Berta Sándor

Harcot hirdetett az európai termékhamisítás ellen az Amazon

A kereskedelmi óriás műszaki intézkedésekkel és a mesterséges intelligencia segítségével tüntetné el a termékhamisításokat.

Dharmesh Mehta, az Amazon alelnöke elmondta, hogy hétfőn elindították Európában a Zero nevű projektjüket, amelynek keretében márkagyártókkal közösen nullára akarják csökkenteni a hamisított termékek számát. A társaság partnerkapcsolatokért és ügyfélbizalomért felelős menedzsere hozzátette, hogy az ügyfelek elvárják, hogy biztosak lehessenek abban, hogy az oldalon hiteles termékeket tudjanak vásárolni. Ez meghatározó az ügyfélbizalom szempontjából. Pontosan tudják, hogy ezen a területen még nem tökéletesek, de keményen dolgoznak azon, hogy nullára vigyék le a hamisított árucikkek számát.

Az Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezetnek (OECD) és az Európai Unió Szellemi Tulajdon Hivatalának (EUIPO) a közös tanulmánya szerint világszerte legalább 460 milliárd euró értékben kereskednek hamisított termékekkel és e forgalom egynegyede zajlik az EU-ban. Már a hamisított árucikkek teszik ki a teljes világkereskedelem 3,3 százalékát. Az ilyen eszközök több mint fele Kínából származik, a második helyen Hongkong, a harmadikon Törökország, míg a negyediken Szingapúr található. A leggyakrabban a cipőket és ruhákat hamisítják. E termékek értékük alapján a legnagyobb károkat az óraiparnak okozzák.


Egy amazonon vásárolt hamis memóriakártya, minimálisan tér csak el az igazitól

Az Amazon fél évvel ezelőtt indította el a Zero projektet az Amerikai Egyesült Államokban. A programhoz eddig több mint 3000 márkagyártó csatlakozott. A rendszer három pillérre épül: egyrészt az Amazon a saját programozású algoritmusai és a mesterséges intelligencia segítségével folyamatosan átkutatja hamisított árucikkek után a platformját; a résztvevő márkagyártók lehetőséget kapnak az egyes zavaró ajánlatok törlésére; továbbá minden egyes saját termék különleges kóddal látható el, amellyel ellenőrizhető az eredetiség. A projektben való részvétel ingyenes, csak a hamisításbiztos kódok alkalmazásáért kell fizetni.

Mehta rámutatott, hogy a program komoly eredményeket könyvelhetett el: a kezdetek óta sikerült több mint 65 millió gyanús árucikk eladását leállítani. Ugyanakkor a menedzser elismerte, hogy a partnereik rendkívül komoly eszközt kaptak a kezükbe, amellyel akár vissza is élhetnek. Éppen ezért nagyon tüzetesen ellenőrzik a márkagyártók akcióit és néhány céget ki is kellett zárni a programból amiatt, mert nem úgy alkalmazták az eszközt, ahogy azt az Amazon elképzelte.

Az érintetteknek lehetőségük nyílik arra, hogy bebizonyítsák, hogy nem hamisított termékeket árulnak. Amennyiben tévedés történt, akkor az ajánlatokat visszaállítják, ez viszont a tapasztalatok alapján nem igazán egyszerű. A márkajogokkal kapcsolatos dolgok tisztázásáig hetekre kitiltott Denis Klug, aki a Van Verden nevű divatboltot üzemelteti az Amazonon, szinte csődbe jutott és hét munkatársát kellett elbocsátania. Ez a helyzet súlyosbodhat, ha a márkagyártók igazán élni kezdenek az ajánlattörlési jogukkal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • TokraFan #24
    Inkább objektív! Valóban így működnek a kőkonzik, másokéban a szálkát is, sajátjukban a gerendát sem. A sorozatos önellentmondásokon sincs semmi meglepő, a mese tankönyv is tele van vele. Az egyik pillanatban szereteről, erkölcsről megy a szöveg, a következőben meg XY mesefigura egy kis gúnyolódásért letömegmészároltat egy csomó gyereket.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.08.10. 21:15:35
  • ostoros #23
    Szánalmasan buta és korlátolt vagy... Egy gyerek.
  • defiant9 #22
    Most is jön a tipikus primitív konzervatív hímsovinszta analóg érvelésével, hogy szűk rucit vett fel hát megerőszakolták, ne csodálkozzon.
    Máskor meg megy a mélymagyarság melldöngetés hogy becsület, hagyományok. Láthatóan mindez csak addig működik ameddig neki tetsző értékeket kell a neki tetsző relációban magasztalni.
  • ostoros #21
    Semmilyen önellentmondás nincs. Csak nem tudsz olvasni.
    Számomra mondjuk az iphone, és az iphonet másoló csing csung egy kutya. Mindkettő Kínában gyártat, egyik sem hoz létre munkahelyet ott ahol értékesít.
    Hogy úgy mondjam, a hamisító és a "fejlesztő" vitája az adócsaló és az áruházi tolvaj vitája.
    Ha Európában gyártana akármelyikük is, akkor amellé állnék.
    De nem ez történik, ugyebár, hanem kivitték szépen a gyártást európából és amcsiból, és aztán meg háborognak, hogy nem tartják be az Európai/ amerikai szabályokat a nem európaiak/ nem amcsik.
    Aki kurvának áll, ne csodálkozzon, ha...
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.08.09. 00:45:04
  • TokraFan #20
    Ha még csak ebbe az egyetlen méretes ellentmondásba keveredne bele önmagával...
  • ostoros #19
    Székeljél sünt, gyökér.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.08.08. 21:56:59
  • defiant9 #18
    Azon sem szokott felakadni hogy egyik nap a Kínai gazdasági modell-t isteníti hogy lám-lám lehet a rothadó nyugtai minta nélkül is sikereket elérni. Máskor meg tollvonással törölné el a globális gazdasági rendszert ami nélkül Kína kb. mínusz 30-40 év lemaradásban lenne (meg mindenki más is egy fejletlenebb szinten).
  • ostoros #17
    Mi lenne, semmi. Ha akármelyik szarrágó cég elviszi a gyártást Európából vagy amcsiból Kínába, akkor az nagyon fasza dolog, mindenki örül. De ha ugyanazon a gyártósoron (vagy a klónján) mondjuk hétvégén meg készül a csing csung, azon mindenki fel van háborodva.
    Ha az egyik büdös görény, akkor bizony szerintem a másik is.
    Pláne ha vesszük azt az esetet, amit te mondtál, hogy az eredeti cég tulajdonos a "másoló" cégben ... ezt persze nem verik nagy dobra.

    Persze mindjárt jön valaki aki megmagyarázza, hogy milyen ÓÓÓriási különbség van a kettő között. Hát csak tessék. Szerintem lényegtelen részlet, de csak hajrá, mogyorózzátok...
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.08.08. 14:55:14
  • TokraFan #16
    Régi motoros itt ostoros , ismerjük a vallásosan egyszerű és egysíkú, minden objektivitást nélkülöző hülyeségeit, amit rendszeresen megfűszerez egy nagy adag jó magyar klasszikus irigységgel is.

    ostoros
    Senki nem multinyaló, csak veled ellentétben mi értjük, hogyam működik a piacgazdaság, hol vannak előnyei és hátrányai, melyek közül az előbbi még mindig messze többet nyom a mérlegen!
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.08.08. 14:44:29
  • csigafi #15
    Esélyes hogy ezzel kissé vissza fog esni az Amazon bevétele is de szerintem már nekik mindegy hiszen havonta milliárdokat kaszálnak ha nem hetente. Bár vannak multik melyek meg naponta milliárdokat szereznek. A poén az egészben hogy az eredeti termékekben főleg műszaki termékekben sok olyan alkatrész van amit pont a hamisítok országában gyártanak le és ez a terméken fel is van tüntetve hogy made in taiwan. Viszont a típus szám sokszor meg nincs :-).
    Ebből kiindulva a hamisítvány is lehet olyan minőség mint az origin na persze nem minden esetben. Viszont az utóbbi időben már csak a márkát fizeti az ember de a minőséget már nem hozza. Sajnos már a minőséget gyártók is ontják a silány hulladék termékeket akkor meg már mindegy ha az olcsóbb hamisítványt vessz meg olykor az ember. Na de az Amazon csupán csak egy cég a többi még ugyan úgy fogja ontani bóvlit mint eddig. Sőt tőbb olyan márkacég is van amiknek vannak olyan leány vállalataik amik saját márka néven gyártják a gagyit is a hamisat. Nos ezzel mi lesz kezdve ha maga az anyacég gyártja a hamisítványt is?
    Utoljára szerkesztette: csigafi, 2019.08.08. 12:43:52