Berta Sándor
Londoni drónincidensek - bennfentes lehetett a tettes
A hatóságok gőzerővel keresik a tavaly karácsonyi esetek elkövetőjét.
Tavaly december 20-án lezárták Gatwick repülőterét, amely London második legnagyobb forgalmú légikikötője, mert Gatwick közvetlen környékén és a repülőtér légterében is több robotrepülőgépet észleltek. A forgalom később megindult, de azután ismét pilóta nélküli légi járművet láttak Gatwick közelében és újból lezárták a légikikötőt. Később kiderült, hogy összesen 40-szer észleltek drónt a repülőtér felett és azt emiatt 33 órán át zárva kellett tartani. Mind Gatwick, mind a legnagyobb londoni légikikötő, a Heathrow vezetői úgy döntöttek, hogy megfelelő védelmi rendszereket szereznek be, hogy a robotrepülőgépek többé ne zavarhassák meg a forgalmat.
A The Guardian most arról számolt be, hogy az elkövető egy bennfentes lehetett, legalábbis ebből indul ki az ügyben nyomozó rendőrség. A felvetések alapján a pilóta nélküli légi járművet irányító személy nagyon jól ismerhette a repülőtéren zajló folyamatokat, emellett kiválóan ráláthatott a kifutópályára. De az is könnyen lehet, hogy az illetőnek a belső kommunikációs hálózatba is sikerült betörnie. A légikikötő menedzsmentje is hasonló álláspontot képvisel.
Ahogy Chris Woodroofe, a Gatwick repülőtér ügyvezető igazgatója fogalmazott, világos a számukra, hogy a drónpilóta kapcsolatban állt a légikikötő területén zajló eseményekkel. A menedzser hozzátette, hogy a pilóta nagyon gondosan választhatta ki az alkalmazott robotrepülőgépet, mert egy olyan modellt használt, amelyet a DJI Aeroscope pilóta nélküli légi járműveket előrejelző rendszer sem ismert fel. Az utóbbit éppen akkor próbálták ki Gatwick területén. Időközben a légikikötő egy új drónelőrejelző és védelmi rendszert szerzett be 5 millió fontért. A megoldást egy három brit vállalatból létrehozott konzorcium gyártja majd.
Tavaly december 20-án lezárták Gatwick repülőterét, amely London második legnagyobb forgalmú légikikötője, mert Gatwick közvetlen környékén és a repülőtér légterében is több robotrepülőgépet észleltek. A forgalom később megindult, de azután ismét pilóta nélküli légi járművet láttak Gatwick közelében és újból lezárták a légikikötőt. Később kiderült, hogy összesen 40-szer észleltek drónt a repülőtér felett és azt emiatt 33 órán át zárva kellett tartani. Mind Gatwick, mind a legnagyobb londoni légikikötő, a Heathrow vezetői úgy döntöttek, hogy megfelelő védelmi rendszereket szereznek be, hogy a robotrepülőgépek többé ne zavarhassák meg a forgalmat.
A The Guardian most arról számolt be, hogy az elkövető egy bennfentes lehetett, legalábbis ebből indul ki az ügyben nyomozó rendőrség. A felvetések alapján a pilóta nélküli légi járművet irányító személy nagyon jól ismerhette a repülőtéren zajló folyamatokat, emellett kiválóan ráláthatott a kifutópályára. De az is könnyen lehet, hogy az illetőnek a belső kommunikációs hálózatba is sikerült betörnie. A légikikötő menedzsmentje is hasonló álláspontot képvisel.
Ahogy Chris Woodroofe, a Gatwick repülőtér ügyvezető igazgatója fogalmazott, világos a számukra, hogy a drónpilóta kapcsolatban állt a légikikötő területén zajló eseményekkel. A menedzser hozzátette, hogy a pilóta nagyon gondosan választhatta ki az alkalmazott robotrepülőgépet, mert egy olyan modellt használt, amelyet a DJI Aeroscope pilóta nélküli légi járműveket előrejelző rendszer sem ismert fel. Az utóbbit éppen akkor próbálták ki Gatwick területén. Időközben a légikikötő egy új drónelőrejelző és védelmi rendszert szerzett be 5 millió fontért. A megoldást egy három brit vállalatból létrehozott konzorcium gyártja majd.