMag és az Edigital aláírta a fúziós megállapodást, tehát nem felvásárlás történik. A Gazdasági Versenyhivatalhoz holnap adjuk be az összeolvadási kérelmet." - mondta Várkonyi Balázs.
"Magyarországon, magyar tulajdonban fog működni egy olyan cég, ami a külföldi piacokon fel tudja venni a versenyt. Tárgyalásaink során elértük azt, hogy a nemzetközi terjeszkedés Magyarországról folytatódjon, tehát a két cég célja nem csak a hazai vezető szerep megtartása, hanem hogy a környező országokban, Közép- és Kelet-Európában is hasonló méretűek legyünk. Budapesten lesz az iroda, itt hozzák majd meg a döntéseket. Ez egy nagyon jó válasz a Kínából, Egyesült Államokból, és Európa más országaiból jövő kereskedelmi kihívásra." A két magyar tulajdonos, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula továbbra is vezető szerepet látnak el.
"A két cég együtt sokkal hatékonyabban tud működni. Nagyon sok olyan lépést tudunk megtenni, amivel a versenyképességünket növelni tudjuk. Olcsóbbak tudunk lenni a fogyasztók felé, a logisztikai megoldásaink gyorsabbak, raktározási szolgáltatásaink profibbak tudnak lenni, az ügyfélszolgálatunk hatékonyabb tud lenni. A műszaki cikk értékesítés viszonylag szűk árrésű kereskedelmi terület, a fejlesztésekhez nagy volumenű beruházásokra van szükség." Kérdésemre, hogy ki fizet kinek, Várkonyi Balázs elmondta, hogy az új cégbe mindkét alapító beteszi az értékeit, és 52-48% arányban az eMag lesz a többségi tulajdonos. Az eMag románia piacvezető e-kereskedelmi cége, a dél-afrikai Naspers csoport tagja.
Az összefonódás engedélyezésének lezárulta ez év harmadik negyedévében várható, a folyamat vége pedig csak valamikor a jövő évben lesz. A versenyjogi eljárás lezárultáig még nincs döntés új márkanév létrehozásáról. "Mindkét név nagyon erős, életben tartásuk jó útnak tűnik." Puszta érdekességnek nevezte azt, hogy ismét dél-afrikai partnert találtak, mivel a Naspers összehasonlíthatatlan az előző Steinhoff holdinggal, méretben is nagyságrendnyi különbség van előbbi javára.
Cégüket ismertetve elmondta, hogy nyolc országban vannak jelen és 16 boltjuk van. Forgalmuk tavaly 36 nettó milliárd forint volt, 100 000 terméket árulnak, piaci részesedésük pedig 10 százalék körülire tehető. Az ügylet jelentőségéről szólva visszautalt a GKI múlt heti sajtóeseményére, miszerint a piackutató cég becslése szerint az összes online költés a tavalyi évben 450 milliárd forint körül volt. Viszont nem értett egyet velük abban, hogy a magyarok külföldi online költése elhanyagolható lenne; míg a GKI tanácsadója, Madar Norbert szerint mindössze néhány százalékról lehet szó, addig Várkonyi Balázs szerint az Amazonon, eBayen, Alibabán és társain végrehajtott tranzakciók mértéke azonos a magyarral, azaz további 500 milliárd elköltött forintról beszélhetünk.
Az egyesülést Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója jelentette be. "A vállalat hosszas döntési mechanizmus után döntött új partner bevonása mellett. Már volt erre egy 2015-ös próbálkozásunk, ami nem miattunk kevéssé sikerült, de az akkor eldöntött stratégia ettől még jó volt. Most sokkal jobban átgondoltuk, és ami izgalmas, hogy ez a partner az egyik legnagyobb versenytársunk. Az eMag és az Edigital aláírta a fúziós megállapodást, tehát nem felvásárlás történik. A Gazdasági Versenyhivatalhoz holnap adjuk be az összeolvadási kérelmet." - mondta Várkonyi Balázs.
"Magyarországon, magyar tulajdonban fog működni egy olyan cég, ami a külföldi piacokon fel tudja venni a versenyt. Tárgyalásaink során elértük azt, hogy a nemzetközi terjeszkedés Magyarországról folytatódjon, tehát a két cég célja nem csak a hazai vezető szerep megtartása, hanem hogy a környező országokban, Közép- és Kelet-Európában is hasonló méretűek legyünk. Budapesten lesz az iroda, itt hozzák majd meg a döntéseket. Ez egy nagyon jó válasz a Kínából, Egyesült Államokból, és Európa más országaiból jövő kereskedelmi kihívásra." A két magyar tulajdonos, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula továbbra is vezető szerepet látnak el.
"A két cég együtt sokkal hatékonyabban tud működni. Nagyon sok olyan lépést tudunk megtenni, amivel a versenyképességünket növelni tudjuk. Olcsóbbak tudunk lenni a fogyasztók felé, a logisztikai megoldásaink gyorsabbak, raktározási szolgáltatásaink profibbak tudnak lenni, az ügyfélszolgálatunk hatékonyabb tud lenni. A műszaki cikk értékesítés viszonylag szűk árrésű kereskedelmi terület, a fejlesztésekhez nagy volumenű beruházásokra van szükség." Kérdésemre, hogy ki fizet kinek, Várkonyi Balázs elmondta, hogy az új cégbe mindkét alapító beteszi az értékeit, és 52-48% arányban az eMag lesz a többségi tulajdonos. Az eMag románia piacvezető e-kereskedelmi cége, a dél-afrikai Naspers csoport tagja.
Az összefonódás engedélyezésének lezárulta ez év harmadik negyedévében várható, a folyamat vége pedig csak valamikor a jövő évben lesz. A versenyjogi eljárás lezárultáig még nincs döntés új márkanév létrehozásáról. "Mindkét név nagyon erős, életben tartásuk jó útnak tűnik." Puszta érdekességnek nevezte azt, hogy ismét dél-afrikai partnert találtak, mivel a Naspers összehasonlíthatatlan az előző Steinhoff holdinggal, méretben is nagyságrendnyi különbség van előbbi javára.
Cégüket ismertetve elmondta, hogy nyolc országban vannak jelen és 16 boltjuk van. Forgalmuk tavaly 36 nettó milliárd forint volt, 100 000 terméket árulnak, piaci részesedésük pedig 10 százalék körülire tehető. Az ügylet jelentőségéről szólva visszautalt a GKI múlt heti sajtóeseményére, miszerint a piackutató cég becslése szerint az összes online költés a tavalyi évben 450 milliárd forint körül volt. Viszont nem értett egyet velük abban, hogy a magyarok külföldi online költése elhanyagolható lenne; míg a GKI tanácsadója, Madar Norbert szerint mindössze néhány százalékról lehet szó, addig Várkonyi Balázs szerint az Amazonon, eBayen, Alibabán és társain végrehajtott tranzakciók mértéke azonos a magyarral, azaz további 500 milliárd elköltött forintról beszélhetünk.