Berta Sándor
Maga felé torzítja a keresési eredményeket az Amazon
A kereskedelmi óriáscég tavaly év végén módosította a rendszerét.
A The Wall Street Journal írta meg névtelen forrásokra hivatkozva, hogy az Amazon kiskereskedelmi és saját márkákért felelős részlegei megváltoztatták az alkalmazott keresési algoritmust. A lépésnek köszönhetően a társaság saját termékei mindig a keresési lista elején találhatók meg. Ugyanakkor az eredményeket nem túlzottan elől helyezték el, hogy ne legyen a módszerből probléma. Mindez a korábbinál nagyobb nyereséget jelent az Amazon számára, ráadásul a saját márkájú készülékek értékesítése is erősödhet. A társaság azt vette figyelembe, hogy a vásárlók többsége általában csak a keresési eredmények első oldalán lévő találatokat nézi meg.
Az Amazon a Twitteren és egy hosszabb közleményben úgy reagált a felvetésekre, hogy a közölt információk tévesek, mert nem módosított a keresési eredményeket kiértékelő kritériumokon azért, hogy nagyobb nyereséget könyvelhessen el. Csupán bemutatta azokat a termékeket, amelyeket az ügyfelek kértek és mindez attól függetlenül történt, hogy a saját márkájú eszközök voltak-e vagy a partnerei készülékei. Az Amazon az elmúlt esztendőkben egyre több saját márkájú terméket dobott piacra az okostelefon-kábelektől kezdve a hátizsákokig és az elemekig.
A The Wall Street Journal írta meg névtelen forrásokra hivatkozva, hogy az Amazon kiskereskedelmi és saját márkákért felelős részlegei megváltoztatták az alkalmazott keresési algoritmust. A lépésnek köszönhetően a társaság saját termékei mindig a keresési lista elején találhatók meg. Ugyanakkor az eredményeket nem túlzottan elől helyezték el, hogy ne legyen a módszerből probléma. Mindez a korábbinál nagyobb nyereséget jelent az Amazon számára, ráadásul a saját márkájú készülékek értékesítése is erősödhet. A társaság azt vette figyelembe, hogy a vásárlók többsége általában csak a keresési eredmények első oldalán lévő találatokat nézi meg.
Az Amazon a Twitteren és egy hosszabb közleményben úgy reagált a felvetésekre, hogy a közölt információk tévesek, mert nem módosított a keresési eredményeket kiértékelő kritériumokon azért, hogy nagyobb nyereséget könyvelhessen el. Csupán bemutatta azokat a termékeket, amelyeket az ügyfelek kértek és mindez attól függetlenül történt, hogy a saját márkájú eszközök voltak-e vagy a partnerei készülékei. Az Amazon az elmúlt esztendőkben egyre több saját márkájú terméket dobott piacra az okostelefon-kábelektől kezdve a hátizsákokig és az elemekig.