Berta Sándor
Újra kell kezdeni az intelligens rendszerek fejlesztését
Könnyen lehet, hogy az egész folyamatot új alapokra kellene helyezni.
"A mesterséges intelligencia igazából még csecsemőkorban sincsen, ha arról van szó, hogy meg kell értenie a világot. A piaci szereplők világszerte hatalmas erőfeszítéseket tesznek a különböző mesterséges intelligencia rendszerek képzésére és ez a folyamat nagyon sok erőforrást emészt fel. A probléma az, hogy bár a megalkotott megoldások végül képesek lesznek stabil minták felismerésére, de a szociális összefüggéseket továbbra sem fogják megérteni. Ráadásul az ilyen rendszerek alkalmazásakor a szakemberek gyakran csak összedobálják a különböző adatokat és bíznak abban, hogy valami majd csak kijön eközben. Számos eredményt viszont nem lehet értelmezni. Ilyen "üresjáratok" azonban nem lehetnek az emberekkel kapcsolatos döntéseknél. Éppen ezért újra kellene kezdeni az intelligens, tanulásra képes rendszerek fejlesztését" - jelentette ki Bruce Horn, aki egykor az első Apple számítógép grafikus kezelőfelületének fejlesztésében vállalt főszerepet. A szakember a weXelerate bécsi innovációs központban rendezett Executive Bash nevű eseményen szólalt fel.
Alex Wright, az Instagram kutatási igazgatója szintén Bruce Horn álláspontját képviselte. A menedzser felel a közösségi platformon a felhasználókkal való interakciók továbbfejlesztéséért. A szolgáltatás a kereskedelmi ajánlatokból 7 milliárd dollár bevételre tesz szert, de a tömeggyártás helyett fontosabbak a tartalmakat előállító tömegek. Producerek lépnek kapcsolatba a fogyasztókkal és bevonják azokat a folyamatokba. Sokaknak pedig nem is a megszerezhető bevételek a fontosak, hanem a változó szociális kapcsolatok. Wright példaként említette a DriveChange nevű New York-i kezdeményezést, amelynek keretében fiatal elítéltek kapnak munkát büfés kocsikban vagy más mobil árusítóhelyeken.
Az Instagram kutatási igazgatója hangsúlyozta, hogy a fejlesztőknek és a tervezőknek is meg kell változtatniuk a gondolkodásmódjukat, a felhasználókon túl kell gondolkodniuk és azt is figyelembe kell venniük, hogy a termékeik és a szolgáltatásaik hosszú távon milyen hatásokat válthatnak ki.
"A mesterséges intelligencia igazából még csecsemőkorban sincsen, ha arról van szó, hogy meg kell értenie a világot. A piaci szereplők világszerte hatalmas erőfeszítéseket tesznek a különböző mesterséges intelligencia rendszerek képzésére és ez a folyamat nagyon sok erőforrást emészt fel. A probléma az, hogy bár a megalkotott megoldások végül képesek lesznek stabil minták felismerésére, de a szociális összefüggéseket továbbra sem fogják megérteni. Ráadásul az ilyen rendszerek alkalmazásakor a szakemberek gyakran csak összedobálják a különböző adatokat és bíznak abban, hogy valami majd csak kijön eközben. Számos eredményt viszont nem lehet értelmezni. Ilyen "üresjáratok" azonban nem lehetnek az emberekkel kapcsolatos döntéseknél. Éppen ezért újra kellene kezdeni az intelligens, tanulásra képes rendszerek fejlesztését" - jelentette ki Bruce Horn, aki egykor az első Apple számítógép grafikus kezelőfelületének fejlesztésében vállalt főszerepet. A szakember a weXelerate bécsi innovációs központban rendezett Executive Bash nevű eseményen szólalt fel.
Alex Wright, az Instagram kutatási igazgatója szintén Bruce Horn álláspontját képviselte. A menedzser felel a közösségi platformon a felhasználókkal való interakciók továbbfejlesztéséért. A szolgáltatás a kereskedelmi ajánlatokból 7 milliárd dollár bevételre tesz szert, de a tömeggyártás helyett fontosabbak a tartalmakat előállító tömegek. Producerek lépnek kapcsolatba a fogyasztókkal és bevonják azokat a folyamatokba. Sokaknak pedig nem is a megszerezhető bevételek a fontosak, hanem a változó szociális kapcsolatok. Wright példaként említette a DriveChange nevű New York-i kezdeményezést, amelynek keretében fiatal elítéltek kapnak munkát büfés kocsikban vagy más mobil árusítóhelyeken.
Az Instagram kutatási igazgatója hangsúlyozta, hogy a fejlesztőknek és a tervezőknek is meg kell változtatniuk a gondolkodásmódjukat, a felhasználókon túl kell gondolkodniuk és azt is figyelembe kell venniük, hogy a termékeik és a szolgáltatásaik hosszú távon milyen hatásokat válthatnak ki.